• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flink kleurverschil in lak door spuitwerk na schadeherstel (Ford Fiesta), wat nu?

Mijn hemel zeg!! das nog eens kleuerverschil. Kan het niet zijn dat de spuiter vervuilde lak gebruikt heeft ? :D
Zelfs de beste detailer ter wereld krijgt dat verschil niet weg gepoetst, ook met het licht laten vernevelen naar andere panelen bereik je hier niets. Je kan natuurlijk ook voorstellen dat tie de rest van de auto opnieuw spuit als je de nieuwe kleur mooier vind :D

Beunhaas is hier het juiste woord idd!
 
Maar dan nog een andere vraag.

Als hij weer terug gaat naar de spuiter gaan ze hem weer spuiten.
maar dan komt laag 3 er op.
Wordt de lak door de vele lagen dan niet erg kwetsbaar.
en zo ja wat is de oplossing ?
 
Dit is echt slecht gedaan. Wat zonden. Zoiets mag niet voor een erkend spuitbedrijf. Mijn hele voorneus is opnieuw gespoten. En was er ook niet blij mee stof en blanke lak lopers. Alles is toen kosten loos opnieuw gespoten. Moet bij jou ook lukken ! Morgen meteen terug gaan. En in de zon laten zien !
 
padi-duiker zei:
Maar dan nog een andere vraag.

Als hij weer terug gaat naar de spuiter gaan ze hem weer spuiten.
maar dan komt laag 3 er op.
Wordt de lak door de vele lagen dan niet erg kwetsbaar.
en zo ja wat is de oplossing ?

Als het goed is wordt de auto gewoon normaal geschuurd en dan pas weer opnieuw gespoten, maar bij het zien van de foto`s heb ik daar een hard hoofd in ! Ongelooflijk, was zijn zwart soms op ? Wat is dit voor een koekenbakker ! Ik zou er de volgende keer gewoon bij gaan staan om te kijken wat die man aan het doen is !
 
Ik heb mijn collega laten kijken naar de foto's. Die stond ook zo 8-()) te kijken, hij is 15 jaar spuiter geweest bij Renault.

Hij vertelde mij dat er waarschijnlijk verschillende merken lak gebruikt zijn.

Het kan zo zijn dat fabrieksaf bijvoorbeeld Glasurit is gebruikt en bij de spuiter hebben ze Sikkens gebruikt.

Dan krijg je inderdaad kleurverschil.

Enige oplossing is duidelijke foto's maken vanuit diverse hoeken (bewijsmateriaal!) en terug gaan naar degene die het gespoten heeft.
 
Oke helemaal duidelijk.

Is er ook iemand die weet hoe het dan it met die dikte van de lak.
ze gaan er dadelijk laag 3 opzetten.
wordt het allemaal niet steeds zachter en kwetsbaarder.

Woont er mischien iemand in den haag die een lakmeter heeft en dit voor mij zou kunnen meten ?
 
Zo heeee wat een verschil in kleur! Mijn Focus van bijna 10 jaar oud is ook zonder kleurverschil gespoten. Het verhaal van de blanke lak is lulkoek.
Ik haalde mijn auto 3 uren na het spuiten op en er was al niks meer te zien.

Elke spuiter kan zonder kleurverschil spuiten het is maar net of ie daar zin/geld/tijd voor heeft.
 
jemig dat zie je zelfs op foto over nieuw maar levert weer extra elende op!
tijd, geld en frustratie en een rot gevoel dat je in de maling genome wordt wet denkt die gozer wel dat je kleureblind bent of zo??:confused:
 
als je hier nu een extra laag op spuit,
word deze dan niet automatisch donkerder, aangezien de laag daaronder ook donkerder is??
 
Hadden ze dit niet meer uit moeten spuiten op de deur? Op deze manier zul je volgensmij bijna altijd kleurverschil hebben gezien de overgang bij de deur te abrubt is. Maargoed dat had ook al niet geholpen gezien het grote kleurverschil.
 
Hoi allemaal,

Vandaag bij nicknameles geweest en hij heeft voor mij de lak gemeten en mij van advies voorzien.
De waardes waren voor mij toch wel schokkend.

Daarna direct naar de spuiter gereden en alles met hem besproken.
Maandag gaat hij terug naar de spuiter en zij gaan hem weer in orde maken.
Ik hou jullie op de hoogte.
 
Wow! Dit is wel enorm erg zeg, benieuwd hoe die er volgende week bij staat!

Mijn auto is ook (in twee keer) Over gespoten, als laatst zijn kofferklep + achterbumper gedaan.
Heb dan ook een rode kleur, en die is vrij moeilijk bij te trekken (verkleurd toch weer) En kleur verschil is heel miniem....

Heb er wel vrede mee, want als ik hem goed gepoetst heb valt het niet op, en als die enorm vies is (Zoals nu) Dan valt het ook niet op :grinning:
 
scenic zei:
En ?.......ben wel benieuwd naar de waardes van de laklaag !
Over de hele auto gemiddeld 180
Op het gespoten deel 210 en op de achterkant van het gespoten deel 1000 micron.

Vindt ik erg veel ook hier gaan ze naar kijken maandag
 
Op de motorkap, dak en rechterkant waren de waardes gemiddeld tussen de 120 en 150.
Op de gespoten deur waren de waardes gemiddeld tussen de 200 en 250.
Op de zijkant linksachter waren de waardes gemiddeld tussen de 200 en 1000!
In de deursponning waren de waardes gemiddels tussen de 80 en 100.

:ja