Fatsoenlijk met een Rotary werken is niet voor een beginner weggelegd. Iedereen kan met een Rotary over de lak jassen, maar een deftig polijstbeeld ga je dan niet hebben. Marge voor fouten bij een Rotary is ook een stuk kleiner dan bij een DA.
Een Rotary is een zeer goede optie, maar dan moet je toch al wat geoefend zijn eer je daar mee begint in mijn ogen.
Daar heb je volledig gelijk in !
Wil er dan wel een beetje extra tekst bij invoegen: waarom dan wel zoveel geld meteen uitgeven aan een Rupes zonder enig kennis en verstand van detailen an sich, maar niet wat meer "klootviolen" met een DAP 500 bv en dan een Rotary pakken.
Daarbij hoef je ook echt weer niet meteen een Shinex te kopen maar een goedkoper middensegment.
Heb zelf eerst met de DAP geoefend, daarna overgestapt op een AEG PE 150 en later een shinex erbij gekocht ( lang verhaal ).
Meteen beginnen met een Rotary raad ik ( en velen met mij ) ten sterkste af, maar op een gegeven moment denk ik dat je ( al dan niet onder begeleiding van een wat meer ervaringsdeskundige ) best de Rotary kan pakken om te gaan gebruiken.
Marge voor fouten: denk na bij wat je van plan bent om te gaan doen, en blijf denken terwijl je het doet voorkomt 90%.
Waarom nalopen met een DA: no way dat je helemaal strak kan finishen met een Rotary ( enkele op de aardbol slechts )
Om mijzelf als voorbeeld te gebruiken en voor paal te zetten: lekker met de DAP bezig, wilde iets doen met een doek,
stom als ik was de machine niet helemaal uit gezet, doek komt in DAP, schiet de kop van de DAP er gewoon spontaan af
en viel 5mm ( wellicht minder ) naast de auto neer die ik aan het doen was ( lucky bastard dat ik was ).
Gelukkig door de geweldige service van CC dit kosteloos geregeld en ik kon weer verder.
Maar goed, de keuze is reuze en ook de Rupes heeft voordelen genoeg ( alleen nog niet voor mij althans )