• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Forum draait op een nieuwe databaseserver!

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.695
200
Berkel en Rodenrijs
Zojuist is de database van ons forum overgezet naar een nieuwe databaseserver.

Als het goed is, moet alles werken. Het kan zijn dat je problemen ondervindt, meld dit dan graag zo snel mogelijk in dit topic!

Morgen zal ook de database van onze shops verhuizen. En in dit weekend proberen we de webservers over te zetten naar nieuwe webservers.

Dit alles is ter voorbereiding voor een nieuwe versie van de webshop van Carclean.com
 
ik had het in de gaten :)
keurig en snel hoor :)

is dit de plek te vragen of er veel gaat veranderen aan het forum/webwinkel? ,^^
 
Gewoon afwachten, het zijn kleine wijzigingen hoor.

Ik heb het idee dat het forum trouwens is sneller aanvoelt. Of ligt dat aan mij? En dat terwijl de webserver zelf nog niet om is :)
 
Forum was bij mij altijd al snel.
Is echter wel belangrijk een goede database server te hebben en dat ga je voornamelijk merken als de database en het aantal bezoekers groeien.
 
Klopt, maar wij proberen toch altijd net even iets betere gebruikservaring te geven door sneller te zijn.

Zo heeft Google een mooie tool en die geeft aan dat bijvoorbeeld onze webshop sneller is dan 88% van andere site. We willen dat tot boven de 90% proberen te tillen.
 
email notificatie werkt prima

komt er nog is een fix voor het bekende probleem dat als je op pagina 2 een topic opent en je dan op vorige bashed dat je dan weer op pagina 1 beland?
zo wel top zijn! want tis stiekem toch soms irritant :D
 
@Dennis121

Dat zit in de nieuwe versie van de forumsoftware. Alleen moet die versie nog aangepast worden aan onze eisen en klopt ook de styling nog niet. Er wordt aan gewerkt, maar het gaat nog niet zo snel als we zelf willen helaas.
 
Eerst migreren naar de nieuwe servers, dan de nieuwe webshop voor Carclean.com en daarna komt het forum aan de beurt (en daarna het filmpje van Waxoyl. :D )
 
Tim zei:
Klopt, maar wij proberen toch altijd net even iets betere gebruikservaring te geven door sneller te zijn.

Zo heeft Google een mooie tool en die geeft aan dat bijvoorbeeld onze webshop sneller is dan 88% van andere site. We willen dat tot boven de 90% proberen te tillen.

Voor mij is bij een website/winkel de overzichtelijkheid en het gebruiksgemak, belangrijker als de snelheid (moet uiteraard ook weer niet te traag zijn).
Beiden inclusief snelheid is iig dik in orde bij jullie.
 
Klopt Frans, we willen het sober houden, zonder teveel fratsen, maar wel compleet zijn en met onze tijd mee gaan.

Daarom binnenkort een paar subtiele wijzigingen in onze shop.
 
Het zal wss allang bekend zijn maar op de hoofdpagina van de webshop staan niet de actuele laatste berichten, verder lijkt het forum wel sneller te zijn.