• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geur Vreter ?

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Ik heb vorig weekend een ongelukig moment gehad, dat de lampen olie deels is gaan lekken tijdens de rit naar het grof vuil.

Nu heb ik hem wanneer mogelijk bij mooi weer zo vaak mogelijk met de ramen en koffer bak klep open laten staan.

En toch zit er nog een stinkende lampen olie geur in. :| Afgelopen 2 dagen incl. vandaag staat die al heel de dag weer open.

Maar heeft er iemand ook ervaring met een geur vreter o.i.d. ? (extractor heb ik niet meer, om het er uit te krijgen)

Het meeste zit nu nog tegen de achterkant van de rugleuning van de achterbank. Deze heb ik al los gehaald, en zoveel mogelijk
met apc proberen te reinigen, maar zoals het olie betreft lukte het me niet om alles er uit te krijgen. En aangezien die toch vaak
genoeg afgesloten stil staat, kan die dus niet doorluchten. En volgens mij moet de lampen olie "uitdampen" want anders krijg je
het er niet uit volgens mij.

En bij een geur vreter, die neemt de geur op zolang het eindelijk eens is "uitgedampt" in de auto lijkt me.

Iemand nog suggesties? (behalve dan extractoren, dat weet ik inmiddels wel) Bekleding van de achterbank, is maar een paar mm. dik.
Maar kan er behoorlijk in zitten. Verder zijn er ook geen "olievlekken" zichtbaar gelukkig.

Maar heb altijd zo'n doordringende geur door heel de auto, omdat de "geur" niet weg kan komen" als ik in de auto wil stappen, wanneer die
volledig is afgesloten.

En wat ik ook merk als ik alles heb open staan. Dan waait de geur door heel de auto, en merk je dat die weer meer "aanwezig" is. Terwijl het
alleen maar op de rug leuning van de achter bank zit. Maar ook spelen mijn bagagenetten een probleem. Hier zit het ook in, deze heb ik ook
al volledig gereinigd, en in de wasmachine gehad :confused:
 
chemical guys odor eater and bacteria killer misschien..?
spul is er speciaal voor gemaakt lijkt me.
Ik gebruik het zelf ook regelmatig, maar meer door de heerlijke geur van groene appeltjes dan dat het echt nodig is :cool:
 
Ik heb hier goede resultaten mee behaald:

Ik heb een hetelucht kanon in mijn schuur hangen die op petroleum werkt. Nu had een tank eens een beetje gelekt in de auto, en petroleum stinkt nog erger dan lampenolie. Het plekje behandeld met APC en daarna ingesprayd met Mequiar's Odor Eliminator.
Werkte perfect!
 
Mmmh, net dat ik het nu pas zie...,. voor die 8 euro wel te proberen.
Even mailtje tegen aan doen of ze deze er bij mijn net geplaatste bestelling willen zetten nog.

In ieder geval, de bekledingstukken maar weer los gehaald.

En een badje gemaakt van wat losse stenen en een opengeknipte vuilnis zak met water en apc..

Ligt al lekker heel de dag te weken, maar helpt nog maar weinig, ondanks ik al meerdere malen een nieuw sopje heb gemaakt.
En toch ruik je in het "vieze" sopje een lampen olie geur.
 
Volgens mij had ik je vorige week al eens aangeboden om mn extractor te lenen...
T hoeft niet natuurlijk, zelf weten...

Vwb je DIY bad, mik er maar eens lekker warm water in met een een paar scheppen Biotex.
 
Als je thuis friet bakt ruikt ook het hele huis een tijdje na.

Moet je voorstellen wat zo`n olie lucht in je auto doet,misschien een keer alle delen afdoen met APC incl. hemel indien mogelijk.

Zal een hoop verschil uitmaken.

Daarnaast is lampenolie een vervelend chemisch goedje dat de neiging heeft om op verschillende materialen een reactie te veroorzaken (oplossen).

Dus het is zaak om de olie, zo goed als het gaat te verwijderen.

Ik zou als ik jou was het aanbod van Eelco om zijn extraktor te mogen gebruiken met beide handen aannemen.

mvg,
Peter
 
Ik denk dat de bekleding weken in water weinig tot geen nut heeft. Lampenolie.

Water heeft de eigenschap om olie af te stoten....

:roll

Misschien een optie om de bekleding chemisch te laten reinigen bij een stomerij?
 
Misschien met afwasmiddel dreft ofzo, dag dat het ook werkte als je olie op water hebt drijven dat je een druppel dreft erbij doet de olie zakt.
 
Ik kwam met wat googelen de volgende tip tegen op een Amerikaanse site: Baking soda (ofwel zuiveringszout, bakpoeder, maagpoeder, ofwel natrium-bicarbonaat .

Dit zou je met wat zoeken bij de drogist of apotheek moeten kunnen vinden (en bakpoeder zelfs bij de supermarkt, als denk ik dat het dan zakjes van een paar gram zijn) . Let op dat ze je geen soda meegeven, want dan is heel iets anders (en het heeft waarschijnlijk ook een heel ander effect) !!

Ik hoop dat het werkt !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja dat van die bakpoeder(baking soda) kan ik bevestigen dat dit wel daadwerkelijk werkt,
om die lijn voort te trekken kan je dit ook gebruiken in je asbak, eenn laagje erin als ontgeurder, en dit werkt ook echt zeer goed voor de niet rokers onder ons! het frist je interieur gewoon op zonder nare vervanggeur te hebben
 
Ik heb afgelopen 2 weken mijn achterbank paneeltje, buiten laten liggen, en heeft met afgelopen warmte/hitte/zonnestralen, lekker in de zon liggen weken.

Echt, de oliegeur is er gewoon uit! :)

(Nu nog even een ander paneeltje er uit, en die ook lekker laten weken in de zon. :D
 
Werkte de Mequiar's Odor Eliminator niet naar behoren? In elk geval goed om te horen dat de stank weg is!
 
Weet niet, zou ik mee bestellen, alleen ze zijn sneller met orders verzamelen, dan 5min later een mail er achter aan om die er nog aan toe te voegen :D
Om vervolgens het pakketje toch te krijgen, daags er op. En dat die er toch niet in zit :p
 
Mja nu je het zegt. Oudste trukje in het boekje... In de zon leggen... Deden onze grootouders toch ook met lakens enzo. Om ze mega wit te maken door de uv stralen uit de zon en te ongeuren door de aanwezige ozon... Maar algoed dat je van de geur vanaf bent en dat wij weer iets hebben bijgeleert. Moet je zulke spullen vervoeren vraag dan aan ouders, broer, vriend, vriendin of je even hun auto mag gebruiken ;) hahaha