Een verslagje uit het hoge noorden: Een BMW E91 330D 2006 from Hell.....
In het kort, een collega van me kocht onlangs een 330D waarvan hij wist dat ie 'wat plekjes' had, maar na een wasbeurt bleek dit de meest verwaarloosde auto die ik ooit heb gezien. Echt 'zonde' pur sang, zo'n mooie auto in deze staat aan te treffen.
Onlangs hebben we met z'n drieën (Mahoek, Soost en ik) een DAP clinic gevolgd te Berkel en Rodenrijs en nu stonden we dus drie man sterk klaar voor deze auto. Noem het een relatiegeschenk naar onze collega toe.
Timelapse:
Zo kregen we de auto:
Algehele auto:
Achterkant:
Front:
Motorkap:
Zijkant:
Wielen:
Concreet: de auto was mat, zat onder de krassen en was zwaar verwaarloosd de afgelopen paar jaren.
Tijd om er iets aan te doen dus!
Eerst afgespoten en toen de auto maar even een wit kleedje gegeven:
Tijdje laten uitzakken (5-6 minuten):
Vervolgens de auto afgespoten, afgedroogd en in de loods gezet. Tijd voor een grondige inspectie.
Hier wat random foto's van de staat waarin deze auto zich bevond.
Motorkap:
Spatbord links voor:
Dak met ingetrokken vogelkak (met gebarsten lak tot gevolg, voorzichtigheid met deze plekken stond hoog op ons lijstje):
Swirls hier en daar:
Achterklep, krasjes en swirls:
Krassen aan de zeikant van de auto:
Matte plek (schuurspons?) op het rechter spatbord:
En dit was nog lang niet alles. Samengevat was er op elk paneel wel wat aan te merken, en moesten we grondig te werk om dit 'klusje' te klaren!
Eerst de auto maar eens kleien. Ik trof echter m'n Monello klei wat vreemd aan:
Lijkt wel gesmolten?! Toen attendeerde Soost mij op een topic waarin blijkbaar meer mensen hier last van hebben. Morgen maar eens lezen...
Na een kwart van het dak:
Op elk paneel was flink veel vervuiling aanwezig. Na het kleien zag de auto er zo uit:
Tijd voor het polijsten. Afplakken:
Testspotje:
Motorkap:
2 hits Geel + Mezzo
1 hit Oranje + Mezzo
1 hit Wit + Finale
Rest van de auto:
1 hit Oranje + Mezzo
1 hit Wit + Finale
Note to self: zwaarder geschut inkopen. Motorkap was slecht strak te krijgen met de gele pad + Mezzo, dus hier moeten we iets op vinden. Allicht een flesje Inizio + een wollen pad aanschaffen? Of Inizio op Geel? Deze lak liet zich in ieder geval slecht corrigeren, dus voor de volgende keer eens kijken wat we daar beter aan kunnen doen. We blijven leren wat dat aangaat.
Inmiddels heeft Soost ook de wielen gefatsoeneerd:
Vervolgens de auto in de Black Hole gezet (DAP + zwarte pad) en afgetopt met een laag M16. Uitlaattipjes afgewerkt met een Meg's Chrome Polish (oid?) en een laatste controle rondom de auto uitgevoerd (polijststof/restanten verwijderen).
Een paar afters:
Moet zeggen dat de klus ons vies afviel qua tijd én correctie. Met drie man sterk verwacht je toch een bepaalde tijdswinst te behalen maar we waren er alsnog langer mee bezig dan verwacht.
Vervolgens de eigenaar de auto weer gebracht en deze was volledig in z'n nopjes.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende Show Off vanuit het hoge noorden!
In het kort, een collega van me kocht onlangs een 330D waarvan hij wist dat ie 'wat plekjes' had, maar na een wasbeurt bleek dit de meest verwaarloosde auto die ik ooit heb gezien. Echt 'zonde' pur sang, zo'n mooie auto in deze staat aan te treffen.
Onlangs hebben we met z'n drieën (Mahoek, Soost en ik) een DAP clinic gevolgd te Berkel en Rodenrijs en nu stonden we dus drie man sterk klaar voor deze auto. Noem het een relatiegeschenk naar onze collega toe.
Timelapse:
Zo kregen we de auto:
Algehele auto:
Achterkant:
Front:
Motorkap:
Zijkant:
Wielen:
Concreet: de auto was mat, zat onder de krassen en was zwaar verwaarloosd de afgelopen paar jaren.
Tijd om er iets aan te doen dus!
Eerst afgespoten en toen de auto maar even een wit kleedje gegeven:
Tijdje laten uitzakken (5-6 minuten):
Vervolgens de auto afgespoten, afgedroogd en in de loods gezet. Tijd voor een grondige inspectie.
Hier wat random foto's van de staat waarin deze auto zich bevond.
Motorkap:
Spatbord links voor:
Dak met ingetrokken vogelkak (met gebarsten lak tot gevolg, voorzichtigheid met deze plekken stond hoog op ons lijstje):
Swirls hier en daar:
Achterklep, krasjes en swirls:
Krassen aan de zeikant van de auto:
Matte plek (schuurspons?) op het rechter spatbord:
En dit was nog lang niet alles. Samengevat was er op elk paneel wel wat aan te merken, en moesten we grondig te werk om dit 'klusje' te klaren!
Eerst de auto maar eens kleien. Ik trof echter m'n Monello klei wat vreemd aan:
Lijkt wel gesmolten?! Toen attendeerde Soost mij op een topic waarin blijkbaar meer mensen hier last van hebben. Morgen maar eens lezen...
Na een kwart van het dak:
Op elk paneel was flink veel vervuiling aanwezig. Na het kleien zag de auto er zo uit:
Tijd voor het polijsten. Afplakken:
Testspotje:
Motorkap:
2 hits Geel + Mezzo
1 hit Oranje + Mezzo
1 hit Wit + Finale
Rest van de auto:
1 hit Oranje + Mezzo
1 hit Wit + Finale
Note to self: zwaarder geschut inkopen. Motorkap was slecht strak te krijgen met de gele pad + Mezzo, dus hier moeten we iets op vinden. Allicht een flesje Inizio + een wollen pad aanschaffen? Of Inizio op Geel? Deze lak liet zich in ieder geval slecht corrigeren, dus voor de volgende keer eens kijken wat we daar beter aan kunnen doen. We blijven leren wat dat aangaat.
Inmiddels heeft Soost ook de wielen gefatsoeneerd:
Vervolgens de auto in de Black Hole gezet (DAP + zwarte pad) en afgetopt met een laag M16. Uitlaattipjes afgewerkt met een Meg's Chrome Polish (oid?) en een laatste controle rondom de auto uitgevoerd (polijststof/restanten verwijderen).
Een paar afters:
Moet zeggen dat de klus ons vies afviel qua tijd én correctie. Met drie man sterk verwacht je toch een bepaalde tijdswinst te behalen maar we waren er alsnog langer mee bezig dan verwacht.
Vervolgens de eigenaar de auto weer gebracht en deze was volledig in z'n nopjes.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende Show Off vanuit het hoge noorden!