allereerst.
ik ben niet de eigenaar van de betreffende auto, ik sleutel hier aan, en hij is van een goede vriend van me!
gezien hij er geen tijd voor heeft hie een showroom bij te houden, doe ik dat maar!
hoe het begon:
na 2 bmw's gereden te hebben (m3 style 318is, en een 325 automaat full option) was het tijd voor wat snellers.. tevens kwam er een goede baan, lease wagen, dus tijd voor een fun mobiel!
er werd aangeschaft: een witte lancer evo 4..
paar kleine puntjes aan, maar dat was niet zo een heel groot probleem!
mooi maken begon met nieuwe wielen (oz wrc) met falken's
de zoektoch naar gewone nl koplampen
toen we op een dag (maand of anderhalf na aankoop) wielkast bekleding gingen plaatsen..
hierna even een uitgebreidde inspectie, en wat bleek.. de evo had erg veel last van het fenomeen: crankwalk.
het was dus wachten tot het blokje ermee ophielt, en voor de revisie kon..
toen kwam er een evo v bij dezelfde verkoper (de bekende appie uit losser)
gebeld, evo 4 geruild voor een 5 met bijbetaling..
toen stond er een zilverre 5..
paar probleempjes mee gehad (homokineten, remmen, banden, gescheurd uitlaat spruitstuk) maar niet echt erge ofzo.
het standaard spruitstuk werd vervangen voor een megan racing exemplaar.
tevens werd er een volledige 3 inch magnex systeem geplaatst, icm een japspeed downpipe en magnex katvervangen (open tot einddemper)
er werd een a style meter houder aangeschaft met 2 "motor sport" meters (boost en olietemp)
benzine pomp vervangen door een walbro 255lph
deze auto is nu ruim een jaar in bezit, en momenteel geschorst voor project: ''als nieuw''
alles word aangepakt, en word in een garage op jack stands gedaan..
dingen die gedaan zijn:
remmen eraf
veer poten eraf
achter diff eraf
spruitstuk / uitlaat / turbo eraf
alle assen eraf (voorste assen gaan er dit weekeind af)
tank eraf
wat er nog moet gebeuren (althans een deel ervan)
verder de bodem kaal maken.
motorruimte verder strippen (blok zelf blijft er nog in)
tectyleren
alle roest aan onderkant weghalen
hele waslijst nieuwe spulletjes en boutjes en dingetjes bestellen
onderkant stralen
om jullie een klein beetje te laten zien hoe veel werk er aan zit!
ook liggen er al een hoop goodies klaar, maar die zullen gemonteerd worden als het project op zijn einde loopt,, denk aan: apex veren, avc/r, nieuwe 10.5t hotside, screemerpipe, en nog wat klein grut!
fotos zal ik zometeen of morgen uploaden, gezien het er nog al veel zijn, en allemaal op me telefoon staan op dit moment!
over vermogen en koppel, heb ik geen idee, ding loopt op 1.3 bar uit de standaard td5-16g
Foto tijd
maandag dus begonnen met het demonteren om de bodem straal klaar te maken. Ook alvast wat onderdelen uit de motorruimte verwijderd omdat ook deze ruimte opgeknapt gaat worden.
De eerste bouten, beginnend bij de schokbrekers (nieuw setje apex verlagingsveren liggen al klaar)
De aanwezige ruimte
Eerst maar eens een fuseekogel trekker gekocht om de fusees fatsoenlijk los te krijgen.
Diff er eindelijk onder vandaan, wat een ruimte meteen
Zoals bij de meeste evo's ... ook mijn benzine vulpijp doorgerot, dat verklaart de benzinelucht tijdens het tanken :d
Vervolgens door en de benzinetank verwijderen
En wat een ruimte, eindelijk het eerste stukje staal waar nog geen roest op zit.
Voorbumper heeft ook wat moeite gekost, de 4 hoofdbouten zitten nogal verstopt, maar het resultaat;
Vandaag samen met aron147 de voor- remschijven, klauwen en schokbrekers verwijderd
Punten voor woensdagavond;
verwijderen draagarm en stab stang + overige bevestigingsdelen voorkant
verwijderen intercooler
Met een beetje geluk kan ik volgend weekend beginnen met stralen
ik ben niet de eigenaar van de betreffende auto, ik sleutel hier aan, en hij is van een goede vriend van me!
gezien hij er geen tijd voor heeft hie een showroom bij te houden, doe ik dat maar!
hoe het begon:
na 2 bmw's gereden te hebben (m3 style 318is, en een 325 automaat full option) was het tijd voor wat snellers.. tevens kwam er een goede baan, lease wagen, dus tijd voor een fun mobiel!
er werd aangeschaft: een witte lancer evo 4..
paar kleine puntjes aan, maar dat was niet zo een heel groot probleem!
mooi maken begon met nieuwe wielen (oz wrc) met falken's
de zoektoch naar gewone nl koplampen
toen we op een dag (maand of anderhalf na aankoop) wielkast bekleding gingen plaatsen..
hierna even een uitgebreidde inspectie, en wat bleek.. de evo had erg veel last van het fenomeen: crankwalk.
het was dus wachten tot het blokje ermee ophielt, en voor de revisie kon..
toen kwam er een evo v bij dezelfde verkoper (de bekende appie uit losser)
gebeld, evo 4 geruild voor een 5 met bijbetaling..
toen stond er een zilverre 5..
paar probleempjes mee gehad (homokineten, remmen, banden, gescheurd uitlaat spruitstuk) maar niet echt erge ofzo.
het standaard spruitstuk werd vervangen voor een megan racing exemplaar.
tevens werd er een volledige 3 inch magnex systeem geplaatst, icm een japspeed downpipe en magnex katvervangen (open tot einddemper)
er werd een a style meter houder aangeschaft met 2 "motor sport" meters (boost en olietemp)
benzine pomp vervangen door een walbro 255lph
deze auto is nu ruim een jaar in bezit, en momenteel geschorst voor project: ''als nieuw''
alles word aangepakt, en word in een garage op jack stands gedaan..
dingen die gedaan zijn:
remmen eraf
veer poten eraf
achter diff eraf
spruitstuk / uitlaat / turbo eraf
alle assen eraf (voorste assen gaan er dit weekeind af)
tank eraf
wat er nog moet gebeuren (althans een deel ervan)
verder de bodem kaal maken.
motorruimte verder strippen (blok zelf blijft er nog in)
tectyleren
alle roest aan onderkant weghalen
hele waslijst nieuwe spulletjes en boutjes en dingetjes bestellen
onderkant stralen
om jullie een klein beetje te laten zien hoe veel werk er aan zit!
ook liggen er al een hoop goodies klaar, maar die zullen gemonteerd worden als het project op zijn einde loopt,, denk aan: apex veren, avc/r, nieuwe 10.5t hotside, screemerpipe, en nog wat klein grut!
fotos zal ik zometeen of morgen uploaden, gezien het er nog al veel zijn, en allemaal op me telefoon staan op dit moment!
over vermogen en koppel, heb ik geen idee, ding loopt op 1.3 bar uit de standaard td5-16g
Foto tijd
maandag dus begonnen met het demonteren om de bodem straal klaar te maken. Ook alvast wat onderdelen uit de motorruimte verwijderd omdat ook deze ruimte opgeknapt gaat worden.
De eerste bouten, beginnend bij de schokbrekers (nieuw setje apex verlagingsveren liggen al klaar)
De aanwezige ruimte
Eerst maar eens een fuseekogel trekker gekocht om de fusees fatsoenlijk los te krijgen.
Diff er eindelijk onder vandaan, wat een ruimte meteen
Zoals bij de meeste evo's ... ook mijn benzine vulpijp doorgerot, dat verklaart de benzinelucht tijdens het tanken :d
Vervolgens door en de benzinetank verwijderen
En wat een ruimte, eindelijk het eerste stukje staal waar nog geen roest op zit.
Voorbumper heeft ook wat moeite gekost, de 4 hoofdbouten zitten nogal verstopt, maar het resultaat;
Vandaag samen met aron147 de voor- remschijven, klauwen en schokbrekers verwijderd
Punten voor woensdagavond;
verwijderen draagarm en stab stang + overige bevestigingsdelen voorkant
verwijderen intercooler
Met een beetje geluk kan ik volgend weekend beginnen met stralen