Afgelopen donderdag was het zover dat de geplande Detail van de T-5 uitgevoerd kon worden.
Eerst een verhaaltje vooraf.
Deze T-5 was is een super goed onderhouden staat en het vastleggen van swirls was al een lastige klus op zich maar uiteindelijk een paar vast kunnen leggen die op de motorkap waren te vinden.
De eigenaar van deze bus is de eerste eigenaar en heeft in al die jaren zeer goed zijn best gedaan om de bus in goede staat te houden.
Dit vooral verdient al veel respect mede ook omdat hij in een rolstoel zit.
Het wassen met twee emmers is voor hem al een hele klus op zich zo wast hij gewoon met één emmer met een grittmaster erin en per was beurt wordt de emmer 4 tot 5x ververst.
Voor het dak heeft hij de uitschuifbare stok van Meguairs waaraan hij de washmitt kan bevestigen en door de lift achter in de bus kan hij zo het dak wassen.
Ook wordt hij geholpen door familie of vrienden evenals het kleien en in de was zetten van de T-5 doet hij grotendeels zelf.
Het interieur heb ik als service ook even mee gepakt want dan kon hij gelijk volop gaan genieten van de T-5.
Hieronder in stappen zal ik uitleggen wat ik heb gedaan.
Totaal aan bestede tijd, exclusief het curen van de Opticoat 2, was ik ongeveer 16 uur kwijt.
Als eerste het exterieur.
- Alles ingespoten met Ironx en daarna de gehele bus afgespoten.
- Gewassen met Dodo Juice Born to be Mild.
- Klei behandeling met Poorboys Elastic Clay i.c.m. Dodo Born Slippy inclusief de ramen.
- Weer wassen, afspoelen, drogen met Delerium en de naden uitgeblazen met perslucht en met de Delerium nogmaals langs gelopen.
- Kunststof delen afgeplakt.
- Op de motorkap de polish behandeling bepaald, de combinatie is misschien vreemd maar dit gaf het beste resultaat.
- Eerste polish stap met Rotary en wolpad uitgevoerd met Chemical Guys V-36.
- Tweede en laatste stap polish uitgvoerd met de Dap en finishpad Chemical Guys V-38.
- Tape verwijderd en alles afgenomen met IPA, , lakwerk eerst waarna de ramen, deursponningen en de kunststof delen en rubbers.
- Opticoat 2 aangebracht op de dezelfde volgorde als de IPA stap.
- Na het aanbrengen van de Opticoat 2 heeft deze 14 uur kunnen curen en er wordt 12 uur voorgeschreven.
- Normaal gesproken is een QD behandeling voldoende maar heb toch als extra even de Surf City Barrier Reef was aangebracht.
- Banden behandeld met de Wolfgang Black Diamond.
- Velgen nog extra Wheelwax aangebracht, de eigenaar zelf had dit pas geleden ook gedaan.
- Voorruit behandeld met de Pro-Vision Rain Clear.
Interieur waarvan ik geen foto's van heb gemaakt.
- Ramen gereinigd met de Meguiars Glass Cleaner Pro.
- Alles afgenomen met Meguairs APC Groen 1:10.
- Kunststofdelen met Poorboys Natural look behandeld.
- De overige metalen delen zoals de lift behandeld met ReLoad.
Hierbij de foto's, de eerste drie zijn niet super te noemen en zijn tevens de foto's van voor het wassen.
Bedankt maar weer voor het lezen en voor nu een alvast een goed en gezond 2013.
Eerst een verhaaltje vooraf.
Deze T-5 was is een super goed onderhouden staat en het vastleggen van swirls was al een lastige klus op zich maar uiteindelijk een paar vast kunnen leggen die op de motorkap waren te vinden.
De eigenaar van deze bus is de eerste eigenaar en heeft in al die jaren zeer goed zijn best gedaan om de bus in goede staat te houden.
Dit vooral verdient al veel respect mede ook omdat hij in een rolstoel zit.
Het wassen met twee emmers is voor hem al een hele klus op zich zo wast hij gewoon met één emmer met een grittmaster erin en per was beurt wordt de emmer 4 tot 5x ververst.
Voor het dak heeft hij de uitschuifbare stok van Meguairs waaraan hij de washmitt kan bevestigen en door de lift achter in de bus kan hij zo het dak wassen.
Ook wordt hij geholpen door familie of vrienden evenals het kleien en in de was zetten van de T-5 doet hij grotendeels zelf.
Het interieur heb ik als service ook even mee gepakt want dan kon hij gelijk volop gaan genieten van de T-5.
Hieronder in stappen zal ik uitleggen wat ik heb gedaan.
Totaal aan bestede tijd, exclusief het curen van de Opticoat 2, was ik ongeveer 16 uur kwijt.
Als eerste het exterieur.
- Alles ingespoten met Ironx en daarna de gehele bus afgespoten.
- Gewassen met Dodo Juice Born to be Mild.
- Klei behandeling met Poorboys Elastic Clay i.c.m. Dodo Born Slippy inclusief de ramen.
- Weer wassen, afspoelen, drogen met Delerium en de naden uitgeblazen met perslucht en met de Delerium nogmaals langs gelopen.
- Kunststof delen afgeplakt.
- Op de motorkap de polish behandeling bepaald, de combinatie is misschien vreemd maar dit gaf het beste resultaat.
- Eerste polish stap met Rotary en wolpad uitgevoerd met Chemical Guys V-36.
- Tweede en laatste stap polish uitgvoerd met de Dap en finishpad Chemical Guys V-38.
- Tape verwijderd en alles afgenomen met IPA, , lakwerk eerst waarna de ramen, deursponningen en de kunststof delen en rubbers.
- Opticoat 2 aangebracht op de dezelfde volgorde als de IPA stap.
- Na het aanbrengen van de Opticoat 2 heeft deze 14 uur kunnen curen en er wordt 12 uur voorgeschreven.
- Normaal gesproken is een QD behandeling voldoende maar heb toch als extra even de Surf City Barrier Reef was aangebracht.
- Banden behandeld met de Wolfgang Black Diamond.
- Velgen nog extra Wheelwax aangebracht, de eigenaar zelf had dit pas geleden ook gedaan.
- Voorruit behandeld met de Pro-Vision Rain Clear.
Interieur waarvan ik geen foto's van heb gemaakt.
- Ramen gereinigd met de Meguiars Glass Cleaner Pro.
- Alles afgenomen met Meguairs APC Groen 1:10.
- Kunststofdelen met Poorboys Natural look behandeld.
- De overige metalen delen zoals de lift behandeld met ReLoad.
Hierbij de foto's, de eerste drie zijn niet super te noemen en zijn tevens de foto's van voor het wassen.
Bedankt maar weer voor het lezen en voor nu een alvast een goed en gezond 2013.