• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gespoten Vespa, spraysealant of wax?

casperpeek

Detailing addict
30 mrt 2010
188
62
Omdat ik 2 vrienden van mij elke week help in hun scooter en motorscooterzaak, hebben ze als verrassing tijdens mijn vakantie
mijn Vespa LX laten spuiten. Nu ziet deze er echt weer top uit, alleen wil ik deze natuurlijk ook goed beschermen.
Omdat de scooter voorzien is van verschillende logo's, is normaal waxen erg lastig zonder dat alles tussen alle randen en kieren komt.
Nu heb ik nog Reload staan als spraysealant, zou ik dat er door middel van een microfiber doek op kunnen doen zonder dat dit residu achterlaat?

Ook hebben ze de scooter nu in de shinespray gezet, welke erg vettig is. Hoe krijg ik dit er het makkelijkste vanaf?

Reload is ideaal ervoor.
Mn pa gebruikt het ondertussen al meer dan een jaar zo.
Wat betreft de shinespray. Heb je al geprobeerd hem te wassen met een overdosis shampoo?

Scooter heeft in de droogcabine gestaan, dan nog een aantal weken wachten?
Ook lijkt mij de shinespray dan niet erg goed of wel?
Wassen heb ik nog niet gedaan, misschien vanmiddag eventjes proberen.

Om hier nog even op terug te komen. Scooter met een overdosis shampoo gewassen. Hierna in de verwarmde schuur gezet, en daar blijft ie ook met dit weer.
Als het beter weer is ga ik het is proberen met mijn nieuw bestelde washcoat van Nanolex. Zodra ik dit gedaan heb zal ik hier een foto plaatsen.