• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gliptone Cleaner maakt leer "plakkerig" ?

Hey jongens, heb dus een setje gliptone cleaner en conditioner.
Maar hoe doe je wat ? :weetniet
Gewoon de cleaner met pad aanbrengen op het leer ? het lijkt bij mij net of de cleaner zelfs in het leer trekt, of anders het droogt best wel snel, doe ik dan te weinig cleaner erop ?
Als je dan even met de borstel het na wilt lopen lijkt het net of er weinig/geen cleaner op het leer zit...

Hoe lang wachten tot de volgende stap ? conditioner..

Daarnaast, conditioner hoelang laten jullie deze intrekken voordat je hem na wrijft ?
En als je hem na gewreven hebt kun je dan de wagen weer gebruiken ?

Het meeste zal alwel gezegt zijn, maar jah je kent het vast wel: Het is de eerste keer !! dus twijfel......:roll
 
Zoals ik het gebruik, ook na inlezen op het forum:

Eerst met een vochtige schone doek het leer afnemen (eventueel een lichte APC oplossing), daarna met een pad pas de cleaner aanbrengen.
Ik gebruik een microvezel-pad van Mothers...

Dan het leer weer afnemen met een schone vochtige doek..
Je veegt dan de cleaner (restjes) weer eraf.
Dat de cleaner snel in het leer trekt kan zijn dat je leer echt "behoefte heeft" aan een conditioner.
Is geen probleem hoor...met een vochtige doek gewoon afnemen en dan even wachten tot het leer goed droog is.

Een lekkere warme auto scheelt een hoop; dan kan de conditioner zijn werk goed doen.
Dus ff lekker boel opwarmen en dan de conditioner aanbrengen met een nieuwe schone pad (ik gebruik een goedkope MF-mitt van de Zeeman hiervoor).
Lekker laten intrekken, mocht het nog teveel geabsorbeerd worden...gewoon opnieuw aanbrengen totdat je merkt dat het verzadigt raakt..daarna pas afnemen met een schone doek.

ff kort (klein uurtje) wachten voordat je de stoelen gebruikt..
 
Thanks voor je antwoord !

Of het leer het erg nodig heeft weet ik niet, het leer is slechts 3 jaar oud en heeft weinig tot niets gereden de auto dan he, maar ik heb zelf de auto een half jaar in mijn bezit.
Ik weet dus niets van de geschiedenis af, of het leer wel of niet is verzorgt...

Heb gister avond even snel het stuur gedaan, ja ik weet het het stuur is dat niet link ??
Maar als voordeel het stuur pakje altijd met je handen dus daar zit veel "vet" op dus de ultieme test zeg maar hij is dus ook vooral aan een kant erg zwart en glimmend....

dus zoals jullie het omschreven heb ik het gebruikt....

Ach fijn, vanmorgen gauw even gekeken en WAUW |-) dat is gaaf het stuur lijkt als nieuw !!
Plakt niet glijd ook niet gewoon weer zoals leer hoort te zijn.

Dus nog gauw even een tweede laagje eroverheen gesmeerd voor een goede bescherming...

Dus nu de rest nog een keer, kijk kou maakt mij niet zoveel, maar jullie zeggen dat het beter werkt / is als je leder warm is....
Jammer want ben erg nieuwsgierig naar de rest, en ik heb nu de tijd.....dus weet nog niet wat ik doe...
 
Mee eens; met een badstof applicator aanbrengen en met een badstof handdoek/gastendoekje/washand afnemen schijnt beter te werken dan met microvezel. (wordt door experts aanbevolen ;) )

Bij leer met een sterker reliëf kun je i.p.v. aanbrengen met een applicator nog denken aan een zachte paardenhaarborstel om goed in de nerven/poriën te komen. Een nagelborstel zou ik afraden, omdat dat misschien te hard is.
 
Is er geen leuke handzame badstof handdoek achtig iets in de shop? Kan zo niets vinden, op de applicator na, anders wordt dat hoog tijd!

Ga niet met de badstof handdoeken uit de douche in de auto aan de gang, krijg ik ruzie met mams ]d~^
 
Ik zou ook gewoon even een gastendoekje bij de HEMA of iets dergelijks halen. Wel met lekker zachte haartjes :heart_eyes:
 
Ik dacht dat de borstel juist bij de cleaner handig was, de cleaner breng ik aan met een CC pad.
En borstel het dan even na met de CC paarden haar borstel...
En wrijf het na met een MF doek, om zo het overtollig weg te halen...

Ik breng de conditioner aan met een badstof pad aan, het mooiste is dan dus om het een nacht in te laten trekken.
Eventueel overtollig conditioner heb ik uitgewerven met een 100% katoenen doek, maar kan dus beter een handoek pakken ?

En de temp. ? kan het eigenlijk nu wel aangezien het buiten rond 0 is ?
 
Huh? We hadden het toch ook over de cleaner in eerste instantie? Beide producten zou ik aanbrengen en afnemen met badstof/handdoek/badstof applicator/oud schoon T-shirt/=100% katoen. Uiteraard is de borstel bij de cleaner handig, omdat je dan dus beter in de nerven en poriën kunt reinigen.

Over de temperatuur staat hierboven ook al een heel verhaal, dus lees dat eerst even. Volgens mij vinden de meesten een hogere temperatuur handiger.
 
Sorry speeDJ, maar idd het topic gaat over de cleaner alleen haakte ik in om mijn vraag hier neer te zetten omdat er ook over de manier van verwerken cleaner/conditioner iets staat en om geen nieuw topic aan te maken, gezien devraag van de starter reeds is beantwoord dacht ik dat dit geen probleem was...

jammer van de temp.. want heb nu de tijd zeg maar, en helaas geen verwarmde garage tot mijn beschikking....
 
O, ik bedoelde het ook niet "kattig" hoor, ondanks mijn avatar ;) . Het was juist bedoeld als antwoord op je opmerking dat de borstel handig zou zijn bij de cleaner (en niet bij de conditioner). Dat klopt dus inderdaad vind ik.

Wat betreft de temperatuur: daar heb ik geen ervaring mee of het ook echt niet kan bij lagere temperaturen, anyone?
 
Je moet bij gebruik van de Gliptone cleaner eerst het leder vochtig maken, dan weinig product aanbrengen en verwerken met een paardenhaarborstel. Vervolgens afnemen met een badstofdoek. Kan ook prima in de kou worden verwerkt is mijn ervaring.
 
Oké, vochtig leder ?

Neem het leer na het stofzuigen af met een vochtige MF-doek, dus het leer zal niet echt nat zijn natuurlijk maar zoals je zegt vochtig (net zoals je het aanrecht afneemt ;) )

En conditioner kan dat ook wel nu Paulus ?
Ik kan de stoel verwarming effe aan zetten, maar dit werkt alleen voor de zitting en niet voor de rugleuning en de achterbank...
 
Ja, leder moet vochtig zijn, gewoon met een fijne sprayer water vernevelen. Niet kletsnat! Het is raadzaam de conditioner aan te brengen en goed te laten in trekken, bijvoorbeeld gedurende de nacht. S'ochtends met een badstofdoek nawrijven. Ik breng het altijd vrij veel aan, omdat het product echt opgezogen word door het leder.
 
Oké gaan we misschien zo nog even testen op de bijrijders stoel ;)
En anders morgen middag ...

maar dit bedoel ik nou, de een zegt water uit den boze de ander zegt weer vochtig....(dus toch wat water)
daar ontstaat dan dus een twijfel voor de beginner zeg maar ...

Ik heb NUL ervaring met leder, en je leest hier dat en daar weer zo, vandaar even hier polsen ;)