• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Favoriete Droogdoek

Ik heb een aantal verschillende gehad zoals :
- Dodo Juice Supernatural (lijkt meer een handdoek),
- CSF, prima doek maar er zijn betere,
- Gyeon Silk dryer, trek je toch veel halen in, zeker bij uitstekende delen op je lak zoals logo’s,
- Monello (rode variant), super fijne doek maar ook erg gevoelig voor halen,
- Nanolex met de lange haren, super doek maar stopte “opeens” met water opnemen,

En nu gebruik ik de Nanolex ultra drying towel.
Hele gladde doek en laat daardoor geen strepen of wazen na. Droogt als een malle en ik vind hem erg fijn werken.
Had wat mij betreft nog wel een cm of 10-15 langer en breder mogen zijn.

 
  • Leuk
Reactions: Ric325i en RoyR
Ik heb ook 2 van de oude model doppino doeken, ik heb beide nodig om mijn 2008 (met drooghulp Sonax BSD) te kunnen drogen.
Verder geen ervaring met andere droogdoeken maar ik had iets meer van verwacht, ze worden heel snel vol en zwaar.
 
Ik spoel mijn auto eerst altijd af met de Gardena Open Hose (makkelijk zelf te maken)
104190-1.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Josie en Altos
@Josie het voordeel is dat het water al voor 90% van je auto afloopt en de lak dus droog is op wat lastige plekjes na. Wel werkt dit het beste wanneer je een goede bescherming op je lak hebt. De afspoeltechniek is wel even wennen en voor jezelf uitvissen welke doorstroming je fijn vind, anders spetter je de rest weer onder.
 
  • Leuk
Reactions: Josie
@Cloudie Hier ook die rode Monello droogdoek is een actie gekocht, maar ook niet zo te spreken over.
Die gebruik ik zelf om nog eens na te lopen wat de Witte Senza Acqua Drying Towel achterlaat. En ook die vind ik zelf niet zo heel bijzonder.
Ooit eens gekocht als eerste droogdoek door de gigantische hoeveelheid recensies hier op Carclean. Zie nu ook dat die maar 550gsm heeft en de doeken die hier voorbij komen ruim boven de 1000 en soms zelfs 1400gsm zijn.. Wellicht toch maar eens een andere doek nog proberen ;)
Veel van die oudere doeken met rond de 500gsm zijn enkele doeken, doeken met meer dan 1000gsm zijn vaak dubbele doeken die aan de randen aan elkaar gezet zijn, volgens mij was Microfiber Madness met de Dry me crazy doeken, één van de eerste met die dubbel uitgevoerde doeken (die wel lastig zijn op lastig bereikbare plekjes). Kortom dubbele doeken met enkele doeken vergelijken is iets als met appels en peren.
 
  • Leuk
Reactions: DownstarNL
@Cordoba ah Thanks voor de opheldering. Klinkt logisch zoals je het uitlegt. De waarde verdubbelt dan immers inderdaad als je 2 doeken hebt.
Los van de lastige plekjes, zijn er nog andere nadelen aan de dubbele doeken?
Ik kan mijn auto niet 'drogen' met een open slang, aangezien ik nu mijn auto nog was in een wasbox. Daardoor toch op vlakke plekken veel water vorming. Doek is dus vrij snel vol. Vandaar dat ik wel eens wil kijken voor zo'n 1000+ gsm doek. Voor de lastigere plekjes kan ik dan gewoon de Aqua Senza gebruiken.
 
@DownstarNL Als alternatief voor de open slang kun je ook een plantengieter gebruiken (kamerformaat of tuinformaat naar keuze), waar je dan ook een rustige straal water hebt, zoals bij een open slang.

Ik heb ooit een mf-pakket gekocht waar 3 Senza Agua Piazza's in zaten, die gebruik ik dus voor lastige plekken (1 per keer) en voor de rest de Dry Me Crazy dubbele doek. Nadeel van een dubbele doek, is dat je eigen nooit de volledige capaciteit van de doeken gebruikt (de binnenzijde waar de 2 doeken tegen elkaar zitten, worden nooit zo nat als bij dezelfde doeken enkel die je omdraait). Ander nadeel van dubbele doeken is dat ze langer tijd nodig hebben om te drogen. Voordeel van dubbele doek is weer dat je die niet zo snel over de grond sleept als een grotere doek. Ik heb de doek in de afmeting van 40 x 65 cm, en dat is meer dan genoeg voor een station uit het B-segment. (overigens ook al Volvo V70 mee gedaan, en daar is ie ook groot genoeg voor)
 
Even wat stof afblazen hier.
Ik heb jarenlang Gyeon Silk Dryers gehad. Afgelopen week een forumlid er blij mee gemaakt. Omdat ik zelf eens wat nieuws wilde proberen. Ook met name dat de Gyeon silk dryer evo binnen was. Gewoon nieuwgierig. Jullie kennen het vast wel. :eyes:
Maar, ook heb ik advies gevraagd bij Carclean zelf. En Dennis kwam met de groene Monello Doppino droogdoek. Is toch €7,50 goedkoper als de Gyeon Silk dryer. En moet minstens zo goed zijn.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Niet dat ik Dennis niet vertrouw ofzo. Dat zeker niet. Maar ben gewoon benieuwd. :D

Screenshot_20230706_182539_Samsung Internet.jpg
 
Ik heb 'm ook. Bij de tweede keer gebruiken trok ik er een draad mee uit. Nu raffelt langzaam verder uit. Kan een misser zijn, heb anders nooit struggles met Monello. Wel lekker formaat, en neemt ontzettend veel water op. Met drooghulp dikke prima!
 
  • Verbluft
Reactions: RoyR
Even wat stof afblazen hier.
Ik heb jarenlang Gyeon Silk Dryers gehad. Afgelopen week een forumlid er blij mee gemaakt. Omdat ik zelf eens wat nieuws wilde proberen. Ook met name dat de Gyeon silk dryer evo binnen was. Gewoon nieuwgierig. Jullie kennen het vast wel. :eyes:
Maar, ook heb ik advies gevraagd bij Carclean zelf. En Dennis kwam met de groene Monello Doppino droogdoek. Is toch €7,50 goedkoper als de Gyeon Silk dryer. En moet minstens zo goed zijn.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Niet dat ik Dennis niet vertrouw ofzo. Dat zeker niet. Maar ben gewoon benieuwd. :D

Bekijk bijlage 162586
En besteld!
 
  • Leuk
Reactions: Josie