Hallo allemaal,
Mijn naam is Gert Jan en ben woonachtig in Zutphen. Ik heb een Astra H wagon zilvergrijs prive en een 207 zilvergrijs zakelijk.
De astra is 2e hands aangeschaft en ik ben me afgelopen jaar maar eens wat gaan verdiepen in het in top staat krijgen van de lak. Met de veronderstelling dat hij bij aflevering wel even gepolijst zou worden sloeg ik plank een klein beetje mis. Hij is vast wel machinaal in de wax gezet maar na de eerste keer wassen zie je toch dat hij "geleefd is". Zilvergrijs vind ik een redelijk camouflerende kleur maar ik zou toch iets aan die "problemen" willen doen.
Ik ben al naar automaterialen winkel geweest met meguiars. Die adviseerde me echter sonax Extreme wax nr2 (licht polijstend 2 in 1 product) en een krasverwijderaar van valma. Op zich zijn de resultaten goed en de wax blijft een stuk langer zitten dan die troep van turtle van vroeger maar qua glas en afwerking mis ik iets. Krasjes blijven terugkomen bij een volgende wasbeurt en de glans na waxen is niet veel beter dan na het wassen van de wagen.
Ik ben daarom op dit forum aangekomen en heb al veel geleerd van de vele topics. Bij de zeer handige "how to" voor beginners heb ik een wensenlijstje van poorboys "vastgesteld" waarbij ik wat vragen heb: (waarom poorboys??: geen idee maar de prijs kwaliteit verhouding leek me erg ok en de resultaten ook!))
Stap 1: Wassen:
Poorboys World Super Slick Suds Car Wash
Stap 2: Clayen ? (is dit nodig, als je hem ook polijst met de ssr1?)
Poorboys World Elastic Clay ? (wat gebruik je als "glijmiddel")
Stap 3: Paintcleanen
Poorboys World SSR1 Light Abrasive Swirl Remover
Poorboys World Microfiber Applicator of Lake Country handpads om de werking van SSR1 te versterken
Stap 4: Polishen
Poorboys World White diamond (beste soort voor zilvergrijs??)
Stap 5: Waxen
Sealant:
Poorboys World EX-P Pure Sealant of Poorboys World EX Sealant with Carnauba (wat is wijsheid? ik houd van een duurzame bescherming!)
Bij het lezen van jullie forum ben ik er ook achter gekomen dat het machinaal polijsten eigenlijk wel een must is om de lak weer in een betere staat te krijgen.
Als ik het verschil in lak bekijken tussen de 207 (1 jaar oud) en de astra bekijk dan versterkt dit mijn gedachte hierbij. (kan ook in het type blanke lak zitten overigens, mogelijk glimt peugeot gewoon harder!)
Ik heb alleen wel het idee dat je het polijsten best eenmalig doet waarna je hem goed bij blijft houden. Je hoeft niet elke maand met de machine aan de gang lijkt me. Mijn vraag is dan ook of er iemand is die mijn auto een keer goed zou kunnen behandelen met een polijstmiddel en een machine. Dit kan dan goed als basis dienen voor het verdere onderhoud (correct me if i'm wong) Nu kan ik hem wel naar een poetsbedrijf brengen maar die bieden vaak alleen pakketten aan was mijn conclusie. Bovendien vind ik het leuk om mee te kijken en te helpen en dat is dan lastig. Het gaat alleen om het polijsten in principe.
Mocht er iemand zijn die dit tegen een nader te bepalen vergoeding wil doen dan hoor ik dat heel graag! (binnen +/- 100 kilometer van Zutphen).
Mijn naam is Gert Jan en ben woonachtig in Zutphen. Ik heb een Astra H wagon zilvergrijs prive en een 207 zilvergrijs zakelijk.
De astra is 2e hands aangeschaft en ik ben me afgelopen jaar maar eens wat gaan verdiepen in het in top staat krijgen van de lak. Met de veronderstelling dat hij bij aflevering wel even gepolijst zou worden sloeg ik plank een klein beetje mis. Hij is vast wel machinaal in de wax gezet maar na de eerste keer wassen zie je toch dat hij "geleefd is". Zilvergrijs vind ik een redelijk camouflerende kleur maar ik zou toch iets aan die "problemen" willen doen.
Ik ben al naar automaterialen winkel geweest met meguiars. Die adviseerde me echter sonax Extreme wax nr2 (licht polijstend 2 in 1 product) en een krasverwijderaar van valma. Op zich zijn de resultaten goed en de wax blijft een stuk langer zitten dan die troep van turtle van vroeger maar qua glas en afwerking mis ik iets. Krasjes blijven terugkomen bij een volgende wasbeurt en de glans na waxen is niet veel beter dan na het wassen van de wagen.
Ik ben daarom op dit forum aangekomen en heb al veel geleerd van de vele topics. Bij de zeer handige "how to" voor beginners heb ik een wensenlijstje van poorboys "vastgesteld" waarbij ik wat vragen heb: (waarom poorboys??: geen idee maar de prijs kwaliteit verhouding leek me erg ok en de resultaten ook!))
Stap 1: Wassen:
Poorboys World Super Slick Suds Car Wash
Stap 2: Clayen ? (is dit nodig, als je hem ook polijst met de ssr1?)
Poorboys World Elastic Clay ? (wat gebruik je als "glijmiddel")
Stap 3: Paintcleanen
Poorboys World SSR1 Light Abrasive Swirl Remover
Poorboys World Microfiber Applicator of Lake Country handpads om de werking van SSR1 te versterken
Stap 4: Polishen
Poorboys World White diamond (beste soort voor zilvergrijs??)
Stap 5: Waxen
Sealant:
Poorboys World EX-P Pure Sealant of Poorboys World EX Sealant with Carnauba (wat is wijsheid? ik houd van een duurzame bescherming!)
Bij het lezen van jullie forum ben ik er ook achter gekomen dat het machinaal polijsten eigenlijk wel een must is om de lak weer in een betere staat te krijgen.
Als ik het verschil in lak bekijken tussen de 207 (1 jaar oud) en de astra bekijk dan versterkt dit mijn gedachte hierbij. (kan ook in het type blanke lak zitten overigens, mogelijk glimt peugeot gewoon harder!)
Ik heb alleen wel het idee dat je het polijsten best eenmalig doet waarna je hem goed bij blijft houden. Je hoeft niet elke maand met de machine aan de gang lijkt me. Mijn vraag is dan ook of er iemand is die mijn auto een keer goed zou kunnen behandelen met een polijstmiddel en een machine. Dit kan dan goed als basis dienen voor het verdere onderhoud (correct me if i'm wong) Nu kan ik hem wel naar een poetsbedrijf brengen maar die bieden vaak alleen pakketten aan was mijn conclusie. Bovendien vind ik het leuk om mee te kijken en te helpen en dat is dan lastig. Het gaat alleen om het polijsten in principe.
Mocht er iemand zijn die dit tegen een nader te bepalen vergoeding wil doen dan hoor ik dat heel graag! (binnen +/- 100 kilometer van Zutphen).