• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam Kit voor Kinzo-hogedrukreiniger?

Chicco_Himself

Detailing addict
25 mei 2011
114
65
Ik ben van plan een Foam Kit aan te schaffen echter ben in het bezit van een KINZO-hogedrukreiniger.
Nu lijkt mij de Foam kit voor de Kärcher ( https://www.Carclean.com/product/Autobrite/Foam_Kit_voor_Karcher_AB1725_100541 ) wel te passen.....

Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachtigen?

Hieronder een 3-tal foto's van de aansluiting en gegevens mbt de KINZO-hogedrukreiniger.

IMG_1462.webp

IMG_1461.webp

IMG_1459.webp

Hmmm thx, zie alleen op Carclean geen foto bij de lavor staan.... Nog maar even 4 min wachten en dan eens bellen met de hulplijn van Carclean ;)

Heb net even gebeld. Verzoek was om even de maten op te meten zodat men e.e.a. kon vergelijken met de foam kit die men had. Nu nog op zoek naar een schuifmaat........ :weetniet
Enne... uiteraard bedankt voor jullie reacties! Maar aangezien Carclean ook niet zeker wist of dit zou passen toch voor de zekerheid maar even de maten doorgeven.....

Uiteindelijk toch de Lavor Foam Kit besteld aangezien e.e.a. zou moeten passen en ja, Sus en Dre jullie hadden gelijk :cool
Vandaag de Foam Kit binnen gekregen en het past perfect!
Enige probleem wat ik nog heb is dat de Foam Kit een kwartslag gedraaid zit ten opzichte van de lans waardoor ik de lans dus een kwartslag moet draaien om de Foam Kit recht te krijgen (heeft dus te maken met de nokjes op de Foam Kit die voor de Kinzo net een kwartslag gedraaid moeten worden).

Zo zit hij er nu dus op:

Kinzo_Lavor1.webp

Na overleg met Carclean deze week eens proberen of ik het voorste gedeelte welke vastgelijmd zit los kan krijgen, teflontape er omheen en weer vast kan draaien tot de hoek waarop ik hem nodig heb.

Dus het gedeelte met nr 1:

Kinzo_Lavor3.webp

En zo werkt hij: (achteraf het wieletje nog wat meer richting de - gezet waardoor er een nog dikkere laag schuim uit kwam!) :jippie

P.S. --->Voor de moderatoren: in het filmpje heb ik de naam Carclean.com vermeld. Indien dit niet gewenst/toegestaan is hoor ik dit graag en zal ik dit uiteraard verwijderen!

Ah kijk das mooi dat ie past! En natuurlijk bruikbaar is wel misschien niet zo handig.

Je kan in feite de connector los draaien en deze opnieuw in de juiste hoek bevestigen met loctite of indien je in het bezit bent van draad tap/snijdraad gereedschap er een extra draad bij draaien in de afstandsbus.

Volgens mij kan de foam wel wat dikker? Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

De foam kan inderdaad wat dikker. Na het filmpje heb ik nog even gespeeld met de rode knop en er kwam nog dikker schuim uit, viel me trouwens wel op dat, toen er meer schuim uit kwam, de fles echt stukken sneller leeg ging......

Ik heb zelf ook een Kinzo hd reiniger, en bij mij paste de Nilfisk versie zonder aanpassingen.

Mocht je ooit nog een andere HD aanschaffen, deze (lavor) past met een minimale aanpassing op een Nilfisk, heb er destijds een beschrijving voor gemaakt, stelt niet zoveel voor.

https://forum.Carclean.com/cc_postst5254/HD-Foamlance-met-Lavor-koppeling-passend-maken-op-Nilfisk.aspx

Mijn foamlans had ik gekocht met een Karcher aansluiting en daar heb ik een adapter voor Bosch op gezet.
De adapter stond ook niet in de juiste hoek, ik kreeg hem niet vaster en iets losser kreeg ik de foamlans niet fatsoenlijk op en af de spuitlans.
Ik heb dat opgevangen door een nippel en een busje er tussen te zetten en zo kon ik dan doordat ik meer dingen kon verdraaien de perfecte stand bereiken.