• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even Voorstellen fiat 500, en nieuw in de wax wereld :p

flamini87

Detailing rookie
19 okt 2010
3
0
Ik ben flamini87

vanaf volgende week rijd ik in een fiat 500 lounge dualogic electroclash grey!
Ik ben helemaal nieuw met dit soort waxen shampoos enz enz.
Mormaal kocht ik bij de pomp turtle wax ofzo en waxte mn auto.
maar wat is nou de juiste volgorde wassen waxen beschermen enz enz.
de auto is helemaal showroom gewaxt denk ik hij glom al de nete. kan ik dat lekker laten zitten of is dat goedkope troep.
en wat is nou een goede wax die ook lekker beschermt.



mvg Flamini87
 
Welkom,

Als ie nu glimt, heb je wel een week of wat de tijd om te gaan lezen.
Er zijn een paar overzichten voor beginners. Lees die goed door.
Misschien kun je iemand in de buurt vinden die je wil helpen.
Denk anders eens aan een clinic, of een afspraak bij CC

Veel plezier en we zien graag foto's (tegen die tijd)

Hans
 
wat versta je onder clinic? en cc is carclean?
heb je toevallig ook een linkje met die topics? en het eerste wat ik graag wil weten is de volgorde :p

thanx fotos komen binnenkort
 
zie topic gedeelte handleidingen en stappenplannen.
en dan vooral de eerste twee topics, handmatig stappenplan en machinaal stappenplan goed lezen.
CC is inderdaad carclean
 
Welkom flamini,
om nog makkelijker te maken: mijn onderschrift bevat 3 interessante linkjes voor je ( scheelt je zoeken )
Verders staan er een boel reviews en how-to's bij elkaar gezet .... veel leesplezier :)
 
Ik heb het een en ander al doorgelezen en snap nu al veel meer,
ik heb al wat spullen besteld op carclean. nu ben ik alleen aan het twijfelen over de wax. want wat is het verschil tussen hard en zachte wax? ik heb een electrclash grey fiat 500 donkergrijs metalic
 
De ene is harder dan de ander :)
Te simpel ? Is eenmaal zo, zit geen verschil tussen de waxen qua duur oid.

Je kan een zachte wax ( veelal doet men de volgende dag ) op een harde wax doen zodat je 2 laagjes hebt en zeker weet dat je alles hebt meegepakt.
Kan uiteraard ook met dezelfde, maar doel er op dat een harde wax op een eerder aangebrachte zachte wax minder plezant is.

Verders kan ik vermelden dat het persoonlijk is wat qua gebruik de voorkeur heeft, de ene wilt wat zachtere wax, en de ander een wat hardere.
Beide hebben voors en tegens: voordeel van zachte is dat wat makkelijker uit potje gaat en kan uitsmeren, voordeel van harde is dat je wat minder verbruikt omdat je minder veel op het padje doet
( met name in begin als je met detailen bezig bent, dan moet je de slag nog te pakken krijgen ).

Dan zijn er ook nog sealants, dit zijn de chemische varianten van een wax ( welk gemaakt wordt van de carnauba )

Of je verschil gaat zien tussen een wax 'speciaal voor donkere kleuren'.... meningen erg over verdeelt, mijn conclusie tot op heden is dat het gewoon niet te zien is,
met als kanttekening dat de ene wax net wat mooier oogt dan een ander. Dit puur aan de auto(lak) en niet per definitie licht / warm / donkere wax/autokleur
( voorbeeld: chemical guys e-zyme ( €200/potje ) pakte minder mooi op de auto van Bartr123 maar wel waanzinnig op die van Rodders, beide een donkere lakkleur

Zelf de Dodo Juice Banana Armour welk "bedoelt" is voor warme kleuren ( bv rood ), op mijn zwarte auto gedaan ....:heart_eyes:

Resume: eigenlijk niet veel verschil, met name meer hoe men het gebruikersgemak ervaart
 
welkom op het forum.

leuke auto en nu ook een leuke hobby..

lees eens wat lekker door op forum en je wordt aldoende steeds wijzer.
probeer eens een aantal producten en je komt er vanzelf achter wat je fijn vindt werken en wat niet

met een clinic wordt je in korte tijd een heel stuk wijzer!