• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full detail Swift Sport (C Quartz Update 1 jaar 6 maanden later...)

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
46
Hallo allemaal,

Zoals al reeds gemeld in dit topic, heb ik de BMW verruild voor een Suzuki Swift Sport. De auto is in een zeer goede staat, de enige 2 parkeerdeukjes zijn er vorige week uitgehaald. Wat ik al vermoedde in het aankooptopic , bleek waarheid. De auto zag er goed uit in de showroom, echter in de volle zon, en na enkele wasbeurten (Wolfgang Autobath en CG Glossworkz) kwam de ware aard langzaam boven.
Eerst maar eens wat foto’s van voor de detail.


Before.jpg



Deze detail heb ik dan ook over meerdere zaterdagen uitgesmeerd. Sommige stappen zoals wassen en drogen heb ik dus meerdere keren moeten doen.
Begonnen ben ik eerst met de Magifoam en Autobrite HD Foamlans aan de slag gedaan, wat me opviel is dat de schuim zeker 5x zo lang o de auto bleef als SupaSnowFoam. Aan het einde van de dag lag er nog steeds schuim op straat en ook in de kieren van de auto kwam ik nog overal schuim tegen.


Foam.jpg



Daarna heb ik de remklauwen gereinigd en gelakt, de naven met Hammerite hittebestendige lak behandeld, de velgen met Wheel Brightener behandeld, daarna met IRON-X, en hierna in de Rimwax gezet. De banden heb ik met de Mother’s wheelbrush en de groene APC van Meguiar’s eerst goed gereinigd alvorens ik er Wolfgang Black Diamond Tire Gel op heb aangebracht.


Velgen.jpg



Hierna ben ik begonnen met het schoonmaken van alle kiertjes en trims, ook dit met de groene APC van Meguiar’s bijgestaan met een wonderspons. Nadat ik ze gereinigd had heb ik ze in de Poorboy’s Trim Restorer gezet. Dit gaf het volgende resultaat op de parafan.


Usedprods.jpg

Sproeier.jpg

Parafan.jpg




De logo’s aan de achterkant zijn alleen maar lastig om te poetsen, daarnaast vind ik het zelf een beetje druk. Ik heb dus enkele logo’s verwijderd. Met een beetje visdraad snij je dan het logo los van het plakspul. Hierna begint een tijdrovend karwei om de foam van de auto af te halen, dit heb ik voorzichtig met een plastic spateltje gedaan, waarna ik de lijmresten heb verwijderd met behulp van Dodo Tarmalade. Hierna beleven er alsnog sporen over van het logo, maar omdat er niets van de voelen was heb ik besloten deze eraf te polijsten. Een paase wolpad samen met Inizio moest er aan te pas komen om alle sporen uit te wissen.


logo.jpg



De uitlaatjes heb ik met behulp van Mother’s Mag & Alupolish, tesamen met een Polishing ball gereinigd, tevens heb ik de kleine lampjes naast de uitlaatjes gekleid, deze hadden behoorlijk last van vastgekoekt vuil.


Exhaust.jpg



Hierna volgde natuurlijk de corrigerende lakbewerkingen zijnde:
Polishing Power Pro900 : Oranje Kompressor en Monello Inizio (slechts op plaatsen met lakbeschadigingen)
Polishing Power Pro900: Oranje Kompressor en Monello Mezzo (Hele auto)
Polishing Power DAP900: Groen met Monello Mezzo
Polishing Power DAP900: Wit met Monello Finale
Polishing Power DAP900: Blauw Kompressor met Monello Finale
Hierna de lak afgenomen met 2-propanol


Cstijl.jpg

SWIRL.jpg

SWIRL2.jpg



Nadat ik geexperimenteerd had met Cquartz bleek ik hologrammen te krijgen die er voor de aplicatie niet inzaten. Het was al snel duidelijk dat er iets mis was gegaan. Dus ik heb deze laag weer verwijderd (meerdere keren IPA en APC). Op advies van Tim heb ik een Microsuede doekje gebruikt (De lokale Halfords had een mooie 3 halen 2 betalen actie) en gewacht op een iets warmere dag. Vandaag was die dag, en ik heb de Cquartz opgebracht middels de bijgeleverde aplicator, en op Tim’s advies ook een stuk zuiniger met de Cquartz gewerkt. Hierna heb ik een uur gewacht alvorens het residu af te nemen met de eerder genoemde doek.


flakepop2.jpg

After.jpg



Resultaat: Een swirl en hologramvrije Swift met een heerlijke flakepop, Cquartz leek de flakepop behoorlijk te versterken. En het al diepe zwart metallic werd nog dieper. Een schitterende glasharde glans was het resultaat. Voor de beading zal ik volgende week nog een laagje Fuzion aanbrengen, maar voor de looks zou het niet hoeven. Schitterende aanwinsten i mijn collectie, zowel IRON-X als Cquartz.
 
Raven zei:
En zoals op het ssf gemeld ziet er top en strak uit.
:D 8d



Raven herkende meteen een "Carclean"-topic op het Suzuki Swift Forum... (Dus niet Supa Snow Foam... ;) )
 
Leuke reviw om te lezen en een mooi resiltaat. Dat Cquartz een mooie afwerking geeft op donkere kleuren is duidelijk.
 
Staat wel errug lekker hoor, die spoiler!
Maakt hem echt helemaal af!

Swiftjes, mini's (zowel "oud" als nieuw) en de Chevrolet Spark zijn toch wel erg leuk hoor!:heart_eyes:
 
Die is zeer zeker opgeknapt, ziet er weer goed uit!! Mis alleen de rode remklauwen op de laatste foto?