• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

En nog een newbie..

BH auto wheel werkt idd goed. Ben zelf pas net serieus met schoonmaken bezig en nog geen ervaring met andere producten maar deze maakt goed schoon. Je kunt voor extra reinigen ook nog agiteren nadat het een paar minuten geweekt heeft.
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985
Ik heb geen ervaring met de Bilt hamber. Wellicht andere forum leden?

Vind persoonlijk de non-ferro een ideaal product. Officieel is het geen velgenreiniger maar hij werkt er wel super voor!
 
Bilt-Hamber is het merk en niet één product. ;)

Ik ken de producten (nog) niet uit eigen ervaring, maar ik denk dat er een reden is dat de Auto-Wheel Velgen reiniger bestaat en daarnaast ook de Korrosol Vliegroestverwijderaar.

Monello - NonFerro is een pH-neutrale de-ironizer met als bonus een goede reinigende werking. Deze kan je ook op andere materialen gebruiken, zoals de lak.

Bij de Auto-Wheel staat dit niet specifiek beschreven, maar kan misschien ook op de lak gebruikt worden? Vreemd is dat het een basisch/alkalisch product is maar tegelijk ook pH-neutraal. (@Dibbuz / @Tim) Ik heb al eens eerder gelezen op het forum dat men beide kan gebruiken op de lak, maar waarom dan twee producten...

Ik moet binnenkort meerdere auto's een de-ironizer bad gaan geven, dus was hier eigenlijk wel benieuwd naar.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Erik1985
Tja, Meguiars scoort bij mij over het algemeen vrij laag, mede door vergelijkbare resultaten en bevinden zoals in het eerste filmpje; Duur en vaak wat teleurstellend. :p

Mijn vermoeden is dat bijv. een Monello - NonFerro wat beter had gescoord op de ''reinigings-test''. Naast de ijzerverwijderende werking reinigt deze ook vrij goed door wat extra detergenten en dergelijke.


Ik ben momenteel wat aan het verdiepen in de producten... I will get back to you. ;)
 
@Quantoxx
Als je het bovenste filmpje in zn geheel bekijkt zie je dat ze ook in een schaaltje wat ijzerroest hebben en daar beide producten op sprayen zowel de meguire en de bilt hamber auto clean, en de laatste lost alle deeltjes veeeeeeel beter op, eigenlijk krijgt de bilt hamber totaal een betere score...
 
Jup, ik had het gezien. ;) Vandaar ook mijn opmerking. Het tweede filmpje is wat minder boeiend aangezien je geen vergelijkingsmateriaal hebt en de meeste de-ironizers hun ding zo wel doen.

Tot dusver kan ik nog niet echt uitvogelen wat nou precies de verschillen zijn tussen de Auto-Wheel en Korrosol. Mijn vermoeden is dat de Auto-Wheel misschien wat meer reinigende detergenten bevat om ook smeer en troep van wielen te kunnen verwijderen en de Korrosol, welke je veelal op wat anders dan wielen gebruikt, heeft die niet perse nodig en ligt de nadruk meer op de de-ironizende werking.

Maar, beide lijken op zowel de lak als wielen hun ding prima te doen.
 
Ik zat er aan te denken om een grootverpakking de-ironizer te bestellen. Ik moet binnenkort namelijk een drietal auto's ontdoen van vliegroest (waaronder die van mijzelf) en merkte nu al op dat een lichte kleur auto én velgen hebben toch niet zo grappig is... Eén keer knipperen en er zit weer vliegroest op.

Als de Bilt-Hamber-Hype niet zomaar is en het spul écht goed zijn ding doet, dan is 5L Korrosol of Auto-Wheel toch een stuk goedkoper dan 5L Non-Ferro en moet ik dit maar eens overwegen.

Ook de Bilt-Hamber-Prewash-hype dan maar eens testen, haha! :p
 
Bilt-Hamber is no-nonsense, geen opsmuk, doet wat het moet doen en goed ook.

Ik gebruik Surfex (allesreiniger en ontvetter), Auto-Foam (Gewoon doen @Quantoxx geen appeltjes maar zeeplucht, zeer effectief), Auto-Wash (shampoo, met roestwerende eigenschappen) en hun wax. Alle producten tot nu toe met grote tevredenheid en zodra de non-ferro op is (goed product trouwens, maar prijzig wel) komt Korrosol er voor in de plaats.

Je kunt de prijs-kwaliteit van BH niet gauw evenaren.
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985