• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail - Gebruikte werkauto (schilder)

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
15.172
193
34
Leersum (Utrecht)
Heya Peeps,

Zojuist de vraag gehad of ik een Peugeot Partner een complete behandeling wil geven. Hierbij gaat het over een werkauto die nog in gebruik bij een schilder en deze wil hem weer netjes hebben.
Ik heb de auto nog niet gezien en er is al vooraf gezegd dat het een ''vies ding met verf enzo'' is.

Dit lijkt mij een hele leuke uitdaging waar ik een hoop voldoening uit zal halen.
Echter bereid ik me wel voor op het ergste wat betreft de laadruimte die waarschijnlijk wel wat liefde kan gebruiken. Harde liefde...

Het volgende bedenk ik mij dan;

- Als het lakwerk onder wat verf zit, hoe verwijder ik dit veilig?
Polijstwerk zal ik wel gedaan krijgen met mijn DAP900 en Monello producten, ik verwacht niet een bikkelharde lak.
Mocht dit wat harder zijn als verwacht, heb ik ook nog een Spiderpad liggen.

- Hoogstwaarschijnlijk verf op de (kunststof) bumpers + interieur. hoe verwijder ik dit veilig?
De meeste werkauto's hebben houten vloerpanelen en schappen.
Echter het interieur zoals deurpanelen en dashbord is een ander verhaal.


Bij verf verwijderen moet ik meteen denken aan dingen als Terpentine, maar dit lijkt mij niet altijd even veilig.


Over het exterieur maak ik mij niet zo'n zorgen, echter de rest wel.
Ik heb nog niet veel specifieke producten, maar onder andere wel;

* PB APC+D
* PB Pro Polish
* Gyeon Prep

Ook vroeg ik mij af of jullie wel is een geurproduct gebruiken. Een luchtverfrisser, zeg maar. Uiteraard is goed schoonmaken al een hele vooruitgang. In de CC Shop staan veel van die Calafornia Scents blikken. Is dat wat?

Wat raden jullie mij aan?


Misschien is het een idee om te wachten tot de Summer Detail Day voordat ik spullen ga aanschaffen. Ik heb nog maar een kleine collectie en nog lang niet alle producten die ik wil hebben. Zo mis ik een setje voor stoffen/lederen bekleding, goede dressings voor banden/kunststof, etc.



Greetz
 
Dit kan een leuke uitdaging worden, al is dat deels afhankelijk van hoe netjes de eigenaar op zijn auto is. Eigelijk geldt dat voor alle (full)detail klussen:-D

Met een stuk schildersgereedschap, een verfschrapper;), kan je voorzichtig de verf verwijderen. Dit zou ik niet aanraden voor het plaatwerk.

SDD is een mooi gelegenheid om je collectie aan te vullen, met de genoemde korting percentages kan het verschil behoorlijk oplopen.

Succes met de klus en ik lees je verhaal, met foto's, in de show-off rubriek:-)^​
 
Ik gebruik zelf een geurverfrisser in een sprayer, deze heb ik gekocht bij de lokale 'proffesionele' detailer.

geur is niet te sterk en blijft een dag of 5.
Is denk ik vergelijkbaar met de spray flessen in de webshop van carclean.

het interieur van bedrijfswagens is meestal hard plastic, hier kom je een heel eind met APC en PB natural look.
 
Ik heb wel die blikjes van California Scents... Ik zet hem altijd onder 1 vd voorstoelen voor de ventilatie uitgang... zo word de geur mooi door de auto geblazen... je heb er ook best lang plezier van... Appel kaneel is nog mn favo.
 
Hmm... Ik zie al voor me dat er verf op de achterbumper zit. Deze is gemaakt van dat ''korrelige'' kunststof. Hier zal verf en dergelijke lekker in getrokken zijn en zal een schraper niet echt effect hebben.

Ik hoop maar dat ik met de APC+D een eind kom.

Ook ga ik maar is een keer wat van die blikjes proberen.