• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flink kleurverschil in lak door spuitwerk na schadeherstel (Ford Fiesta), wat nu?

Dibbuz zei:
Dan zit er waarschijnlijk plamuur onder


Net als toen bij mij op de workshop :D

Heel de auto, heb ik eens laten overspuiten (maar had ook erg aparte waarders soms op me auto waar het overgespoten was :D
En op 1 schadedeel kwam ik op een stukje van ook ergens bij de 1000 micron, en dat is het enige stukje wat enorm moeilijk te repareren valt ivm de vouw in de carroserie, dus hebbe nze daar plamuur geplakt :-b
 
Ja wat een prutser heeft die wagen gespoten:sob:
Zowiezo opnieuw tot de kleur juist is, als die l*lverhalen van blanke lak enz hebben niks te maken met het feit dat je met een halve blauwe ne halve zwarte wagen zit nu.
Gewoon een foute kleursamenstelling van de spuiter...

En uitnevelen op andere panelen zoals ik hier nog gelezen heb, dat zijn amateurwerken...
Een spuiter moet zijn werk goed doen, en niet zijn onkunde proberen verdoezelen door uit te nevelen op andere panelen...

Is dit eigenlijk op jouw kosten gemaakt of door je verzekering betaald?
 
Als de spuiter blijft moeilijk doen wel ja, want dan moet je verzekering het probleem oplossen en hoef jij er zelf niet voor rond te lopen;)

Heb vroeger ongeveer hetzelfde meegemaakt, wagen werd gemaakt omdat er iemand langs achter was ingereden.
Ik was dus niet in fout en kofferklep en bumper moesten helemaal nieuw komen.
1ste maal zat er kleurverschil op, dus terug opnieuw gedaan.
2de maal zaten er lopers in de vernislaag en veel stofdeeltjes.
Toen begon de spuiter moeilijk te doen en weigerde nog elke medewerking, maar als erkend aangesteld schadehersteller heeft die een "contract" met de verzekeringsmaatschappij.
Dus even bij de verzekering gaan aankloppen en de hersteller was toen zeer snel om het probleem op te lossen.
 
Oke,
Bedankt voor de tip.
Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen, Maar het is wel handig om te weten

[MODEDIT] Gaarne niet steeds onnodig quote[/MODEDIT]
 
Dat is idd wel een sterk kleur verschil, als de spuiter het had uitgeneveld op het achterscherm en voorvleugel had je er niets van gemerkt.
Als ze alleen het schade deel herspuiten moeten ze idd wel zorgen dat het kleur nagenoeg identiek is, alleen is dit moeilijker en meer tijd innemend.
Daarom zulen veel spuiters het kleur wel "zo goed als" maken maar wel uitnevelen om kleur verschil tevermijden.
 
Wat raar, ik dacht dat ze tegenwoordig hulp hadden bij het bepalen van de juiste kleur. Het lijkt op het meten van je lakdikte maar dan kijkt het apparaat naar de kleur. Aan de hand van de kleur mengt de computergestuurde mengmachine de verf totdat de gewenste kleur is bereikt.
 
Vandaag is hih terug naar de spuiter waarschijnlijk is hij morgen al klaar.???
Ik hou jullie op de hoogte hoe het is afgelopen.
 
m@rk zei:
Wat raar, ik dacht dat ze tegenwoordig hulp hadden bij het bepalen van de juiste kleur. Het lijkt op het meten van je lakdikte maar dan kijkt het apparaat naar de kleur. Aan de hand van de kleur mengt de computergestuurde mengmachine de verf totdat de gewenste kleur is bereikt.
Dat klopt, die apparaten zijn er, maar kosten een godsvermogen (+/- 50.000 gulden destijds). De meeste spuiterijen hebben niet de beschikking over zo'n apparaat puur vanwege de hoge aanschafkosten.

Tegenwoordig kijkt men naar de kleurcode en zoekt (op het oog en diverse lichtbronnen) de kleur bij die de originele kleur zoveel mogelijk benadert.

Simpel voorbeeld:

Een Volkswagen Golf in de kleur Deep Black wordt in 3 verschillende fabrieken in Europa gebouwd.
Ik heb bij Care gezien dat deze kleur te onderscheiden is in 10 verschillende tinten 8o
 
Vandaag (21-10-2009) is na 1300 uur mijn auto klaar.
Nu maar kijken hoeveel kleuren hij nu heeft (grapje)
Dan eerst met de auto naar arnhem (geldredome)
en zal ik morgen fotos posten van hoe hij is geworden.
 
Nu maar weer eens een update.

Mijn fiesta staat nog steed bij de spuiter.
De kleur is nu goed maar er zitten stofjes in de lak.
Volgens de spuiter is dit niet te voorkomen en blijft het handwerk?
Ook hebben ze de hals van de tankdop (plastic) die ze mee hebben gespoten maar even geschuurd,
met als resultaat dat het er niet uitziet.
na het spuiten hebben ze heel lief mijn auto even gepoetst.
Met als resultaat dat hij nu helemaal onder de krassen zit.
Toen ik vroeg waarom ze de nieuwe verse lak hebben gepoetst kreeg ik als antwoord om de stofjes weg te werken.,
Ook rond het klepje van de tankdop is er een rommeltje van gemaakt.
Hij staat nu nog steeds bij de spuiter weet eigenlijk niet zo heel goed meer wat ik er mee moet.


wie geeft mij raad?
 
Zoals ik al aan de telefoon tegen je zei:

- foto's maken als bewijs. Heb je voor foto's zoals ie er toen bij stond in goede staat?
- verzekering / rechtsbijstand inschakelen
- stoppen met het laten prutsen aan je wagen
- second opinion vragen (Care binckhorstlaan bijvoorbeeld)

Wat een gedoe zeg.... 8o
 
Nu ik heb inmiddels de verzekering gesproken.
Zij gaan contact opnemen met een schade expert.
En laten hem mij bellen.
Om te kijken hoe dit opgelost wordt.
 
Zojuist wederom bij de spuiter geweest.

Ze waren mijn auto nu aan het poetsen.
Overigens doen ze dat in een donker gedeelte van de werkplaats waar 2 tlbalkjes boven hangen.
En inderdaad daar zie je geen krasje meer zitten.
Kijk je echter verder dan kom je de stof en de krassen tegen.
Ik zal hieronder even een foto plaatsen van de uitbbouw van de wielkast.

Laat mij maar horen wat jullie er van vinden.
Moet er wel bij vertellen dat het moelijk is vast te leggen in het donker.

IMG_5979.jpg
 
Wat een prutsers aan het werk zeg!! :sob:

Ik heb vorige week ook mijn auto weggebracht. Hiervan zijn de voor- en achterportier aan de bijrijderszijde opnieuw gespoten. Ook ik was bang voor kleurverschil, maar ik zie er gelukkig helemaal niets van. Al onder diverse lichtbronnen gekeken, maar je ziet niet eens wat ze gemaakt hebben. :party:

De persoon die de auto afleverde zocht zich ook suf, en zat uiteindelijk naar de verkeerde kant te kijken... :D

Op die laatste foto van jou is het wel een enorm sinaasappelhuidje zeg!! Bij mij zou het uiteindelijk ook iets strakker kunnen, aan de andere kant was de fabriekslak ook niet vrij van sinaasappels....... ;)
 
Ben inmiddels er ook wel een beetje klaar mee.
Ik heb een contra expertise aangevraagd.
Deze gaat binnenkort plaatsvinden.
En dan ga ik maar eens vragen wat hun er van vinden,