• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Forum draait op een nieuwe databaseserver!

ja die QSO gasten produceren mooi spul :cool:

even gerelateerde opmerking.

bij het kopje veel gestelde vragen in de webshop... veranderd je aanwijzer niet naar een handje als je ergens op kunt klikken.
erg verwarrend :)
 
Heel erg cool om te lezen allemaal!

Ik ben zelf bezig met het examen project van mijn Niveau 4 MBO ICT beheer opleiding.

Wij hebben met onze project groep echter gekozen voor ESXi en niet voor hyper-v om te virtualiseren.
Verder maken we gebruik van een linux(fedora) firewall, Cisco 2611xm router en een cisco switch, met subnets en vlan. Die zijn door mij geconfigureerd(ben een echte cisco man, en wel in de CLI heh!)
Dan hebben we uiteraard nog een Domain Controller(server 2k8 r2, datastore server(open-e dss), managent server(opsview), voip(asterisk),servicedesk(topdesk)

Al met al best trots op onze testopstelling!

maar weer ontoppic: goed bezig:)^
 
Tim, je zegt dat je SQL2008 draait op een 2008R2 machine.
Is het ook SQL2008R2, of gewoon 2008 zonder R2?
Want SQL2008R2 heeft een extreem positief performance verschil tegenover SQL2008.

Wel een leuke server (al hoop ik dat jullie SSD's wel SLC schijven zijn.. Die gaan een stuk langer mee dan MLC schijven)
 
Ligt het aan mijn oud laptopje of klopt het dat de tijd een aantal uur achter loopt. Viel me op.:weetniet
 
Misschien komt het dat we hier in Zeeland zitten. :D
Ik merk ook bij nieuwe berichten dat dit wordt aangegeven als geen nieuwe berichten.
 
Jeroen zei:
Wat een gebrabbel allemaal zeg :D

Het woordje "wijziging" ga ik snappen, is prima. En weet ik meer dan voldoende, wat volgt zijn pagina's met te ingewikkelde woorden, niks voor mij ]d~^

+1 ;)
 
DannyL zei:
Tim, je zegt dat je SQL2008 draait op een 2008R2 machine.
Is het ook SQL2008R2, of gewoon 2008 zonder R2?
Want SQL2008R2 heeft een extreem positief performance verschil tegenover SQL2008.

Wel een leuke server (al hoop ik dat jullie SSD's wel SLC schijven zijn.. Die gaan een stuk langer mee dan MLC schijven)


We gaan even verder met de abracadabra:

Ja het is SQL2008R2 en de SSD is inderdaad SLC en geen MLC. ;)
 
Tim zei:
Op dit moment verhuizen we het forum zelf naar een nieuwe webserver. Als het goed is, merk je hier niets van.

Jawel hoor, ik kom allemaal verhuisdozen tegen tijdens het surfen of het forum.w^^w

Wel opruimen als jullie klaar zijn. Ik struikel er steeds over.:D

Voor mij is het ook allemaal "Hans Kazan". Maar ik merk wel dat het forum nu sneller reageert op mijn pc, klopt dat?
 
Dat klopt wordt er hier gezegd. ;)

De webshop is inmiddels ook over. Er moet nog wel veel gestroomlijnd worden en dat gaan ze in de komende dagen doen. :party:
 
Bert zei:
@Dennis121

Dat zit in de nieuwe versie van de forumsoftware. Alleen moet die versie nog aangepast worden aan onze eisen en klopt ook de styling nog niet. Er wordt aan gewerkt, maar het gaat nog niet zo snel als we zelf willen helaas.
top om te horen dat jullie er mee bezig zijn! :)
:party:
 
Arfman zei:
Helaas geen VMware, voor de rest top voor elkaar hoor ;)
De laatste versie van Hyper-V voldoet prima en integreert mooier in de Windows-omgeving vinden wij. ;)

Van de week komt er nog 16Gb extra werkgeheugen bij om wat meer ruimte te geven.
 
Tim zei:
De laatste versie van Hyper-V voldoet prima en integreert mooier in de Windows-omgeving vinden wij. ;)

Van de week komt er nog 16Gb extra werkgeheugen bij om wat meer ruimte te geven.
Klopt. Ik kom uit een grote enterprise omgeving en daar heeft Hyper-V nog veel achterstand, maar voor de "gewonere" omgeving, zeker Windows, is het dikke prima inderdaad.