• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam gun welk verloopstuk eurom 2000

Meen dat er een koppeling van Nilfisk op kan.
[/MOD] op de Eurom 2000 gaat géén Nilfisk aansluting![/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Foamlans van 2000 -->

Eurom Lance.jpg



Lans van 1800 -->
Eurom 1800 Lance.jpg


Ik heb zelf ook de Eurom Force 1800 en hierop past de Monello foamlance met Nilfisk aansluiting.

https://www.carclean.com/nl/lancia-...alto-artico-magico-5000ml-voordeelbundel.html


Ik zat op het forum te zoeken en kwam Nicknameless' post tegen. (1800-versie).
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
In de basis lijken ze mij allebei op een Nilfisk te passen. De nokken lijken bij de 2000 wat breder dan bij de 1800, maar de vorm lijkt verder hetzelfde.

Zoals je bij de Lancia hieronder kunt zien, zijn die nokken nóg kleiner en smaller. Maar de enige functie die ze hebben is om de lans in het pistool vast te houden wanneer de druk op de lans komt te staan.

De afstand van de nokken naar het nipper + rubber lijkt mij ook hetzelfde. (Alleen steekt er nog een stukkie extra ver in je pistool, het ''pikkie'')

LANCIAALT-2.jpg
 
  • Leuk
Reactions: mikep
Totaal geen verstand van, maar ff gezocht op het pistool.
Bij Karcher druk je daar de stukken in, met bajonetsluitingen. Dus dan weet je of aansluiting A past op pistool X etc. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, ik zie hier dat de 1800 en 2000passend zijn. Is de aansluiting dan niet identiek?

5BEDAF77-A013-485F-811B-4A2EABAE3ECC.png
 
Thnx voor het snelle antwoorden.
als ik het vergelijk met nilfisk komt het aardig overeen. Maar het zou ook de Bosch kunnen zijn
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    146,2 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Ik kom uit Den Bosch, thnx voor het aanbod.
Zie net dat ze ook niet meer op voorraad zijn dus niet zo’n grote haast.
 
@mikep op het oog lijkt je voorbeeld meer op de (oude/niet aquatak) aansluiting van Bosch, zie ook het plaatje met een overzicht met de aansluitingen van de Lancia:

1585499249686.png
 
@Gilster lijkt idd mij ook.. Bij CC geven ze aan dat het snel NIET past.. dus wil het graag zeker weten.
Al de vraag bij EUROM neer gelegd of de lansen van de 1800 en 2000 het zelfde zijn.

Er zijn er hier een paar met de 1800 die de nilfisk connector gebruiken.
 
@mikep Ik neem aan dat je altijd kan retourneren als het niet past, of je haalt iets goedkoops bij de lokale bouwmarkt met de relevante aansluiting en retourneert het nadat je hebt getest dat de aansluiting al dan niet werkt?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eigenlijk niet zo een goeie ervaring met het foamen ik vind dat er zo goed als niks van vervuiling af je auto gaat en dat het eigenlijk nutteloos is.
 
@Sus - Wrong topic :) Maar je MOET niet foamen, het mag wel. Elke vorm van voorwas zal iets doen aan de hechting van het vuil. PH-neutrale foams, sterke foams, prewashes, etc.

@Jansen heeft topics waarin hij vele producten getest heeft. Zoek die even op, dan wordt het duidelijker.
 
Ik had een oude Nilfisk koppeling op de foamlance zitten, deze past wel in de Nilfisk lance, maar niet optimaal. Blijkbaar moet ik dus de nieuwe koppeling hebben.

Nu heb ik de foamlance voorzien van een quick release connector.

20200412_102554.jpg


i.c.m. de korte lance, ook voorzien van quick release.

124057_lans.jpg


20200318_114630.jpg
 
  • Leuk
Reactions: mikep