• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fusso Coat op plastic en lampen

Max_

Detailing rookie
19 mrt 2021
6
15
Ik heb recent mijn auto in de wax gezet met New Fusso Coat 12 Months Dark. Maar nu vroeg ik mij onderstaande af waarover ik eigenlijk nergens een antwoord kan vinden.
  • Kan ik Fusso coat ook aanbrengen op plastic delen? (In dit geval het laadklepje van een Tesla Model 3)
  • Mag Fusso coat worden aangebracht op de achterlichten en koplampen?
 
Top. Mooi mini klusje voor het weekend :)

Het plan was om sowieso weg te blijven van de ruwe kunststof delen. Daarover wel iets gelezen ergens.

Dank!
 
Ik dacht juist dat in de handleiding expliciet staat dat het NIET op koplampen en achterlichten gebruikt mag worden, maar ik heb de pot even niet bij de hand.
 
De pot ook bekeken in mijn zoektocht naar een antwoord. Kan zijn dat ik niet goed heb gekeken, maar bij mij staat er niks over.
 
Ik meen ook iets ter herinneren, nu @Jansen het zegt, over 'niet gebruiken op koplampen' en dergelijke. De (petroleum) oplosmiddelen zouden het kunststof en/of zijn toplagen kunnen aantasten. Maar misschien is dit puur uit voorzichtigheid gemeld omdat het ZOU KUNNEN gebeuren.

Ik heb het wel altijd gedaan (onwetend) en tot op heden geen negatieve resultaten. (Heb de oude en nieuwe Fusso Coat op een flink aantal auto's gesmeerd)
 
Dus toch wel een risico met het gebruik van Fusso op plastic. Wellicht kan het geen kwaad, maar niet een gok die ik wil nemen.

Dan ga ik opzoek naar een product wat hiervoor wel geschikt is. Nog tips?
 
@RoyR ik deed het ook bij mijn eigen auto maar mogelijk dat mijn VAG koplampen het niet zo tof vonden...
40D26202-A532-4E47-BCD9-4B84274A24D7.jpeg


dit is overigens de “oude” fusso dus wellicht dat de nieuwe wel kan?

@Max_ ik zou een andere minder heftige wax gebruiken. Meeste waxen kunnen prima op koplampen!
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en Quantoxx
Ik heb de nieuwe variant. Daar staan andere teksten op, en ook even de sticker eraf gepulkt. Ik wil het nu ook wel weten ook, daarom de fabrikant via de website gecontact. Ik koppel wel terug waarmee die komen.


PXL_20210319_125337877.MP.jpg
PXL_20210319_130057941.MP.jpg
PXL_20210319_130423956.MP.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Jahe
@Kalloewase - Ook Fusso heb ik wel eensop ruiten aangebracht. De werking was, zover ik mij kan herinneren, in eerste instantie goed. Maar was al vrij snel daarna minder tot zelfs rommelig en storend. (Bij vocht/water werd het beeld rommelig)

Het is dus mogelijk, maar een product wat voor glas bedoeld is, zal beter werken. (Hecht beter, werkt beter en langer)
 
  • Leuk
Reactions: Kalloewase