• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Evo v project als nieuw..

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
allereerst.

ik ben niet de eigenaar van de betreffende auto, ik sleutel hier aan, en hij is van een goede vriend van me!
gezien hij er geen tijd voor heeft hie een showroom bij te houden, doe ik dat maar!

hoe het begon:

na 2 bmw's gereden te hebben (m3 style 318is, en een 325 automaat full option) was het tijd voor wat snellers.. tevens kwam er een goede baan, lease wagen, dus tijd voor een fun mobiel!

er werd aangeschaft: een witte lancer evo 4..
paar kleine puntjes aan, maar dat was niet zo een heel groot probleem!
mooi maken begon met nieuwe wielen (oz wrc) met falken's
de zoektoch naar gewone nl koplampen
toen we op een dag (maand of anderhalf na aankoop) wielkast bekleding gingen plaatsen..
hierna even een uitgebreidde inspectie, en wat bleek.. de evo had erg veel last van het fenomeen: crankwalk.

het was dus wachten tot het blokje ermee ophielt, en voor de revisie kon..

toen kwam er een evo v bij dezelfde verkoper (de bekende appie uit losser)
gebeld, evo 4 geruild voor een 5 met bijbetaling..

toen stond er een zilverre 5..
paar probleempjes mee gehad (homokineten, remmen, banden, gescheurd uitlaat spruitstuk) maar niet echt erge ofzo.

het standaard spruitstuk werd vervangen voor een megan racing exemplaar.
tevens werd er een volledige 3 inch magnex systeem geplaatst, icm een japspeed downpipe en magnex katvervangen (open tot einddemper)

er werd een a style meter houder aangeschaft met 2 "motor sport" meters (boost en olietemp)
benzine pomp vervangen door een walbro 255lph

deze auto is nu ruim een jaar in bezit, en momenteel geschorst voor project: ''als nieuw''

alles word aangepakt, en word in een garage op jack stands gedaan..

dingen die gedaan zijn:
remmen eraf
veer poten eraf
achter diff eraf
spruitstuk / uitlaat / turbo eraf
alle assen eraf (voorste assen gaan er dit weekeind af)
tank eraf

wat er nog moet gebeuren (althans een deel ervan)
verder de bodem kaal maken.
motorruimte verder strippen (blok zelf blijft er nog in)
tectyleren
alle roest aan onderkant weghalen
hele waslijst nieuwe spulletjes en boutjes en dingetjes bestellen
onderkant stralen

om jullie een klein beetje te laten zien hoe veel werk er aan zit!

ook liggen er al een hoop goodies klaar, maar die zullen gemonteerd worden als het project op zijn einde loopt,, denk aan: apex veren, avc/r, nieuwe 10.5t hotside, screemerpipe, en nog wat klein grut!

fotos zal ik zometeen of morgen uploaden, gezien het er nog al veel zijn, en allemaal op me telefoon staan op dit moment!

over vermogen en koppel, heb ik geen idee, ding loopt op 1.3 bar uit de standaard td5-16g

Foto tijd

maandag dus begonnen met het demonteren om de bodem straal klaar te maken. Ook alvast wat onderdelen uit de motorruimte verwijderd omdat ook deze ruimte opgeknapt gaat worden.

photo.jpg

photo1.jpg


De eerste bouten, beginnend bij de schokbrekers (nieuw setje apex verlagingsveren liggen al klaar)
photo3.jpg

photo4.jpg


De aanwezige ruimte
photo5.jpg

photo6.jpg

photo7.jpg

photo10.jpg

photo14.jpg

photo-1.jpg

photo1-1.jpg

photo3-1.jpg

photo4-1.jpg

photo5-1.jpg

photo6-1.jpg

photo8.jpg

IMG_0461.jpg

IMG_0462.jpg


Eerst maar eens een fuseekogel trekker gekocht om de fusees fatsoenlijk los te krijgen.
IMG_0465.jpg

IMG_0468.jpg

IMG_0469.jpg


Diff er eindelijk onder vandaan, wat een ruimte meteen :D
IMG_0471.jpg

IMG_0474.jpg

IMG_0475.jpg

IMG_0479.jpg


Zoals bij de meeste evo's ... ook mijn benzine vulpijp doorgerot, dat verklaart de benzinelucht tijdens het tanken :d
photo2.jpg

photo3-2.jpg


Vervolgens door en de benzinetank verwijderen
photo4-2.jpg

photo5-2.jpg

photo6-2.jpg

photo7-1.jpg

photo8-1.jpg


En wat een ruimte, eindelijk het eerste stukje staal waar nog geen roest op zit.
photo9.jpg

Voorbumper heeft ook wat moeite gekost, de 4 hoofdbouten zitten nogal verstopt, maar het resultaat;
photo-2.jpg


Vandaag samen met aron147 de voor- remschijven, klauwen en schokbrekers verwijderd
IMG00223-20110206-1422.jpg

IMG00226-20110206-1435.jpg


Punten voor woensdagavond;
verwijderen draagarm en stab stang + overige bevestigingsdelen voorkant
verwijderen intercooler

Met een beetje geluk kan ik volgend weekend beginnen met stralen
 
zit inderdaad veel werk aan, en we zijn al lang bezig..
ik heb nog een hoop fotos op telefoon staan van alle losse en nieuwe onderdelen.

grootste probleem is onderdelen krijgen, deze zijn er bijna niet, en worden vaak uit buitenland gehaald.

hier zit levertijd op e.d. en dus duurt het allemaal langer als gewilt..

hopen van de zomer weer rij klaar te hebben
 
Doet me denken aan Wheeler Dealers. Mooie klus, daar zul je wel ff mee bezig zijn.
 
Heerlijk project! Heb ik destijds gedaan met een Clio II Phase II RS. Succes met alles, ga deze zeker volgen/in de gaten houden.
 
Dat die mitsubishi's zo verrot kunnen zijn:auw

Met veel tijd liefde en vooral $$) wordt deze weer op de weg gehouden, maar blijf me alsnog verbazen...

Er zit nog genoeg werk in:-" dat gaat wel goedkomen...

Succes en "keep us posted":heart_eyes:
 
LB zei:
Doet me denken aan Wheeler Dealers. Mooie klus, daar zul je wel ff mee bezig zijn.

dit doet wheeler dealers niet, kan me nog een keer een suzuki jeepje herinneren die ze helemaal opgeknapt hadden incl buitenzijde overspuiten, rolkooi en andere wielophanging/vering.
aan het eind van het verhaal willen ze hem apk keuren en dan word ie afgekeurd omdat de bodem zo krokant als een koekje is.

best bijzonder dat ze altijd kunnen blijven lachen daar..
 
Tsja, er is een zomer mee gereden...
Redelijk wat probleempjes mee geweest, en nu is de tijd hem in nieuwstaat te krijgen

Onderdelen zijn vrij moeilijk te krijgen, vaak dure merken, en uit buitenland..

De fuel filler pipe kost bijvoorbeel 200 pond ex shipping....
O2 sensor die niet uit turbo elbow te krijfen is, naja nieuw sensortje..
Nieuwe elbow, nemen we er 1 met screamer pipe..
Shit, dubelle wastegate klap,, naja nieuwe hotside met wastegate bestellen..

En zo blijven de problemen oplopen.. Van naaf vul ringen tot turbo.
Van het kleinste boutje tot complete intercooler..

Maar het gaat goed komen, woensdag avond gaan we vrolijk verder.

Bedankt voor alle leuke reacties, motiveert echt! Vaak zit je er helemaal doorheen
 
Jeroen zei:
Woooow! 8o

Die ziet er uit zeg! Succes met het project!

Hoe durfen ze alfas dan roestbakken te noemen he....

Dit is 10x erger, auto komt uit 98 geloof ik

Alleen geen druppie tectyl op dat ding, vandaar
 
zoo,

vanavond een 2 uurtjes verder kunnen knutsellen..

voor trein verder gestript..
alle fussee's eraf (levensgevaalrijk zo een fusee trekker, net roulette)
weer roest problemen, we beginnen er nu wel ziek van te worden, de boutjes die het kabeltje van de abs sensoren vast houdt, zitten vast met kruikopjes.. deze waren helemaal kapot geroest..
aan 1 kan was het zo erg dat ik ze er maar af geslepen heb..
intercooler er af gehaald, zat een goede deuk in de onderkant.

van het weekeind nog de draag armen, en de pomp van het achterdiff (zit zo een active yaw controll dif op) eraf draaien, en dan eens koppen bij elkaar kijken of we tog nog de koppeling e.d. gaan vervangen, en wat voor koppeling er dan moet komen..

deze is nog redelijk, maar omdat alles nu tog nog los ligt..
aan de andere kant, er moeten al zoveel dingen besteld worden, en het loopt al zo verschrikkelijk in de papieren....

een twijfel gevalletje nog..

ook met betrekking tot verderre leven van de auto. hij word ge remapt met hogere druk, en gaan waarschijnlijk de limiet opzoeken van deze turbo, dat zal ongeveer op een 340 tot 360 pk liggen.
met een vrij hoog koppel erbij..
mij lijkt het een goed idee dat ding meteen te vervangen voor een twinplate, de drukgroep meteen mee te nemen, en een licht vliegwiel te zoeken, maar ik hoef de parts niet te betalen, dus het word niet mijn beslissing..

tevens zijn er uiteraard weer een aantal plaatjes geschoten:

"]
IMG_0501.jpg

IMG_0503.jpg

IMG_0504.jpg

IMG_0505.jpg


zit het vast? aron slijpt het wel even los...
IMG_0510.jpg

IMG_0511.jpg

IMG_0515.jpg
 
Ik lees al slechte verhalen over de verkoper op internet, maar dit slaat alles. Wat een slechte auto....:bad
 
Deze autos zijn van origine niet ge tectyleerd..
Als je een dergelijke wagen koopt, weet je dat,.....

Niks met de verkoper te maken dit... Is gewoon omdat het een niet getectyleerde jap is, en dat wisten we
 
Volges mij een gsr..

Rs heeft een ander achterdiff geloof ik ( zonder ayc )
En geen climate geloof ik..

Geen idee eigenlijk,

Op kenteken staat gewoon mitsu lancer
 
tussen bak eraf: (bak zelf gaat na het stralen er pas af voor nieuwe koppeling ivm met "zand vrees" )
4d650db5d8631-IMG00272-20110216-2027.jpg

4d650ddd782fb-IMG00273-20110216-2027.jpg


intern zag hij er nog prima uit!!

wielen terug van de coater:
4d650e0399d76-IMG00282-20110220-1348.jpg


en een rokje aangemeten, binnenkort de bodem kaal halen..
4d650e22558e1-IMG00283-20110220-1604.jpg

4d650e34f0f51-IMG00286-20110220-1630.jpg

4d650e4b447a6-IMG00288-20110220-1630.jpg