• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Final check + stappenplan

Samz

Detailing addict
14 apr 2010
147
65
All,

Aangezien ik in het verleden wel eens iets besteld heb en eigenlijk niet nodig had (zal vast wel eens van pas komen) wilde ik nog even een laatste check doen voordat de bestelling de deur uit gaat.

Plan is om binnenkort een full detail te doen met de volgende stappen.

1. Velgen reinigen met Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner
2. Auto wassen (2 emmer) met Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash
3. Kleien met Poorboys World Poly - Elastic Clay + Spray en Wipe
4. Dap Startpakket CCS Startpakket
- Stap 1 testspot SSR1 + White
- Stap 2 indien nodig naar SSR1 op oranje of gelijk naar SSR2.5 op Oranje?
- Stap 3 indien SSR2.5 gebruikt dan afbouwen naar SSR1 op White
- Stap 4 Poorboys World - Professional Polish White (of kan ik dat beter op light green of zwart doen of is deze stap compleet overbodig na SSR1?)
- Stap 5 Poorboys Black Hole op zwarte pad
5. Natty's Wax Blue

Op de bestellijst staan:
DAP Starterspakket CCS
Extra zwarte pad + Light Green
Poorboys Elastic Clay
 
Mooi lijstje maar niet voldoende voor een full detail.

Ik mis heelwat mf doeken en produkten voor, trims, ramen, banden, interieur, ontvetter zoals APC.

Ervan uitgaande dat dit inderdaad je eerste bestelling is en je nog niks in bezit hebt:rules

Nog even over je testspot en de stap hoger van wit + ssr1 naar oranje + ssr2,5 is een aardige stap ik zou dan oranje + ssr1 proberen heb je hier nog niks aan dan wit + ssr2,5 dan kan je daarna altijd nog als nodig de oranje +ssr2,5 gebruiken.
Dan heb je de kleinste stappen met de produkten die je hebt;)
 
De rest heb ik inderdaad al, wordt m'n 5de bestelling ondertussen. Eerst alles handmatig gedaan maar wilde nu de stap gaan zetten naar machinaal.
Ik had ergens op het forum gelezen dat SSR1 + Oranje geen goede keuze was maar kon er niet precies uit opmaken waarom niet.

Durfde nooit SSR2.5 met Oranje handpad te doen voor het geval niet goed zou uitpakken en het dan niet meer handmatig zou kunnen corrigeren.
 
Ah ik had al eigenlijk een klein vermoeden dat je meer produkten zou hebben maar dacht even voor de zekerheid.

Ik kan me zo niks bedenken waarom SSR1+oranje niet zou moeten kunnen ?
Wel bijvermelden dat ik geen ervaring heb met SSR produkten ik gebruik de monello produkten, wellicht kan iemand met meer ervaring hier nog antwoord op geven:weetniet
 
Ik wel:KLIK
Als je daar kijkt dan ie je dat SSR1/Finale wel erg ver weg van de oranje pad staan.
Vergelijk even met een autokrik + vrachtwagen; beide leuke dingen maar passen niet echt bij elkaar
( om maar een hele aparte vergelijking te pakken )
 
Hm ik zie dat Markus de ssr1 vergelijkt met de finale dat betekent idd dat dit niks zal doen op oranje ik dacht dat de ssr1 meer te vergelijken was met mezzo:schaam i am sorry Markus heeft gelijk dan nogmaals ik heb geen kennis van de ssr produkten.
Zal in de toekomst vast wel eens komen:ja