• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Enkele product vragen...

oh ja zo bedoel je dat :D
Nee de standtijd halen de waxen bij mij ook nooit meestal binnen 1,5 maand zit er weer een nieuwe laag op ;)
het gaat mij erom hoelang de waxen stand houden totdat ik een nieuwe laag aanbreng ik denk dat ik voor de Collinite 476S ga evt een potje Dodo purple haze mee bestellen voor 8 euro kan het altijd proberen :yum

Ik gebruik niks anders als Collinite. (845 = vloeibaar voor een snelle waxbeurt met de DAP / 476S is mijn keuze voor lichte kleuren en/of als er standtijd word verwacht / 915 op donkere kleuren en een beetje voeding)

Mijn idee is dat waxen tot een bepaald bedrag gaan qua prestatie en daarna betaal je voor geur/kleur/smaak/vepakking/etc. De Colli's doen het in mijn opinie altijd goed en kosten in verhouding geen drol. :P

Ow, en de Purple Haze (Non-Pro) heb ik ook geprobeerd op mijn donkerblauwe BMW omdat ik wat meer wetlook wilde. Het verschil met de toenmalige Collinite 845 was minimaal en eigenlijk merkte ik alleen op dat de Purple Haze een diepere kleur/glans gaf en de Collinite 845 meer een glasachtige glans. Als je dan toch 2 tientjes neerlegt voor de 476s en wat geld voor een panel potje van Purple Haze, dan zou ik de 915 nemen i.p.v. deze 2.

De 915 bevat meer oliën en geeft diepte/warmte aan je kleur/glans. Daarnaast heeft het een goede standtijd, maar die gebruiken we toch niet. :P

Greetz

Voor zover ik weet is de 915 inderdaad vrij van cleaners en zal onderliggende lagen niet opsnoepen.

Echter, als je een glaze onder de915 of andere olierijke waxen legt, dan hebben de olien uit de wax geen zin meer.
Kies dan voor de 476s, dan heb je meteen een lange standtijd en deze is maar €20,-.

Greetz

Dat is wat ik je adviseer. De 476s gaat, als hij op een brandschone lak word gelegd, enkele maanden mee.

Zou je nou de boel helemaal polijsten, en dus zo 90% van je resultaat krijgen, dan is zal deze 90% veeeeel langer zo blijven en kan je met een olierijke wax nét dat beetje extra geven door middel van oliën in de wax. Als je dus al een glaze gebruikt, ram je de lak al vol met olien en zal een olierijke wax niet veel meer doen.

Dus, dan kan je beter kiezen voor de 476s en de langre standtijd als voordeel pakken.

Greetz