• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fabriekssticker en zuignappen

sand0kan

Detailing trainee
20 jun 2010
28
47
Vandaag de auto onder de herfstzon gewassen.

Het was me al eens eerder opgevallen maar bij bepaalde zon inval zie ik op de voorruit 'zuignappen' en een 'fabriekssticker' met allerlei nummers e.d. erop. Die zuignappen zie ik dus ook in de achterruit.

Dus vandaag met de Meguiars raamcleaner aan de haal geweest maar zonder resultaat.

Enig idee hoe ik de vervelende dingen weg kan krijgen? Zitten ze overigens aan de binnen of buitenkant?
 
Je zou de ramen eens kunnen clayen en/of polijsten.
Werkt over het algemeen erg goed bij dit soort dingen !
 
De zuignappen zijn waarschijnlijk van de houders waarmee het raam gezet wordt.
Op de rubbers van die zuignappen zit narigheid.
Ik zou eens met IPA proberen, omdat alcohol op veel stoffen reageert en omzet / afbreekt.

De stickers kunnen ook goed aan de binnenkant hebben gezeten.
Even proberen met koud weer, tegenaan hijgen en zien of het wel wil beslaan.
Zo niet, of minder, zit daar het probleem.

Hans
 
Die raamcleaner is zo ver ik weet een heel mild product zodat het je wax laag niet beschadigd.

Zelf zou ik proberen met Raamscrub van provision of APC flink geconcentreerd met warm water.

Als je maar zorgt dat je alleen op je ramen blijft kun je vanalles gebruiken.
 
Heb dus het vermoeden dat het aan de binnenkant zit want heb er al met scrub aan de buitenkant aangezeten.