• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flash Brown Royal wheel cleaner

ggj

Detailing trainee
20 jul 2014
17
47
37
Hallo,

Een tijdje terug had ik hier al eens een topic geopend voor mijn zwaar vervuilde velgen. Die heb ik inmiddels een paar keer behandeld met Monello Non Ferro maar daar gaat niet veel vervuiling en remstof mee weg.

Net zat ik wat filmpjes te zoeken op YouTube van zwaar vervuilde velgen die worden schoongemaakt en in de reacties van een van die filmpjes werd Flash Brown Royal genoemd. Na die te hebben opgezocht kwam ik bij wat filmpjes uit waarbij velgen met vervuiling zoals de mijne heel snel worden schoongemaakt zonder schrobben. Ik ben nu wel benieuwd geworden naar dat spul maar het lijkt niet in NL verkrijgbaar.

Hier de filmpjes die ik bedoel:

Heeft iemand ervaring met dit spul? Of weten jullie of je dit in NL ergens wel kunt krijgen?

Gr.

Raar dat Non ferro niet bij je werkt.
Heb je ook geborsteld tijdens het gebruik van Non Ferro?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Ik heb het onverdund aangebracht en een paar minuten laten inwerken. Vervolgens zitten schrobben met een borstel.

Mijn gevoel zegt "Tell Sell" kwaliteit.
Wonderen komen niet in sprayflacons.

Wat je beter kunt gebruiken zijn zware velgenreinigers in zo'n geval.

Voorbeelden :
https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Imperial_Wheel_Cleaner_500ml_IMP500_102133
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Mellow_Yellow_Wheel_Cleaner_Spray_500ml_DJMY500_101636
https://www.Carclean.com/product/Wo..._Cleaner_Clean_and_Coat_500ml_WF_2N_05_103330

Hoe viezer de velg hoe langer je het in moet laten werken.

Ik heb het onverdund aangebracht en een paar minuten laten inwerken. Vervolgens zitten schrobben met een borstel.
Vreemd. op mijn velgen set kreeg ik het niet weg meg een normale velgenreiniger. Non ferro aangeschaft. Meeste was weg. Later heb ik de velgen nog gekleid en gepolijst. En zien er nu weer als nieuw uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Ik heb wel de velgen eerst afgespoten met een HD reiniger. Kan het zijn dat de Non Ferro dan wordt verdund door het water dat nog op de velgen zit? Dus dat je het droog moet aanbrengen? Dat bedenk ik me net.

Ik vind 2 dingen vreemd;

- Dat NonFerro niet goed werkte in het geval van de TS voor zowel vervuiling als ijzerdeeltjes.

- Dat het bovenstaande goedje blijkbaar heel dun sprayt, meteen een dikke laag vervuiling, vet én ijzerdeeltjes aanpakte en daarbij ook op banden gebruikt kan worden. pH-waarde van 5.

Als dit spul écht zo goed is, wil ik het ook!

Non-Ferro aanbrengen op enigszins vochtige velgen is niet perse een ramp. Eerst afspuiten met een HD is juist goed want zo geef je het product de kans om meteen op ijzerdeeltjes in te werken zonder eerst door vet en vuil te moeten trekken.

Greetz

Heb je al eens gewone normale zachte zeep geprobeerd?

Ik heb vorige maand het vuil van twee jaar van de velgen van mijn vaders auto ermee schoon gekregen. Lauwwarm water met een flinke lik zachte driehoek zeep - schudden tot het opgelost is - erop sprayen. Na een paar minuten intrekken gesopt en het vuil en vet verdween als sneeuw voor de zon.

Vergeet niet dat Non-Ferro niet een velgenreiniger is, maar een ijzerverwijderaar met als bonus een goede reinigende functie.

In mijn ervaring doet hij beide uitstekend, net als een aantal andere bekende producten, maar in de basis geldt het bovenstaande verhaal.

Greetz

• Leuk
Reacties: StijnV
Poorboy's World Spray & Rinse kan ik ook van harte aanraden voor zwaar vervuilde velgen!
Wel opletten, daarmee bedoel ik handschoenen gebruiken en niet te lang op je velgen laten zitten.

@Quantoxx Hoe weet je dat dat Flash Royal het een PH-waarde heeft van vijf? Ik dacht juist dat ik hem hoorde zeggen dat het een hele hoge PH-waarde heeft.

Verder kan ik ook aanraden wat @Soepergrover zegt. Ik had op onze velgen ook enorme stukken bruine/zwarte vervuiling (ik heb er helaas geen foto van), waarop een ijzerverwijderaar niks deed. Bleek dat het teer was, en na inspuiten met ValetPro teerverwijderaar kon ik het er zo vanaf vegen. Heb je misschien een foto van hoe je velgen er nu uitzien?

Dit is een foto van mijn lv velg.

34fo8yg.webp

Een aantal jaren terug (2009 denk ik) heb ik ze met een nogal agressieve velgenreiniger van Broekhuizen wel helemaal schoon gekregen maar die gebruik ik liever niet meer. Er komt sowieso altijd snel remstof en troep op. De velgen zijn zoals je ziet niet gepoedercoat. Ze zijn niet glad maar een klein beetje ruw.

Poorboys Spray & Rinse schijnt idd. goed te zijn. Op een ander forum werd mij die ook al eens aangeraden. Misschien dat ik voor die ga dan.

Ik kan het niet heel goed zien, maar het zou ook teer kunnen zijn. Van die ronde plekjes. Heb je een teerverwijderaar staan waarmee je kan testen of dat werkt?

Nee, die heb ik niet. Ik heb momenteel alleen de Non Ferro. Ik wil wel nog een goede velgenreiniger kopen en wellicht wat wax als ik dat kan aanbrengen op mijn velgen. Ben dus aan het uitzoeken wat wel en niet werkt bij mijn vervuiling.

Nog een vraag:

Wat gebruikt hij op 6:13 voor de banden? Is dat ook een velgenreiniger? Mijn voorbanden zijn altijd erg bruin uitgeslagen en zou dat ook eens willen schoonmaken. Of kan dat ook met gewone autoshampoo en een borstel?

De spray flacon op 6:13 is een velgenreiniger van Adam's.

Zou trouwens nog geen wax o.i.d. voor de velgen gaan aanschaffen, aangezien je ze hoogstwaarschijnlijk niet schoon / schadevrij (stoeprandschade en oxidatie) zult krijgen, behalve door ze naar een poedercoater te brengen............

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn velgen zijn voor niet zo mooi meer nee :( Achter zien ze er nog netjes uit. Ik denk dat als ik ze goed kan schoonmaken het al een hoop scheelt.

Ik weet niet hoe het zit met mijn velgen. Ze zijn iig niet glad maar wat ruwig, dat kun je ook zien op de foto. Als ik ze zou laten poedercoaten dan zien ze er niet meer hetzelfde uit.