• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Forced DA's

Collinite is nog niet zo erg als commandant op n rotary smeren en als n malle tekeer gaan zonder ervaring :kissing:
Ik spreek gelukkig niet uit ervaring. Doe ook altijd eerst flink wat onderzoek.
 
Ik heb dit hele topic nauwkeurig gevolgd, maar moet eerlijk toegeven dat ik nu nog meer twijfel :joy:. Ik wacht de SDD af, hoop daar meer informatie te krijgen van alle apparaten.
 
Dit topic geeft ook geen overzicht van alle apparaten als aankoopadvies voor een beginner (of misschien ben je dat wel niet), maar gaat meer over de upgrade vanaf een instap DA naar n zwaardere machine ivm harde lak. En specifiek de forced DA die op de markt zijn, al zijn dat er nog maar weinig.
 
Ik heb dit hele topic nauwkeurig gevolgd, maar moet eerlijk toegeven dat ik nu nog meer twijfel :joy:. Ik wacht de SSD af, hoop daar meer informatie te krijgen van alle apparaten.
Wat heb je voor auto?
Waar twijfel je tussen dan?
Mijn visie als het gaat om Forced DA versus hoge uitslag machines en dan even los van het merk:
-Forced DA zullen wellicht iets beter kunnen corrigeren dan hoge uitslag machines.
-Hoge uitslag machines hebben een goede balans waardoor ze erg fijn werken (Forced Da zou naar verluid wat "tegenwerken/trekken" tijdens het werk).
-Een (bv) Bigfoot kan heel goed corrigeren maar blinkt uit in de finish vanwege de hoge uitslag en balans van de machine is ook erg goed.

Wat ik verder nog wil meegeven om over na te denken.
-Eigen auto moet je 1/2 keer corrigeren en voor de rest moet je em vooral bijhouden en draait het dus vooral om de finish. Doe je hobbymatig veel auto's wordt snel corrigeren van de lak ook belangrijker.

Mijn eigen auto heeft veel grote vlakken/panelen waardoor ik met de 21 echt vaart kan maken qua polijsten dus ik bespaar redelijk wat tijd ivm bv een DAP900. Maar goed je moet de machine ook afstemmen op de auto's die je wil doen imo.
 
Wat heb je voor auto?
Waar twijfel je tussen dan?
Mijn visie als het gaat om Forced DA versus hoge uitslag machines en dan even los van het merk:
-Forced DA zullen wellicht iets beter kunnen corrigeren dan hoge uitslag machines.
-Hoge uitslag machines hebben een goede balans waardoor ze erg fijn werken (Forced Da zou naar verluid wat "tegenwerken/trekken" tijdens het werk).
-Een (bv) Bigfoot kan heel goed corrigeren maar blinkt uit in de finish vanwege de hoge uitslag en balans van de machine is ook erg goed.

Wat ik verder nog wil meegeven om over na te denken.
-Eigen auto moet je 1/2 keer corrigeren en voor de rest moet je em vooral bijhouden en draait het dus vooral om de finish. Doe je hobbymatig veel auto's wordt snel corrigeren van de lak ook belangrijker.

Mijn eigen auto heeft veel grote vlakken/panelen waardoor ik met de 21 echt vaart kan maken qua polijsten dus ik bespaar redelijk wat tijd ivm bv een DAP900. Maar goed je moet de machine ook afstemmen op de auto's die je wil doen imo.

Dag Ric,

- Op zeer korte termijn koop ik waarschijnlijk een BMW 1serie (nieuwe model voor zover dat nog belangrijk is), bij de aankoop van het apparaat hou ik hier dus rekening mee. Tevens heeft mijn vriendin een Twingo.
-Ik twijfelde tussen de DAP900V3 en Rupes MK15, ik wilde eigenlijk voor de DAP900v3 gaan gezien het feit dat ik eigenlijk alleen mijn eigen auto's ga detailen. Sinds ik dit topic gevolg heb ben ik meer over de Rupes na gaan denken omdat ik niet spijt wil hebben van mijn aankoop. Plus het feit dat ik het wel belangrijk vind om goed gereedschap te hebben (zeg niet dat de DAP slecht is), dit scheelt een hoop ergernis en tijdens een hobby wil ik totaal geen ergernis :).

Voor mij zou het mijn eerste machine worden, dus de 21 is te groot.
 
+1 voor het doen ipv kijken naar youtube en de info die daar wordt gegeven.
99/100 is de informatie die je hier krijgt toch vele malen nuttiger en interessanter
 
Dag Ric,

- Op zeer korte termijn koop ik waarschijnlijk een BMW 1serie (nieuwe model voor zover dat nog belangrijk is), bij de aankoop van het apparaat hou ik hier dus rekening mee. Tevens heeft mijn vriendin een Twingo.
-Ik twijfelde tussen de DAP900V3 en Rupes MK15, ik wilde eigenlijk voor de DAP900v3 gaan gezien het feit dat ik eigenlijk alleen mijn eigen auto's ga detailen. Sinds ik dit topic gevolg heb ben ik meer over de Rupes na gaan denken omdat ik niet spijt wil hebben van mijn aankoop. Plus het feit dat ik het wel belangrijk vind om goed gereedschap te hebben (zeg niet dat de DAP slecht is), dit scheelt een hoop ergernis en tijdens een hobby wil ik totaal geen ergernis :).

Voor mij zou het mijn eerste machine worden, dus de 21 is te groot.
Nieuw type 1 serie heeft naar alle waarschijnlijkheid een wat zachtere lak. De laatste die ik deed kon gecorrigeerd worden met S20 (F type).
Twingo/Renault heb ik nooit gedetailed maar naar verluid hebben die Franse auto's ook vrij zachte lak.
Ik denk dat je goed wegkomt met een DAP900 daar je alleen je eigen auto's doet en daarnaast Kun je met een DAP naar een kleine bijgeleverde backingplate wisselen wat ook zijn voordelen heeft.
In mijn ogen is een Rupes voor jou wellicht wat overkill....
 
  • Leuk
Reacties: RbL
Als de nieuwe 1-serie inderdaad niet de typerende harde lak heeft en de andere auto een Twingo is, dan zal je het inderdaad prima kunnen redden met een DAP900 V3. :)

De Twingo's die ik heb kunnen doen waren goed te doen om met 1 goede hit klaar te zijn heb ik wel S3 op Geel gebruikt.

Een Rupes is qua kwaliteit en dergelijke een stapje hoger, maar de uitslag van 15mm maakt het lastiger om alle panelen goed te kunnen raken. De DAP heeft het dan makkelijker én er kan een kleine backingplate op.

Zo simpel moet je nu bekijken. :)
 
  • Leuk
Reacties: RbL en SvA
No problemo! :) Mocht je tóch een beetje moeite hebben om de BMW strak te krijgen, kan je simpelweg wat Spiderpads erbij nemen en hier de polijstmiddelen op gebruiken. :)

Ik ben benieuwd, in het ergste geval duurt het een paar uurtjes langer. Het scheelt tenslotte wel wat geld, wat ik nu in andere producten kan gaan steken :). Was alleen heel bang voor de beruchte pantser lak van BMW.
 
Even weer ontopic ;)
De spullen zijn binnen!
Flex XC 3401 VRG, Scholl Spider pad 160mm en Scholl S3 Gold XXL.

ws07ip.webp
 
Heel interessant draadje om door te lezen. Straks worden de nieuwe machines verkocht door CC en komt er wellicht wat interessants (voor mij en voor naast de DAP900) te koop in de te koop sectie. Blijf het even volgen!
 
Sinds enkele dagen probeer ik me wat te verdiepen in de Forced DA's omdat ik denk dat het toch stilaan tijd word om mijn machinepark wat uit te breiden. Een Forced DA lijkt me een perfecte aanvulling op mijn Krauss Mini Polisher en S21.

Nu twijfel ik tussen de Flex XC3401 en de Rupes Mille LK900E. Het prijsverschil is namelijk zo groot dat ik mezelf in vraag stel of ik niets over het hoofd zie. Wat zijn de grote verschillen tussen de twee? En is het zo dat je bij een forced DA best dunne pads kunt gebruiken of is dit gewoon marketing bullshit?