Dag allemaal!
Ik lees al enige tijd mee op het forum waar ik mij de nodige tips&tricks eigen heb gemaakt, maar dan is het nu toch tijd om mijzelf even voor te stellen.
Mijn naam is Gijs, ik ben 25 en woon met mijn vriend in het Overijsselse Hellendoorn. Eind 2016 ben ik bij een autobedrijf aangenomen voor de functie 'autopoetser' zonder dat ik daar alle benodigde kennis en ervaring voor had. Na een stoomcursus verkoop-klaar maken van de gebruikte auto's werd ik voor het vuur gegooid met de nodige VW modellen en binnen twee maanden had ik een zwarte BMW M4, een zwarte BMW X5, een zwarte VW Transporter en een blauwe Maseratie Quattroporte onder handen gehad. Als ik heden ten dage terug kijk op deze auto's zie ik pas duidelijk in wat ik in tussentijd heb bijgeleerd qua poetsen (denk aan hologrammen en achtergebleven swirls), gelukkig blijft er altijd ruimte voor verbetering!
Op het werk poets ik met de collectie van Malco, alles van bekledingsreiniger tot polijstmiddel Op zich ben ik best tevreden met de materialen en weet ik prima hoe ik er mee om moet gaan, het is per slot van rekening dát waar ik het poetsen mee geleerd heb. Zelf winkel ik af en toe rond hier op de webshop. Het prettige is dat vrijwel alle producten meermaals beschreven zijn op het forum, op die manier weet je zeker wat je je in huis haalt.
Ik heb inmiddels een aardige historie qua auto´s, van een paar Renault SuperCinq's tot een Saab 9-3, maar momenteel heb ik enkel nog een Renault Super 5 GTL uit 1985 (1e eigenaar, 55000km, van een oud vrouwtje geweest, mat babyblauw gerold), een Renault 19 Cabriolet (barrel 1e klas, dak lekt, blanke lak laat los etc etc) en een nette VW Jetta TDI uit 2006 (daadwerkelijk de eerste auto die ik op het werk heb gepoetst). Die laatste is uiteraard mijn dagelijkse auto en wordt tot in de puntjes onderhouden. Het is uiteraard ook gewoon een gebruiksvoorwerp dus 't ding staat er nog wel eens een beetje sjofel bij, maar normaal gesproken krijgt ze wel wekelijks een schoonmaakbeurt. Ruim vier maanden geleden heb ik de Jetta gepolijst en daarna gewaxt met Fusso Dark Coat 12 maanden wax. Wat een fantastische wax is dat, daar waar de malco wax na een paar keer wassen met een body bright compleet verdwenen is, zit de fusso er nog steeds prima op! Denk niet dat ik reclame probeer te maken, ik ben er gewoon erg enthousiast over Voor iedereen die topic heeft geplaatst, er in gereageerd heeft en nuttige bijdragen heeft geleverd: ontzettend bedankt! Ik hoop binnenkort ook mijn eigen ervaringen in beeld te kunnen brengen en jullie op de hoogte te houden van mijn bevindingen.
Ik lees al enige tijd mee op het forum waar ik mij de nodige tips&tricks eigen heb gemaakt, maar dan is het nu toch tijd om mijzelf even voor te stellen.
Mijn naam is Gijs, ik ben 25 en woon met mijn vriend in het Overijsselse Hellendoorn. Eind 2016 ben ik bij een autobedrijf aangenomen voor de functie 'autopoetser' zonder dat ik daar alle benodigde kennis en ervaring voor had. Na een stoomcursus verkoop-klaar maken van de gebruikte auto's werd ik voor het vuur gegooid met de nodige VW modellen en binnen twee maanden had ik een zwarte BMW M4, een zwarte BMW X5, een zwarte VW Transporter en een blauwe Maseratie Quattroporte onder handen gehad. Als ik heden ten dage terug kijk op deze auto's zie ik pas duidelijk in wat ik in tussentijd heb bijgeleerd qua poetsen (denk aan hologrammen en achtergebleven swirls), gelukkig blijft er altijd ruimte voor verbetering!
Op het werk poets ik met de collectie van Malco, alles van bekledingsreiniger tot polijstmiddel Op zich ben ik best tevreden met de materialen en weet ik prima hoe ik er mee om moet gaan, het is per slot van rekening dát waar ik het poetsen mee geleerd heb. Zelf winkel ik af en toe rond hier op de webshop. Het prettige is dat vrijwel alle producten meermaals beschreven zijn op het forum, op die manier weet je zeker wat je je in huis haalt.
Ik heb inmiddels een aardige historie qua auto´s, van een paar Renault SuperCinq's tot een Saab 9-3, maar momenteel heb ik enkel nog een Renault Super 5 GTL uit 1985 (1e eigenaar, 55000km, van een oud vrouwtje geweest, mat babyblauw gerold), een Renault 19 Cabriolet (barrel 1e klas, dak lekt, blanke lak laat los etc etc) en een nette VW Jetta TDI uit 2006 (daadwerkelijk de eerste auto die ik op het werk heb gepoetst). Die laatste is uiteraard mijn dagelijkse auto en wordt tot in de puntjes onderhouden. Het is uiteraard ook gewoon een gebruiksvoorwerp dus 't ding staat er nog wel eens een beetje sjofel bij, maar normaal gesproken krijgt ze wel wekelijks een schoonmaakbeurt. Ruim vier maanden geleden heb ik de Jetta gepolijst en daarna gewaxt met Fusso Dark Coat 12 maanden wax. Wat een fantastische wax is dat, daar waar de malco wax na een paar keer wassen met een body bright compleet verdwenen is, zit de fusso er nog steeds prima op! Denk niet dat ik reclame probeer te maken, ik ben er gewoon erg enthousiast over Voor iedereen die topic heeft geplaatst, er in gereageerd heeft en nuttige bijdragen heeft geleverd: ontzettend bedankt! Ik hoop binnenkort ook mijn eigen ervaringen in beeld te kunnen brengen en jullie op de hoogte te houden van mijn bevindingen.