• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fiesta 2014 met "laagje van de fabriek"

BE.Alkema

Detailing trainee
18 okt 2014
34
30
Hallo mede-fanatiekelingen, Ik ga binnenkort een ford fiesta uit 2014 detailen (niet polijsten) met een donkerrode metallic lak. Enige probleempje waar ik mee zit, is dat volgens de eigenaar de auto voorzien is met een "laagje" van de fabriek. Wat kan dit zijn en hoe moet ik hier mee omgaan? Als ik ga kleien neem ik aan dat ik hem verwijder? Of mild wassen, een milde detailspray bij kleien en glaze en wax? Of kan de wax er niet over? Enige van de vragen waar ik mee zit. Graag hulp! Bij voorbaat dank!

Denk dat de eigenaar waxoil bedoelt.... product dat door vele Ford dealers word aangeboden. Waxlaag/beschermlaag vanaf de fabriek heb ik niet in de folder zien staan toen ik mijn 2014 Fiesta bestelde ;)

Anders laat hem eens navragen wat dat voor laagje is. Vermoed hooguit een goede poets / waxbeurt of meest positieve een coat ofzo.

Ik las hier laatst iets over een diamond coating(?) was bang dat dit misschien standaard door ford op de nieuwe modellen gezet werd. Ik zal eens navragen, maar volgens mij hebben ze zelf ook geen idee.

Denk ook dat er een waxoyl behandeling bedoeld wordt. Maar als de auto van 2014 is, en dus al bijna 1 jaar oud is, dan is de waxoyl al (bijna) verdwenen

Bespreek het in elk geval goed met de eigenaar.

Wellicht denkt hij dat er een 'laagje' op zit, dat er nog wel jaren op had moeten blijven zitten. Dan wil je niet dat hij het jou gaat verwijten dat deze er niet meer op zit.
Leg hem maar eens fijntjes uit hoe het wel werkt met die 'laagjes'. :-D

spuit er wat water op. Kan je zo zien of dr nog wat op zit. Denk ook wax oil. Maar dat is dr wel af na een half jaar of langer of het moet een fanatiekeling zijn maar dan laat je hem niet detailen door een ander denk ik. Vaak zit er dan ergens een stickertje van waxoil. In de deursponning ofzo.