• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gefaald met Rain-x

__ende

Detailing rookie
27 jan 2022
4
15
Hallo leden!

Ik heb op aanraden van een maatje rain-x gekocht en uiteindelijk aangebracht op mijn eigen auto en vrachtwagen.

Tot op heden ben ik tevreden met het product al moet ik eerlijk toegeven dat ik het maar één keer heb kunnen testen met mijn personen auto in de inmiddels 3 weken dat het erop zit gezien ik de hele week met de vrachtwagen op pad ben maar dat terzijde.

Na een week begon mijn vriendin er ook over dat ze het op haar Italiaanse verbandtrommel (Fiat 500) ook wou hebben dus dat ging ook natuurlijk wel even doen.. Eenmaal de eerste laag aangebracht en een aantal minuten veder wou ik de tweede laag aan brengen en ik was zo goed als klaar met de zijruit begon het langzaam te miezeren wat over ging op druppelen, ik heb nog snel geprobeerd uit te wrijven met een droge MF doek maar helaas.. Gefaald.

Ik voel mezelf best wel 'n beetje lullig gezien zij wel elke dag de auto nodig hebt en 's ochtends naar een mooi beslagen wolken dek kijkt op de vooruit van de cirkels die ik heb gecreëerd.

Nu is na dit lange, misschien overbodig gedetailleerde verhaal de vraag, moet ik de huidige laag proberen te verwijderen en opnieuw beginnen of kan ik de ruit goed schoon maken en over de huidige laag heen gaan?
 
  • Grappig
Reactions: Heijneker
Ik zou als eerste proberen de ruit normaal schoon te maken, en dan proberen met een droge microvezel wafeldoek de aanwezige rain-x uit te buffen. Met een fles met water en een sprayer kun je direct controleren of het goed werkt of niet.
 
Op mijn flesje rainX, gisteren nog gebruikt voor douchewanden, staat:

Laten drogen. Hierna met droge doek of met natte doek en zachte straal water uitwrijven tot er niets meer zichtbaar is.

Had dus ook in regen gekund.

Verder +1 voor Cordoba
 
Dankjewel voor de reacties. Dat dacht ik dus ook, maar helaas zien de ruiten er niet uit op dit moment.

Ik zal eens kijken wat ik er nog van kan maken!
 
Ik denk dat het laatste wat je zegt een goede eerste optie is. Dus schoonmaken en nóg een laag aanbrengen. Met een beetje geluk lost de oude, slechte Rain-x op tijdens het aanbrengen van de nieuwe.

Hou ons op de hoogte in ieder geval, dan leren we er allemaal van!
 
Rain-X is zeer makkelijk aan te brengen. Ik heb nog nooit problemen gehad met de methode die ik toepas.

1. Ruit goed reinigen uiteraard.
2. Rain-X met een klein stukje microvezeldoek dubbelgevouwen in kleine overlappende cirkels inwrijven. En als de ruit gedaan is, terug beginnen met een tweede laag.
3. Dan ruit goed benevelen met water en droogwrijven.
4. Daarna is de ruit zeer makkelijk op te blinken met een glansdoek voor glas.

Zonder gebruik van water heb je echt veel werk om zonder strepen alles mooi op te poetsen.