• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Forum draait op een nieuwe databaseserver!

Tim zei:
Gewoon afwachten, het zijn kleine wijzigingen hoor.

Ik heb het idee dat het forum trouwens is sneller aanvoelt. Of ligt dat aan mij? En dat terwijl de webserver zelf nog niet om is :)

Dat sneller aanvoelen gevoel heb ik ook...

Wat voor hardware draaide eerst de database/webserver. En wat komt er voor in de plek?

De oude databaseserver is een SQL 2005 op een Xeon 5130 server RAID5 (SATA WD Raptors) met 8Gb geheugen. De nieuwe is SQL 2008, virtueel op een 2008R2 host met een Intel Xeon 3470 en 16Gb geheugen. Dtabase draait op een RAID10 NAS disk server.

:lol

De shopdatabase is nu ook overgezet naar de nieuwe server. Dus nu lopen de laatste posts van het forum ook weer gelijk! :-d

Tim zei:
Ons moederbedrijf heet Quality Stores Online en dat is afgekort QSO. Onze webshop software is 100% zelfgeschreven. ;)

Aah das minder vaag inderdaad.

100% zelf geschreven? Of van van links en rechts diverse open source e-commerce functionaliteiten samengevoegd. Niemand schrijft toch meer 100% iets zelf tegenwoordig :party

Tim zei:
100% zelf geschreven. Niets geleend of van open source gebruikt.

Ik ben heel beniewd naar de resultaten, is er ergens al een sneak preview? :lol

Welke taal wordt het geschreven trouwens en wie is die knappe kop binnen QSO?

Tim zei:
De oude databaseserver is een SQL 2005 op een Xeon 5130 server RAID5 (SATA WD Raptors) met 8Gb geheugen. De nieuwe is SQL 2008, virtueel op een 2008R2 host met een Intel Xeon 3470 en 16Gb geheugen. Dtabase draait op een RAID10 NAS disk server.

:lol

Nette hardware... Zelfs de oude server is helemaal zo slecht nog niet.
Heb de laatste tijd ook wat ervaring opgedaan met Hyper-V. Het beheer word dan echt gemakkelijk :D.

En heb laatst ook een machine uitgerust met een Intel SSD. Als je een snelheidsboost wilt hebben dan is een SSD echt geweldig. Vooral door het veel hoger aantal IOPS is het erg geschikt voor database gebruikt.

mezzerin zei:
Ik ben heel beniewd naar de resultaten, is er ergens al een sneak preview? :lol

Welke taal wordt het geschreven trouwens en wie is die knappe kop binnen QSO?

Veranderingen zijn subtiel, aan het uiterlijk verandert bijvoorbeeld niets.

Bert programmeert alles (ASP.net C#) en ik ben de hardware en OS man binnen het bedrijf.

Starck zei:
Nette hardware... Zelfs de oude server is helemaal zo slecht nog niet.
Heb de laatste tijd ook wat ervaring opgedaan met Hyper-V. Het beheer word dan echt gemakkelijk :D.

En heb laatst ook een machine uitgerust met een Intel SSD. Als je een snelheidsboost wilt hebben dan is een SSD echt geweldig. Vooral door het veel hoger aantal IOPS is het erg geschikt voor database gebruikt.

Wij draaien dus ook Hyper-V en de host is uitgerust met een SSD.