• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen dikke foam karcher HD 6/13 cx

Je bent van harte welkom in Gouda om de mijne te proberen op de jouwe en andersom ;)
Krijg je er meteen een lekker bakkie bij..

Edit: Uhm Limburg is wel erg ver weg, misschien iemand dichterbij?
 
Ik lees vaker over het aanpassen van de spuitmond. Dit past toch alleen de straal aan? (Vlakstraal/waaier of rechte straal) Althans, in mijn geval is het een mooie waaier als ik hem strakker draai of een dikke schuimstraal als ik hem open draai. :p Doet verder niks aan de consistentie van het schuim.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat en mhermans
HUH???? nieuwe HD, geteste lans, water goed, verhouding (meer dan) goed.... wat hou je dan over????
 
@Istnogferarie Dat wordt inderdaad een beetje ver ben ik bang haha. Mijn profiel zegt inderdaad Amsterdam omdat ik daar zelf woon door de week vanwege werk maar met een appartement op 3 hoog kan je niet veel wat betreft je auto wassen. Ben vaak in het weekend bij mijn ouders in limburg (aangezien mijn vriendin hier haar bedrijfje heeft) dus heb al mijn spullen hier staan. Om het lekker ingewikkeld te maken allemaal:joy:
 
@Quantoxx kan me voorstellen dat het mogelijk iets te maken zou kunnen hebben met de dikte van het schuim (grote staal spreid je dezelfde hoeveelheid over een groter oppervlakte) maar denk inderdaad niet dat het zo'n super groot verschil zal maken.

@DRuw ja wanhoop nabij, genoeg geld uitgegeven om het allemaal goed te krijgen in elk geval:joy: 1.1mm nozzle is mijn laatste hoop als dat het niet is heb ik echt een reddende engel nodig
 
Kranzle wel liggend gebruiken hoor, anders gaat m kaduuk
Draai de drukknop (rood of zwart dicht bij de meter) eerst eens helemaal naar binnen (rechtsom)
 
Kunt hier ook kijken hoor, Nuland. Onthard water ;)

Het rubberen slangetje in de fles is ook goed? Niet verstopt of dat ie vast zuigt op de bodem. Het lijkt nl. alsof de mengverhouding te waterig wordt.

Hoe lang ben je bezig om de fles leeg te spuiten?
 
@The Joy Of Detailing ahh kijk dat ken ik wel, ben elke week bij de hondenschool in ospeldijk vanuit heytse dan. Even kijken wat CC morgen zegt anders is dat misschien wel een goed idee.

@Marcel1973 dat is weer net een stukje verder maar sowieso bedankt voor het aanbod! Lijkt niet vast te zuigen op de bodem(slangetje heeft een speciaal ontwerp zodat het niet kan). Zou eventueel eens kunnen kijken of ik een ander slangetje heb wat erop past. Als ik rustig een auto doe is de fles wel leeg
 
Okido.
Ik moet meestal wel beetje tempo aanhouden. Anders is de fles leeg en missen er nog een tweetal paneeltjes.
 
@mhermans mocht je door de week een keer de lans willen testen in utrecht dan ben je van harte welkom! Dan kan je jouw lans op mijn HD zetten (ook een 1152 tst) en dan kunnen we zien of mijn lans iets anders oplevert dan jouw lans.
 
  • Leuk
Reactions: mhermans
Al via PM contact met @mhermans om eens langs te komen

Al weet ik nog steeds niet wat ik precies kan bieden om te vergelijken of testen... Zoals gezegd heb ik dus een Nilfisk HD en een Autobrite foamlans (ik heb deze samen tweedehands van een forumlid overgenomen). Ik weet niet of de autobrite foamlans fysiek helemaal gelijk is aan de Monello foamlans en of de HD-specifieke verloopnippel voor de Monello foamlans ook op de Autobrite foamlans past. Ik weet ook niet in hoeverre mijn Nilfisk verloopnippel vast zit of niet. Deze zat er dus al op en ik heb nog nooit een reden gehad om hem eraf te halen. Zou wel los moeten kunnen, neem ik aan. En ook weer vast. Maar of de Karcher en Kranzle verloopnippels op mijn Autobrite foamlans passen? Je zou denken dat die schuimlansen allemaal redelijk dezelfde dingen zijn.
 
Ik heb gewoon exact hetzelfde, wat ik ook probeer, mijn waterdruk is goed mijn Kärcher is in orde.
Korte slang / lange slang, brede straal smalle straal / volledig naar - .. het maakt allemaal niks uit.

Lees inderdaad dat meer mensen dit probleem hebben, heb het ook al met CC besproken, hij is gisteren terug gestuurd, vandaag is die bij hun aangekomen, ben eens benieuwd.

 
Laatst bewerkt:
@The Joy Of Detailing , voor zover ik weet kun je gewoon wisselen van verloopstukje op de foamlance. Schroefdraad is hetzelfde als het goed is. Heb ik zelf hier ook gedaan toen de vorige foamlance stuk was. Ik heb 'm met beleid met een waterpomptang aardig makkelijk los kunnen krijgen.

Ben echt benieuwd of jullie de oorzaak kunnen vinden van het probleem. Ik heb zelf een vrij lichte hd (nilfisk c115, 115 bar), met 1:12 monello foam krijg ik alsnog deze laag erop. Zag dat de Kranzle 130 bar levert, dat is weer een stuk krachtiger dan de Nilfisk hier thuis.
20181017_153033.jpg
 
@Quantoxx , We hebben een waterontharder, dus ook zacht water:). 40ml foam op 500ml water, werkt hier perfect.
Heb de nozzle laatst ook aangepast, om de lichtere hd die ik hier heb. :innocent:
 
Ik heb even contact gehad met CC voor de kranzle moet er indd een 1.1mm nozzle in en voor de karcher die ik eerst had een 1.25mm. Ze zouden me een nieuwe opsturen welke ik vandaag binnen zou krijgen. Nu hadden ze in het magazijn een foutje gemaakt en me een sproeier voor op een fles gestuurd inplaats van een nozzle (oeps). Opnieuw gebeld en meteen netjes opgepakt en bevestiging ontvangen dat nu de juiste op de post gedaan was dus ik verwacht hem morgen.

Dan meteen maar eens even testen en hopen dat het het gewenste resultaat geeft. Zo niet ga ik eens met @The Joy Of Detailing wat afspreken. @Jansen is misschien ook nog een goede optie inderdaad.