• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flex-tools

Ik heb/gebruik aan 80mm pads:
Rupes grijs/geel/wit
Scholl Sandwich Spider/Paars/Oranje
Lake country hbo Blauw/Oranje
Detail pro Paars/blauw/oranje/zwart
Flexipads verschillende me cutting pads
en nog wat andere pads van een merk wat ik niet nader wil noemen op dit forum.
50mm:
Rupes grijs/geel/wit
Ali expres pads verschillende kleuren enz
30mm
Detailpro Paars/blauw/oranje/zwart

Zelf ben ik geen fan van bv Monello zwart/rood want vind dat simpelweg te zacht en heeft geen meerwaarde op mijn lak vind ik.
Rupes wit (icm Rupes wit polijstmiddel) vind ik wel fijne pads.

De vraag is of je nou echt het verschil gaat maken met superzachte pads op een 30mm bp ik denk het niet dat soort delen doe ik vaak in 2 stappen polijsten en dan vind ik het goed genoeg.
 
De pads die je standaard krijgt is Blauw en Geel ofwel Polijst pad en Finish pad. Je kunt met polijst middelen ook altijd spelen om een sterkere of zwakkere combo te krijgen. Echter finishing pads op een rotary lijkt me overbodig. De rotary is om stevig te harken op zware onvolkomenheden om daarna met een excenter te finishen. Dus, compound pad (Wol of MF of Foam wat je wilt) voor rotary, compound pad en finishing pad voor excenter. In principe zul je in veel gevallen weg kunnen komen met Wol Rotary, Blauw Excenter en Geel Excenter
 
@JW206,

Een testspot bepaald welke pad je nodig hebt en of dat nou roterend is of excentrisch.
Indien je roterend aan de bak moet, altijd daarna excebtrisch afbouwen en finishen.
 
Ik gebruik de Dope Fibers 34mm foam trapeze pads. Moet zeggen dat de eerste ervaringen positief zijn. Heb er gisteren nog redelijk diepe krassen aan de binnenkant van de portier mee weten toonbaar te krijgen.

Had graag de Flex pads zelf gehad. Heb namelijk een aantal reviews gezien en die schijnen ook prima te zijn en dan met name paars. @Tim wellicht mooi om eens een aantal op voorraad te nemen, de keuze voor deze kleine variant is op dit moment nog niet echt reuze. Ben ook wel benieuwd naar de ervaring van de grotere pads, lees ik ook goede verhalen over.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Deze is dan ook spiksplinternieuw. Zover ik begrepen heb gemaakt in Zwitserland.
 
Die moeten nog komen van die van dope zijn niet te gebruiken met dit opzetstuk.
 
  • Leuk
Reactions: Thomaso