• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Focus C-MAX: van kraslot naar hoofdprijs! (80+ foto's)

@ivo's volgens de metingen wel, dak en motorkap waren overgespoten dus die waardes waren veel hoger.

Hier dan ook maar even een berichtje van een van de gelukkigen..
Mijn moeder is eigenaresse van de auto... De auto is niet nieuw bij ons gekomen, maar is eerst een jaar door Ford gebruikt als show auto en daarna netjes gebruikt. De sporen waren reden naar Carclean te gaan. Dat is echt het enige bedrijf waar ik er 200% vertrouwen in heb dat die auto als nieuw terug komt, zonder dat men er stapels fillers op smeert. Dat had de Ford wel gedaan bij aflevering..
De auto is nog nooit zo glanzend geweest als dat ze nu is. Zelf heb ik 3 grote citroen's in bezit om te poeten en onderhouden, een studie en een baan. De Cmax was dus een beetje het ondergeschoven kindje wat poetsen betreft..
Uiteraard blijft die nu zo mooi! Punt was ook dat er een Protech laag op zat waarbij mn moeder een verbod had gekregen op alle mogelijke poetsmiddelen op de markt...

De kleur vinden wij hier thuis ook geweldig. Dit in combinatie met de Sport uitvoering (standaard RS bodykit, 17 inch velgen, lederen interieur, open dak etc..) maakt de auto in onze ogen heel wat minder truttig.
Nu knalt de kleur er ook nog eens vanaf!

Hierbij nogmaals mijn dank aan de heren van carclean en vooral aan Dennis en Johan. Ik weet als geen ander wat een werk er in deze auto zat! Niet even een klusje wat je in een dag aanpakt!
De schade aan de voorbumper op de foto's is inderdaad erg zonde. Aanstaande maandag staat de auto al bij de spuiter om de gehele bumper te herstellen en spuiten! Uiteraard direct een verbod gelegd op iedere vorm van:
Wasstraat, wassen, poetsen, uitspuiten etc.

Het is trouwens geen single-stage. Het is een kleurlak met een blanke laklaag er overheen.

Jongens, bedankt! Ik ga mijn uiterste best doen de auto zo te houden. De collectie daarvoor is er wel.. Gelukkig zal mijn eigen auto zo nooit worden hahaha..

Zo, die is opgeknapt.

Mooie uitgebreide reportage :cool

@Xsara Coupe
Houje de kitnaden van de portieren en de achterklep wel goed in de gaten?
Blijft toch nog een zwakke plek van die auto's

Dit is echt maar dan echt een heel mooie C-max geworden:cool
Dibbuz heeft hier een puik resultaat neer gezet.

Indrukwekkend resultaat! Die kan zo weer de showroom in. Die 30 manuren verbazen me niets.

Geen wonder dat er zoveel foto's van zijn.....zie ik daar in die rechterkoplamp 3 fotografen?:lol

Ik hoef hier niet nogmaals uit te leggen dat het eindresultaat verbluffend is. Iedereen ziet dat het een wereld van verschil is.. Daarbij gaat onze (ouwe) Dibbuz alleen maar naast zijn schoenen lopen :-p .

Wat mij opvalt is dat de C-Max ook een behoorlijke sinaasappellak heeft, net zoals mijn 2009 Focus. "gelukkig" ben ik niet de enige. Vind het niet kunnen...

Mag ik wel een puntje van kritiek uiten richting Dibbuz? Ik zit zeer regelmatig op een fotoforum vanwege de andere hobby. Daar wordt altijd de volgende regel aangehouden: Beter 3 perfecte foto`s dan 20 gewone. Wellicht iets om mee te nemen? Het is voor jou minder werk en het kijkt voor de lezers vele malen fijner. Ik heb zeker 10 foto`s voorbij zien komen van een weerspiegeling van een lamp, maar kan niet zien welk deel van de auto het is. Op de overige foto`s is meer dan duidelijk te zien dat alle swirls weg zijn. Denk dat er heeeul veel mensen zien die "effe snel" door zo`n topic scrollen. Zonde..

Nogmaals, het is azijn plassen maar zie het als opbouwend! Kijk met belangstelling uit naar het volgende project! Wellicht een Focus om te oefenen??

Groet,

Robert

@Ome Robert, ik ben helaas nog niet bedreven in het maken van goeie en mooie foto's. Een workshop voor het maken van goede foto's (en dan vooral van auto's) zou erg welkom zijn *hint hint* ;-)

Ome Robert zei:
Mag ik wel een puntje van kritiek uiten richting Dibbuz? Ik zit zeer regelmatig op een fotoforum vanwege de andere hobby. Daar wordt altijd de volgende regel aangehouden: Beter 3 perfecte foto`s dan 20 gewone. Wellicht iets om mee te nemen? Het is voor jou minder werk en het kijkt voor de lezers vele malen fijner. Ik heb zeker 10 foto`s voorbij zien komen van een weerspiegeling van een lamp, maar kan niet zien welk deel van de auto het is. Op de overige foto`s is meer dan duidelijk te zien dat alle swirls weg zijn. Denk dat er heeeul veel mensen zien die "effe snel" door zo`n topic scrollen. Zonde..

Nogmaals, het is azijn plassen maar zie het als opbouwend! Kijk met belangstelling uit naar het volgende project! Wellicht een Focus om te oefenen??

Groet,

Robert
Het is wel net in die foto's dat je kan zien hoe de correctie op de lak is. Met een foto van wat verder zie je de goede staat van de lak niet, een foto van korte afstand met één lichtbron laten goed zien hoe de lak eruit ziet.
Je weet zelf ook goed dat je met een foto onder de juiste hoek prachtige reflecties kan laten zien, maar toch nog geen correctie kan hebben. Daarom vind ik deze foto's net wel goed.

+1,
( maar fotografie is een vak apart, als moet kiezen tussen de kundigheid met een rotary en een camera .... dan liever een rotary die goed werk aflevert op een auto dan een camera die alles weet te verhullen ;) )

Toch is goede foto's maken niet makkelijk, wat meer "insight" in leuke standpunten en welke lenzen goed zouden zijn zou ik erg kunnen waarderen.

Zulke tips zijn zeker en vast welkom dennis, ook ik ben maar een noob in het fotografie gebeuren. Maar om te zeggen dat die detail foto's niet goed zijn...

hoi Dibbuz...
google eens op scherptediepte , dan krijg je meteen wat handvaten om eens te experimenteren met diafragma e.d.

succes!