• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full detail project : Lotus Elise S2 111S

bzguy

Detailing guru
13 sep 2010
312
120
Zoals aangekondigd staat er, na de Touran & de Porsche, de Lotus Elise op het programma ; deze dus :

P1010320.webp

Vandaag moeten werken, maar na het werk toch nog gauw even de tijd genomen om het volgende te doen :

- wagen was reeds gewassen, dus dat hoefde niet meer
- softtop ge-impregneerd, verwijderd en te drogen gelegd (was kraaknet dus moest niet gereinigd worden)
- grotendeels gekleid, enkel nog onderkant deuren & achterkant
- grille vooraan verwijderd
- stuk carrosserie & bijhorende (eraan geplakte) louvres vooran in de neus verwijderd
- kleien ging zeer vlot : meestal geen vervuiling, hier en daar een klein beetje (wagen is 6 maand geleden gekleid geweest en sindsdien zeer weinig droge km's)
- algemene inspectie : vrij veel "veegkrassen", vrij veel oppervlakkige krassen (typisch van leunen over de wagen enz)
- plastic louvres van voorin de neus gereinigd met apc 1:15, afgespoeld (in bad ;) !)

Foto's van huidige toestand volgen morgen ;)

Morgen op het programma :

- verder kleien, incl stukje interieur (vb binnenkant deuren, binnenkant dak)
- achterklep verwijderen
- motor-inspectie : verwacht zeer weinig vuil vermits wagen steeds proper onderhouden ; wordt leuk detail-klusje :)
- bodemplaat achteraan verwijderen om wagen te kunnen opkrikken
- velgen demonteren & reinigen
- interieur-inspectie : verwacht zeer weinig interieur-werk vermits wagen steeds keurig onderhouden :)

Algemene opmerking : de beschermende folie (neus, onderaan zijschorten) lijkt te gaan meevallen, al zien we dat later pas bij het polijsten ;)

Is dit jouw eigen wagenpark, de Porsche, de Lotus en de Touran? Dat doe je goed!

Veeeeel meeeer foto´s zijn welkom.

idd deel van eigen wagenpark ; ga eraan beginnen zie, straks fotos en een verslagje (werkt verslavend, dat detailen :) !)

Vandaag de ganse dag bezig geweest aan de Elise : mooi weer, dus wagen buiten in het zonnetje en poetsen maar :)

Ik heb minder kunnen doen dan voorzien omdat er iets tussenkwam (uitleg hieronder), maar heb toch zeker geen spijt van het extra werk, integendeel !

Vandaag gedaan :

- neusgrille was reeds verwijderd ; dat metalen steuntje (dta dient om een sleepoog in te schroeven) wordt nog aangepakt : zal worden opgeschuurd en gelakt met Hammerite

P1050278.webp

- wagen verder gekleid : zeer weinig vervuiling, slechts wat onderaan de zijschorten
- achterklep verwijderd
- achterlichten verwijderd : in close-up zie je waar het water vaak blijft staan, heb het gekleid doch zonder erg veel resultaat, zal worden aangepakt met Scratch-X :

P1050264.webp

P1050262.webp

- scharnieren vooraan gereinigd ; de plekjes (door water) zijn niet weg te krijgen : is chemische reactie op blanke aluminium :

VOOR :

P1050265.webp

NA :

P1050267.webp

Motor ingeneveld met APC 1:15, afgespoeld (NA-foto's volgen later)

VOOR :

P1050254.webp

- binnenkant neus ingeneveld met APC 1:15, afgespoeld (NA-foto's volgen later)

VOOR :

P1050251.webp

- auto op blokken gezet :

P1050269.webp

- wielen afgenomen, waren eigenlijk helemaal niet vuil : gereinigd met helemaal-achetrin-de-garage-shampoo, een rondje APC 1:15 & in Migliore Wheel Sealant gezet

P1050271.webp

- toen vielen de vuile wiel-hubs mij op, en vermits ik graag van grondig werk houd dat dus ingepland om aan te pakken (dat is dus het extra werk waar ik het over had) :

P1050270.webp

- wielkasten gereinigd met APC 1:15 (zeer weinig vervuiling), ingespoten met achterin-de-garage-cockpitspray :

- wiel-hubs afgeschuurd, ontvet, ingepakt & gespoten : 3 laagjes Hammerite, ziet er perfect uit als je het mij vraagt :

P1050274.webp

En dit is het voorlopige resultaat na vandaag :

P1050275.webp

P1050276.webp

P1050277.webp

De gelakte wiel-hubs komen PRACHTIG uit, veeeeeeeeel beter dan ervoor :)

Netjes. Zoals je de naven hebt aangepakt.... :-)^

Maar wil je aub NOOIT meer zo eng doen met die bokjes? Dat heeft maar heel weinig nodig om eraf te schieten......

RST-Smurf zei:
Ziet er al veel belovend uit.

Maar met zo`n wagenpark , heb je gen ruimte binnen???

Jawel, maar supermooi weer, dus liever buiten werken :)

@ Martin : OK, begrepen, in het vervolg aan beide kanten voor de veiligheid een krik plaatsen ? Of hoe raad jij het me aan ?

Prachtig! Ben een grote fan van het Lotus concept, laag gewicht, geen overbodige luxe en een lekker pittig blokje. Helaas ontbreken mij de centjes.

idd die staat er eng bij op de bokjes, zeker op zo´n oneffen ondergrond.

bij nader inzien wel wat eng, maar zal het niet meer doen in het vervolg ;)

@ LB : dit is een speciale (zeldzame) reeks : de S2 111S : 160 PK (ipv 120 PK) en maar 750 kg, dat gaat vooruit :)

Ik vindt het mooi om te zien dat de auto zo grondig aangepakt wordt. Ben benieuwd naar de rest van de foto's!

De eerste Elise's heb je al voor onder de 10.000 euro! Heb eens in zo'n wagen gereden, wat een wegligging en balans!

Ziet er al goed uit! Dit is geen half werk, mooie detail! Ik geniet er in elk geval van :-)^

@ Paulus : dan heb je wel een afgeragde rechts gestuurde S1 met 120k km op de teller :(

Een mooie S1 gaat nog steeds 17k-18k, een mooie S2 (120 PK) gaat rond de 20k, een echte 111S is nagenoeg onvindbaar (en zeker links gestuurd)

idd, LB : een vriend van me heeft er zo eentje gehaald bij Target Cars in Eindhoven : bleek dat het chassis gescheurd was, dus total loss, centen weg :(

Prachtig project , jij levert in ieder geval geen half werk als ik de foto's zo bekijk .8-()) Ga dit zeker volgen .;-)

Een Elise, blijft toch mijn droomauto. Dit gaat echt je echt een prachtig resultaat opleveren. Alleen jammer dat je 'm helemaal uit elkaar moet halen om 'm te "wassen" ;)