• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Forced DA's

Ik ben begonnen met een dap 500, daarna de dap 900v3 en nu de mini en de 15 van Rupes.
Er zit wel degelijk verschil in de machines.
Flex of Rotary heb ik niet geprobeerd dus dat weet ik niet.
Als iemand gelijk goed wil beginnen en een Rupes of Flex aanschaft............prima toch?
Ik had die centen niet maar dat komt dan vanzelf op je pad en anders maar niet.
Dan moet je het doen met wat je hebt.

Het meeste heb ik 2e hands gekocht. Zo kon ik veel uitproberen. Ik heb nu producten die ik standaard gebruik. Het heeft voorkomen dat ik de kast vol heb met spullen die een keer zijn gebruikt en op de plank blijven liggen. Zonde van het geld ed.

Daarom geeft @Ric325i een advies. Als je dat opvolgt scheelt je dat een hoop uitzoekwerk, tijd en vooral veel geld.
Ik heb het wel gedaan en ben er blij mee. Thanks Ric.
 
@Ric325i Over welke lak hebben we het precies, gezien een wol + DAP900 toch best resultaten behaalt.
Uiteraard allemaal wat minder snel, maar toch resultaat ( zeker bij swiirls ) ?

De 3401 is ook geen verkeerde keuze ( voor we per ongeluk verkeerde dingen gelezen wordt )

@Stefan O : van mij mag de hele santenkraam gekocht worden hoor ( voel er niks van ), maar ging mij er even om
dat ik mij verbaas hoe makkelijk mensen hun geld uitgeven door NIEUWE dingen te kopen en dan pas gaan vragen hoe te werk.
Het heeft er wellicht ook deels mee te maken dat ik dit zelf niet kan, maar ook niet eens zou willen kunnen ( maar dat is en blijft persoonlijk )
En lees mij alsjeblieft niet verkeerd, ik ben echt altijd reuze blij geweest met alle informatie die men wilt geven !
 
@Ric325i ik doelde op een vergelijk tussen een rupes DA en een ander merk met dezelfde uitslag. Is het resultaat van de rupes nog zoveel beter?
Dat @dutch79 hier eerst info zoekt is heel verstandig. Zelf heb ik in dit topic zoveel waardevolle info gelezen dat ik veel van mijn vragen beantwoord heb zien worden. Echt een super forum.
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
@mk-us ,we hebben het over onvervalste kei en keiharde E92 BMW lak (topicstarter heeft een e90 geloof ik).
Wij hadden destijds de Monello paarse wollen pads. Correctie jawel een beetje maar zeker niet genoeg en al helemaal niet de correctie die ik zocht.
Vanuit die ervaring ben ik gaan zoeken naar de juiste combo voor mijn auto.
Wil niet per se het beeld weg zetten dat ik mijn knaken verkwansel alleen was het in mijn geval (ondanks inlezen/info ophalen) gewoon zo dat ik middels uittesten erachter moest komen wat werkte op mijn auto qua polijstcombinatie.
@SvA toen ik mijn Bigfoot 21 kocht had je nog geen vergelijkbare machine. Tegenwoordig heb je bv de goedkopere PAW variant waarmee je net zulke resultaten neer zal zetten. Voor de meerprijs van een Rupes (of Flex) mag je verwachten een kwalitatief betere machine te kopen.
 
  • Leuk
Reactions: mk-us en SvA
Scholl Sandwich Spider Pad 160 mm en 500 ml Scholl S3 Gold XXL zijn ook besteld! :innocent:

topicstarter heeft een e90 geloof ik
BMW (pre-LCI) E90 (Sedan) 330i inderdaad. BMW lakken zijn afgelopen jaren volgens mij wel wat zachter geworden, maar vorige model 3-serie was nog behoorlijk hard blijkbaar.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: SvA
@SvA - De uitslag is wat voor meer correctie en finish zorgt, niet het merk. :)

DAP - 8mm uitslag.
DAP Plus - 12mm uitslag.
Rupes 15 - 15mm uitslag.
Rupes 21 - 21mm uitslag.

Stel dat de DAP er ook in al deze varianten was, dan had dat ook prima gewerkt. Echter is dit nu toevallig niet het geval en heeft Rupes de 15 en 21 wél uitgebracht, met een iets hogere kwaliteit dan de DAP. :)

Uitslag is uitslag, welk merk dan ook. Dus krijg niet het idee dat een zelfde soort machine van het ene merk meer resultaat geeft dan het andere merk. :)
 
  • Leuk
Reactions: SvA en mk-us
@Quantoxx dat is precies wat ik ook verwacht had. Ik werd enkel in verwarring gebracht doordat er detail bedrijven zijn die op de website vermelden dat ze volgens het rupes systeem werken.
 
@Ric325i : zal er eens in gaan 'verdiepen'. Uiteraard neem ik je eigen waarneming meteen aan hoor !
Vind het super dat het zo voor jou heeft uitgepakt en de keuze er was.
Het verkwansel verhaal slaat ook niet op jou maar op dezen en gene die het wel doen ;)
Wat @Quantoxx aangeeft klopt volgens mij als een bus
@SvA : het Rupes-systeem is echt zo top dat echt niemand maar dan ook niemand er onderuit kan ;) :)
( vandaar dat men bv ook op andere pads overstapt ( nu is het Rupes, over een x-jaar is het merk-y ))
 
  • Leuk
Reactions: SvA
@Quantoxx: Uitslag is één van de aspecten die voor de mate van correctie zorgt bedoel je neem ik aan.
Als je t over een DA hebt, dan is wel of geen geforceerde aandrijving en vermogen ook wel degelijk van belang. Eens?
De V2 van Rupes LHR15 is bv 30% efficienter ('vermogen') en dat helpt bij het voorkomen dat de pad stil valt door de weerstand wat geloof ik een klacht bij de V1 was (en je kunt er dus iets beter door corrigeren). Een forced DA (waar dit topic voornamelijk over gaat natuurlijk ;)) heeft daar helemaal geen last van.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: mk-us en SvA
@dutch79 klopt helemaal. @Quantoxx heeft specifiek mijn vraag beantwoord maar jouw aanvulling is correct. Heel fijn dat iedereen zo behulpzaam is en op deze manier zoveel mogelijk informatie gedeeld wordt.
 
@Dutch - Een geforceerde excenter vergelijk ik niet eens met een DAP of Rupes 15/21 omdat het gewoon niet eerlijk is, haha! :) Ik zie dit al hele verschillende machines.

De MkII's hebben trouwens niet 30% meer vermogen, maar koppel. ;)
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Mijn bron? :) Toen ik hem probeerde bij CC werd dit uitgelegd en de webshop vermeld het ook.

De Rupes BigFoot LHR21 MarkII is een extra krachtige versie van de originele BigFoot LHR21 met meer koppel. De MarkII is 30% krachtiger
 
Ik denk dat het aantal wattage = vermogen zelfde is gebleven alleen wat er uit komt en kan gebruiken is efficiënter = koppel ?
krachtiger = efficiënter = koppel = jippie ka jeeh motherfucker ( zoiets dus )
 
  • Leuk
Reactions: tembaco en SvA
De term koppel komt niet terug op de site van Rupes, maar het zou kunnen. 30% efficiënter zou betekenen dat er minder interne verliezen zijn. Maar goed, zo boeiend en relevant is dat verder nou ook weer niet :p
 
@Blade - Ik keek uren lang filmpjes oo Youtube voordat ik de Collinite-pot opentrok. Gelukkig maar! Weet je hoe ernstig het had kunnen aflopen als ik "gewoon" maar begon te smeren?!

Youtube-detailers weten alles!
 
  • Leuk
Reactions: Blade