• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flex XFE7-15 ervaringen?

@Ric325i, nee ik ging er echt naar toe om de flex te halen, en we hebben daar alleen de flex getest. Voor hem was het ook de eerste keer met de flex. Ik heb voor de flex gekozen na veel filmpjes en reviews te hebben gelezen. En in verreweg de meeste reviews vonden ze de flex stiller en stabieler dan bijvoorbeeld de rupes. Dat is voor mij belangrijk, en daarnaast mijn persoonlijke tikjes speelden ook mee: het is Duits en ze hebben een inay voor het l-boxx systeem (daar zit al mijn andere gereedschap ook in) dus past het mooi . Daarnaast ben ik volledig onervaren, dus mijn mening over dit onderwerp heeft nog weinig waarde, al hoop ik de komende tijd veel ervaring op te doen zodat ik beter onderbouwde argumenten kan geven.
 
Wat me wel een beetje doet twijfelen is dat er in dit filmpje door een vertegenwoordiger can Flex gezegd wordt dat het een finishing tool is en dat je hem gebruikt na de XCR3401
weet niet of dit betekent dat de cutting dan niet zo hoog is. Maar vond het hoogst opmerkelijk
 
Ik volg dit topic een beetje, moet 'm nog eens goed doorlezen, maar hoe zit het eigenlijk met de koppel van de Rupes 15 en de Flex 15? Is hier nog verschil in?

Zo heeft mijn Rupes 21 Mk2 30% meer koppel als de Mk1, maar ik heb geen idee hoeveel het totaal uberhaupt is. :p
 
@Dylandr Als je het zwart op wit bekijkt, dan heeft een DA polisher de minste correctie kracht, vandaar dat deze (bijna) altijd gebruikt worden om te finishen na een rotary of forced DA. Dus er zit wel een kern van waarheid in wat die meneer zegt.

Voor de gemiddelde detailer zal alleen een DA voldoen, maar wil je echt veel en snel corrigeren zul je eerst met een rotary aan de slag moeten.
 
Ik vind iets "simpels" als bijv. een DAP900 al prima voor bijna elke lak. Een rotary vind ik alleen écht nut hebben op die harde lakken waar je met een slijptol nog amper doorheen komt, haha!


Greeetz
 
Erg mooi ding verder, alleen erg jammer dat bij die flexen je altijd een kleinere backingplate erbij moet kopen, en dan is die ineens niet meer goedkoper dan een rupes 15.
 
Bedankt @Adrien304, voor dat ik hem kocht hadden ze nog niet zo'n uitgebreide review. Ze hebben het hier wel over een standaard 125mm backing plate maar de standaard is bij carclean 150 en moet je de 125 er los bij kopen. Ik heb er afgelopen weekend een serieuze kras mee aangepakt (rupes groene pad icm veloce) met geweldig resultaat.
 
@Timon

Aangezien je vroeg om een review heb ik eerst bovenstaand filmpje afgekeken en ik persoonlijk kan mij voor 200% vinden in zijn mening.

Ook de vibraties waar de beste man over praat heb ik ervaren. Wel bij standje 6 en dit was in combinatie met een MF pad en Scholl S3. Het correctie niveau was bijna vergelijkbaar met een rotary met deze combi. Ik was echt blown away. Maar net als wat er gezegd word, vind je het niet fijn dan schroef je hem een beetje terug. Op stand 3 heb je al het vergelijkbare OPM niveau van de Rupes al en dan loopt de machine erg rustig.

Het backing plate systeem is inderdaad ies wat vrij uniek met het contra gewicht. Merkte dit met het verwisselen van de backingplate namelijk.

6872f94ca8373b153af2d31891e0e105.jpg


Verders worden alle in en outs uitgelegd zoals Lawaai, gewicht, kabels lengte etc. Ik zou zeggen kijk het filmpje af tot het einde.
 
Laatst bewerkt:
@tembaco bedankt voor je extra input.
Ik weet dat je ook de VRG nog hebt. Ga je die nu minder gebruiken of verwacht je dat ze elkaar meer gaan aanvullen?
Ik merk wel dat er steeds meer mensen enthousiast worden van de Flex machines en ook goed dat Rupes er een concurrent bij heeft gekregen.
 
@Timon

Ik denk wel dat ik de VRG (minder) ga gebruiken ja. Dat was eerst mijn DA waar ik ook altijd mee finish-de als ik de rotary had gebruikt.

Voorlopig ga ik meer werken met de XFE om deze goed te kunnen proberen. Maar wellicht dat ik later gewoon wat ga afwisselen tussen de verschillende machines.
 
Hoe vind je het geluidsniveau van de Flex tov de Rupes Op een meting in een yt filmpje wordt aangegeven dat de Flex minder db produceert, echter heb ik het idee dat de Flex een snerpend geluid maakt, wat bij de Rupes Mk2 juist vermindert is.
 
Eerlijk, maakt het mij niet uit. Heb het eerlijk gezegd niet een op een vergeleken, maar sinds vandaag niet meer nodig met mijn nieuwe koptelefoon met noise cancelling. Ik ga morgen eens proberen er iets van op te nemen voor je.

da4cf201fff4bf7c3b14ff39191eca34.jpg


 
  • Leuk
Reactions: Pter en Altos
Je hoeft voor mij geen filmpje op te nemen @tembaco, het ging mij om de beleving die je als gebruiker hebt, maar toch bedankt!
Maar die nieuwe koptelefoon, zeg eens eerlijk....die heb je toch gekocht voor als je vrouw aan het zagen is en toch niet voor het werk...
hmm.png

icon_biggrin.gif
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Iemand die weet hoe foam- en microfiberpads reageren op de hoge opm bij de xfe van flex?
Ter info ik heb een flex rotary en de forced rotated 3401 voor de snellere correcties en de mini en duetto van rupes voor de fijnere bewerkingen.
 
Kwa pads is er niets aan de hand als je dat bedoelt. Vergelijk het met de Rupes 21. Minder omwentelingen maar een grotere uitslag.

Als je stand 5 of 6 gebruikt kan je last krijgen of zul je last krijgen van trillingen. Maar ik heb het vorige keer getest en volledig op stand 6 gewerkt constant tijdens de correctie en pads hielden het goed uit.

Had de MF pads van Meguair's gebruikt. De Rupes groene en gele en de Scholl pads.
 
Ok thx voor info tembaco. Microfiber gebruik ik meestal op forced rotated en af en toe eens voor lichtere kleuren op duetto - marring minder zichtbaar. Aanbevolen max opm voor meguiars is 4800, duetto draait tss 4000 en 5500 max.
Heb de rupes foams en zal deze, indien ik de xfe aanschaf zeker eens uittesten zoals jij aangaf.
Ben ook eens benieuwd hoe de Lake country CCS pads zullen reageren op de hogere toerentallen.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco