• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eventjes voorstellen

Estoril Blue

Detailing addict
14 okt 2016
39
50
Na jaren van ontkenning, moet ik toch uitkomen voor mijn poetsverslaving ...

10 jaar geleden is het begonnen met mijn toenmalige 'nieuwe' tweedehandse auto wat beter te wassen dan ik voorheen gedaan had. Dus weg met de sponzen, welkom wash mitts, twee emmermethode, ... Ik ben begonnen met de producten van Meguiars, maar in de loop van de jaren zijn er al heel wat andere bijgekomen.Intussen staan er in mijn garage al een meerdere dozen met producten en de collectie wordt jaarlijks nog groter ...

Deze zomer werd mijn nieuwe wagen geleverd. Ondanks de belofte van de dealer om de auto door een professionele detailer te laten klaarmaken, bleek die laatste niet zo professioneel. Bij de eerste wasbeurt zag ik rondom al fijne waskrassen, sommigen zelfs vrij diep. Niet zo fijn ...
Vorige maand dan zelf de DAP bovengehaald en me enkele dagen uitgeleefd op de auto. Na kleien en minstens 1 hit met Mezzo (op sommige plaatsen waren er meerdere nodig), nog met finale op wit en nadien nog eens met finale op zwart. Ik was immers niet zo tevreden na de hit met wit.
Als bescherming heb ik er 2 lagen AMMO Skin op gezet.

De B-stijlen (vol krassen door de dealer!) werden na de DAP met PB Black Hole behandeld en afgetopt met Collinite 915. Voor de binnenkant van de deurstijlen heb ik eveneens met Collinite 915 gebruikt.

Het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf :)
IMG_0456_ed.webp
IMG_0458_ed.webp
IMG_0457.webp
IMG_0454_ed.webp

Welkom! Leuk dat er iemand de producten van AMMO gebruikt. Welke producten heb je er allemaal van? En hoe bevalt de Skin?

Welkom! Leuk dat er iemand de producten van AMMO gebruikt. Welke producten heb je er allemaal van? En hoe bevalt de Skin?

Ik heb van AMMO enkel de paint regimen, dus de shampoo, hydrate, spit en skin.

Ik vind persoonlijk skin niet zo gemakkelijk aan te brengen. Vrij stug. Ik had tot nu altijd de Collinite 915 gebruikt, dit is natuurlijk iets totaal anders. Na het aanbrengen had ik ook een 'vette waas' op sommige plaatsen. Uiteindelijk heb ik de hele auto nog even nagelopen met spit, dat loste het probleem wel op.
Eenmaal buiten de garage was ik positief verrast. Voor de behandeling had de kleur in volle zon een blekere schijn, nu is er altijd een diepe, donkere glans.

De hydrate vind ik geweldig. Ik heb nog geen enkel ander product gebruikt dat in de buurt komt. Normaal gebruikte ik voor het afdrogen de QD van Meguiars, nadien van Monello en laatste aanwinst was van Chemical Guys, de after wash (helemaal geen aanrader, als je het mij vraagt). Hydrate is helemaal anders, een dikkere vloeistof. Je merkt ook dat je een nieuwe beschermlaag legt. Erg fijn, zeker een blijvertje als ik nog eens aan een fles geraak ...

• Leuk
Reacties: StijnV
Leuk! Ik ben er al heel lang benieuwd naar, maar de hoge verzendkosten hebben me altijd van de aanschaf weerhouden.

Leuk! Ik ben er al heel lang benieuwd naar, maar de hoge verzendkosten hebben me altijd van de aanschaf weerhouden.

Mijn schoonbroer woont aan de andere kant van de grote plas, toen 'ie dit voorjaar op bezoek kwam, had ik een klein verlanglijstje doorgestuurd. Ik was niet de enige die dat gedaan had, dus de andere producten van AMMO heb ik moeten schrappen :confused:

• Leuk
Reacties: Jansen