• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterieur nieuwe wagen behandelen.

turboke zei:
Zo Wim, dat is een snelle reply !!!! Wat de swirls betreft, ik heb de professional Polish van Poorboy's, en hoop dat ik daar al een eind mee kom.... Bedankt voor je snel, en verhelderend antwoord !!

voordeel van even buiten strijd te zijn en thuis te zitten....moet veel rusten en wat doe je dan;-) ?

Zo, nog even tijd gevonden, en gelijk een paar nieuwe vragen op jullie afvuren....,^^
1) Aangezien het dak van mijn wagen bestaat uit 2 chromé bogen, kan het kwaad of is het nuttig deze te behandelen met glaze en/of sealant.
2) Is het 100 % veilig om met de clay van Mothers over de lak van een nieuwe wagen te gaan, omdat ik merk dat er toch wat kleine puntjes opzitten (op de lak). En het laatste wat ik wil is krassen natuurlijk.
3) Welke wax raden jullie me aan ? Heb momenteel die van Turtle (ice), maar enkel het beste is goed genoeg.
Maar weer eens bedankt voor de bereidwilligheid !!

turboke zei:
Zo, nog even tijd gevonden, en gelijk een paar nieuwe vragen op jullie afvuren....,^^
1) Aangezien het dak van mijn wagen bestaat uit 2 chromé bogen, kan het kwaad of is het nuttig deze te behandelen met glaze en/of sealant.
2) Is het 100 % veilig om met de clay van Mothers over de lak van een nieuwe wagen te gaan, omdat ik merk dat er toch wat kleine puntjes opzitten (op de lak). En het laatste wat ik wil is krassen natuurlijk.
3) Welke wax raden jullie me aan ? Heb momenteel die van Turtle (ice), maar enkel het beste is goed genoeg.
Maar weer eens bedankt voor de bereidwilligheid !!
Even kijken...
die chromébogen zoals jij ze noemt zou ik gewoon behandelen met een sealant(maar een wax is ook goed volgens mij)daar er waarschijnlijk een blanke laklaag over zit.
De Clay van mothers is absoluut veilig als je maar een ding onthoudt....voldoende "gleimiddel" gebruiken tijdens het kleien!
Anders krijg je marring en dit zijn minuscule "krasjes" die je natuurlijk niet wil!
De waxkeuze is echt persoonlijk maar de Collinite Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 of de Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 kan ik je echt aanbevelen.
De eerste is een vaste wax die je aanbrengt en direct op poetst(geen kuurtijd geven tenzij je aan powerbuilding wil doen).
De tweede is vloeibaar en gemakkelijk te verwerken.
Als je echt gemakkelijk spul wil(met een heel goede kwaliteit)kan ik je Natty's van PB aanbevelen.
Brengt gemakkelijk aan en is echt heel handig te verwerken

hallo :
1) waarschijnlijk zijn deze niet in chroom maar RVS of alu; eender welk materiaal zeker mee behandelen met sealant of wax. Glaze heeft hier weinig nut maar kan geen kwaad.
2) de klei van mothers is milde klei dus de kans op krassen is relatief klein; wel genoeg glijmiddel gebruiken (zit mee in de kit) je klei moet soepel over de lak glijden. Moest je toch een beetje marring krijgen (lichte krasjes door het kleien) dan zijn die gemakkelijk weg te polieren (zelfs met de hand)
3) gebruik die ice maar; je hebt hem nu toch....qua standtijd heb ik hier geen ervaring in. Er zijn er natuurlijk altijd betere (qua standtijd is bijvoorbeeld deze van collinite (845 of 915) toppers; zeker voor de winter)

Voilà, hopelijk heb je hier al wat aan ;-)

Ik heb dus jullie raad opgevolgd, eerst lekker gewassen, drooggedept, laag glaze, 2 lagen sealant, en wat straalt ie, voelt aan als een paar babybillen !! Thx iedereen voor de raad, ook namens de wagen....:love