Hoi,
Ik heb op mijn Fiat Grande Punto T-Jet echt schitterende velgen. Deze zijn alleen deels gepolijst en er is blanke lak overheen gespoten.
Nu is het dus zo dat op bepaalde plekken er oxidatie optreed.
Nu vraag ik me af hoe ik dat zelf eventueel kan polijsten. Ik heb op een klein stukje met een kwast albastine aangebracht en de blanke lak vliegt er dan af. Maar liefst zou ik dat niet gebruiken, om beschadiging van de velg te voorkomen.
Kan ik de blanke lak ook met de handen weg schuren? Bijv korrel 180?
Zelf dacht ik wellicht dat het volgende zou kunnen, liefst met de banden er nog op
1) afplakken/beschermen banden en andere ongepolijste velgdelen
2) schuren schuurpapier met korrel 180
3) schuren schuurpapier met korrel 240
4) schuren schuurpapier korrel 400
5) schuren schuurpapier korrel 1200
6) schuren schuurpapier korrel 2000
7) alu polish
8) wheel wax aanbrengen
Is dit een goede optie? En moet ik met schuren/polijsten nog opletten of ik in bepaalde richtingen moet schuren? Het zijn maar smalle randjes dus ik kan niet makkelijk een draaiende beweging maken.
Dank alvast jullie reacties/tips!
Ps laatste foto is vd beste velg, die heeft nog nauwelijks oxidatie
Ik heb op mijn Fiat Grande Punto T-Jet echt schitterende velgen. Deze zijn alleen deels gepolijst en er is blanke lak overheen gespoten.
Nu is het dus zo dat op bepaalde plekken er oxidatie optreed.
Nu vraag ik me af hoe ik dat zelf eventueel kan polijsten. Ik heb op een klein stukje met een kwast albastine aangebracht en de blanke lak vliegt er dan af. Maar liefst zou ik dat niet gebruiken, om beschadiging van de velg te voorkomen.
Kan ik de blanke lak ook met de handen weg schuren? Bijv korrel 180?
Zelf dacht ik wellicht dat het volgende zou kunnen, liefst met de banden er nog op
1) afplakken/beschermen banden en andere ongepolijste velgdelen
2) schuren schuurpapier met korrel 180
3) schuren schuurpapier met korrel 240
4) schuren schuurpapier korrel 400
5) schuren schuurpapier korrel 1200
6) schuren schuurpapier korrel 2000
7) alu polish
8) wheel wax aanbrengen
Is dit een goede optie? En moet ik met schuren/polijsten nog opletten of ik in bepaalde richtingen moet schuren? Het zijn maar smalle randjes dus ik kan niet makkelijk een draaiende beweging maken.
Dank alvast jullie reacties/tips!
Ps laatste foto is vd beste velg, die heeft nog nauwelijks oxidatie