• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

gezocht: snelle goekope wax met goed resultaat

denniST

Detailing rookie
5 nov 2010
106
0
Tja,

Ik wist even niet hoe ik het het beste moet verwoorden, maar ik zal even uitleggen wat ik bedoel (ook al staat t er zo goed als)

Mijn vader heeft een eigen benzine pomp, en verkoopt daar ook zo nu en dan een 2e hand auto.

Nu is zijn vraag aan mij of ik die auto's wil poetsen. Nu heb ik eigenlijk de meeste spullen al.. Maar ik vind het zonde om dure waxen op die auto's te gebruiken. Want ik krijg de auto's voor ze naar de pomp gaan en dien ze gewoon netjes te maken. Eenmaal daar worden ze eens in de week door een pompbediende halvenbak gewassen.. dus een dodo juice e.d. zijn gewoon zonde.
heb al een lijstje met spullen klaar staan, ik heb namelijk gewoon een bedrag afgesproken met mijn vader per auto. Dus of t nu een daihatsu cuore is, of een bestelbus.. De prijs blijft gelijk.

Eventueel tips voor bijv waxen uit de meguiars prof lijnen of hebben jullie andere tips? Heb met mijn vader ook doorgenomen wat voor resultaat hij wil, en dat kwam eigenlijk ook neer op de topic titel :P

graag hoor ik van jullie!

Mvg Dennis

Poorboys Natty's heeft wel een goede prijs/kwaliteit verhouding en is eenvoudig met de machine op te brengen.
Indien nodig zou je dan ook nog een glaze zoals de Black Hole of White Diamond vooraf kunnen opbrengen.

Maar ja, het eindresultaat is altijd afhankelijk van de voorbewerking en als je die overslaat...

Juffer1/Arjan of Wilma benaderen, zij hebben / hadden de Meg's gallon staan met X-Press Liquid Wax.
Wellicht dit iets wat goed voor dit soort doeleinden bestemd is ?

Je zou ook kunnen kijken naar de Meguiars PRC.
Is een AIO product om goedkoop en snel resultaat te boeken.

Ik denk ook dat de Paint Reconditioning Cream ideaal is voor dit.

http://nl.meguiars.be/product/291

SRP of Paint reconditioning Cream van meg.

Ik zou zelf voor de SRP gaan; met dap op zwarte pad en binnen een uur klaar.

Misschien Polish with carnauba van Poorbóy's. Valt misschien wel een gallon van te regelen.

@dennisST: gaat het nu wel of niet om alleen de wax, lees nl ook andere insteken ( uiteraard allemaal goed ) maar ik dacht dat om de wax ging.
Is een verduideliijking mogelijk .... des te meer info je er weer voor terug krijgt

Ik zie idd nu ff door de bomen t bos niet meer :P

T mag een normale wax zijn die een net resultaat opleverd, waar eventueel wat fillers in zitten (tis immers geen full detail) makkelijk te verwerken is en niet te veel kost. Owja, hij moet overigens op alle lakken te gebruiken zijn ;)

Eigenlijk een wax die de meeste hier neem ik aan niet zoeken over t algemeen :P

iedereen iig alvast enorm bedankt voor de tips!

mvg Dennis

Hmm, ik ken helaas geen pure waxen met fillers.
Waxen die een net resultaat geven zijn er genoeg. Elke Dodo wax, Natty's, allemaal wel netjes hoor. Maar geen fillers.

Als je fillers wilt, dan heb je keuze uit: een glaze met fillers. of. een aio (all in one = cleaner/glaze/sealant) met fillers.

Een glaze moet je hierna uiteraard weer toppen met een wax. Bij een aio zit er meestal nog een beschermings element in, dus dat scheelt weer wat tijd. Wel moet je niet al te hoge verwachtingen hebben van de standtijd van de beschermingslaag van een aio.

Autoglym Super Resin Polish (SRP) is al een aantal keren genoemd, dat is een aio met waarschijnlijk de best vullende capaciteiten. Wel stoft ie gemakkelijk, dus houdt je wattenstaafje bij de hand om de kiertjes te ontdoen van wit polijstspul.

Daarnaast heb je dus Need for speed van Dodo, of de Polish with Carnauba (of Sealant) van Poorboys World. Ook een soort van eenstaps producten, maar volgens mij bevatten deze geen fillers.

Als je per sé fillers wilt en het snel wilt doen, dan zou ik persoonlijk kiezen voor SRP, een product dat zich al vele malen bewezen heeft.
Wil je geen fillers, kies dan gewoon een leuke wax. Daar heb je zat keuze in. Maar verwacht niet dat een wax een niet glimmende auto opeens auto laat glimmen. Dat doet een wax uiteraard niet.

Zoals MK-US al aangaf gebruik(t)en wij voor de "snelle" klusjes Mequiars X-press Liquid wax.
De wax is een beetje te vergelijken met de Tech2 van Mequiars.
Wax is prima te verwerken (zeker machinaal) en heeft ook een redelijke standtijd van ca. 4 weken.

Op dit moment hebben we nog een volle nieuwe jerrycan staan welke idd nog te koop staat, voor een goed bod gaat deze weg.
Voor meer info mag je altijd een PB sturen.

Als het puur voor de verkoop is, zou ik mezelf een fles Dodo Juice Need for Speed kado doen. De wax eigenschappen zijn minimaal, maar goed genoeg voor de verkoop. De auto wordt gereinigd en krijgt een goede wetlook. Spul is vloeibaar, dus eventueel makkelijk en snel machinaal aan te brengen. Even uitpoetsen en de volgende...

Snel, safe en simpel.

Robert

T blijft lastig...

Moet zeggen dat ik met meguiars tech wax altijd een zeer bevredigent resultaat had op mijn auto (jaja, tot ik beter leerde kennen) Dus de meeste mensen zullen hier ook genoegen mee nemen. Iets van poets spullen kado doen bij een auto zie ik niet zo zitten (t zijn immers niet mijn eigen auto's, maar die van mijn vader) Zou daar anders over denken als ik ook zelf detail spullen verkoop, want daarmee stimuleer je de verkoop.

Ik heb nu de SRP op mijn verlanglijstje gezet. En zal ook eens de meguiars x-press liquid wax proberen!

Thanx wederom :)

Groeten Dennis

Beetje in hetzelfde genre als SRP heb je ook nog Meguiar's ColorX, iets waar ik vroeger graag mee werkte voor een snelle opknapbeurt. Maar als het voor wagens voor de verkoop is dan heb je misschien meer aan iets wat je in grotere hoeveelheden kan aankopen zoals bv de genoemde X-press liquid wax.

@ nicknameless ik wist niet eens dat er een pro-versie bestond van ColorX, een mens leert altijd bij hier. :ja