Dat klopt, dat komt omdat de shop nog in de oude dbase draait en nu die koppeling niet kan maken.
Wel goed oplettend ben je! :ja
Wel goed oplettend ben je! :ja
Tim zei:Gewoon afwachten, het zijn kleine wijzigingen hoor.
Ik heb het idee dat het forum trouwens is sneller aanvoelt. Of ligt dat aan mij? En dat terwijl de webserver zelf nog niet om is
Tim zei:Ja even Googlen, wordt gemaakt door QSO.eu!
Tim zei:Dat klopt, dat is namelijk onze intranet portal.
Tim zei:Ons moederbedrijf heet Quality Stores Online en dat is afgekort QSO. Onze webshop software is 100% zelfgeschreven.
Tim zei:100% zelf geschreven. Niets geleend of van open source gebruikt.
Tim zei:De oude databaseserver is een SQL 2005 op een Xeon 5130 server RAID5 (SATA WD Raptors) met 8Gb geheugen. De nieuwe is SQL 2008, virtueel op een 2008R2 host met een Intel Xeon 3470 en 16Gb geheugen. Dtabase draait op een RAID10 NAS disk server.
mezzerin zei:Ik ben heel beniewd naar de resultaten, is er ergens al een sneak preview?
Welke taal wordt het geschreven trouwens en wie is die knappe kop binnen QSO?
Starck zei:Nette hardware... Zelfs de oude server is helemaal zo slecht nog niet.
Heb de laatste tijd ook wat ervaring opgedaan met Hyper-V. Het beheer word dan echt gemakkelijk .
En heb laatst ook een machine uitgerust met een Intel SSD. Als je een snelheidsboost wilt hebben dan is een SSD echt geweldig. Vooral door het veel hoger aantal IOPS is het erg geschikt voor database gebruikt.
Tim zei:Wij draaien dus ook Hyper-V en de host is uitgerust met een SSD.