• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Forced DA's

beste allen voor advies

Het betreft om de lak van een BMW en een Porsche? beide harde lakken neem ik aan...
 
@Zorro ik heb een e92 met idd keiharde lak net als de meeste auto’s van deze serie. Maar de F modellen hebben doorgaans wat minder harde lakken. Porsche kan kei en keiharde lak hebben maar ik heb ook wel eens naast een Porsche gestaan met vrij zachte vrij gevoelige lak you never know...
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Rupes spreekt niet over een enorme correctie kracht ten opzichte van hun excentrische machines, meer correctie kracht was dan ook niet het primaire doel bij het ontwikkelen van de mille.

Voor iemand zonder ervaring geven hun aan; mille is de beste keuze omdat de forced altijd de zelfde "beweging" maakt en dat een constant polijst resultaat oplevert.
Of je nu op een vlak deel bezig bent of op hoeken etc.
Kant tekening van hun zijde; of het "trekken" je bevalt is een persoonlijke kwestie.
Hun raden de DA aan als je je techniek wilt gaan ontwikkelen, wil je constant goed resultaat dan de mille.

Bij de exenters komt het meer op techniek aan volgens hun op/langs hoeken& punten etc. omdat de machine in bepaalde situaties stop met roteren zoals wij allen weten.

Als ik puur uitga van hun oordeel is het zonde van het geld om een forced te kopen voor de correctie kracht als je techniek op een DA goed is.
Dan kun je beter gaan oefenen met een rotary voor het zware werk en finishen met een DA.
 
Als ik puur uitga van hun oordeel is het zonde van het geld om een forced te kopen voor de correctie kracht als je techniek op een DA goed is.
Dan kun je beter gaan oefenen met een rotary voor het zware werk en finishen met een DA.

@D!m!tr!
Kan ik daaruit besluiten dat een forced (Mille) beter is als je nog geen goede techniek hebt.
Mijn techniek zal niet goed zijn, vermoed ik omdat ik mijn DAP nog niet veel heb gebruik.
 
@D!m!tr!
Kan ik daaruit besluiten dat een forced (Mille) beter is als je nog geen goede techniek hebt.
Mijn techniek zal niet goed zijn, vermoed ik omdat ik mijn DAP nog niet veel heb gebruik.

Ik zou dan met je dap gaan oefenen op die techniek en een LHR15 kopen ;) Zo lastig is het nou ook weer niet, zeker als je vooral je eigen auto behandeld, dan leer je vanzelf de lastige stukken kennen.

Je kan dan de grote stukken met de LHR15 doen en de rest met je dap op een kleine backing plate met een spot pad.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i