• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gliptone Cleaner maakt leer "plakkerig" ?

Inderdaad de manual van Gliptone vond ik ook niet echt helder toen ik het product voor het eerst gebruikte.

Kijk even of deze manual je nog wat meer duidelijkheid geeft: http://www.gliptone.com/retail/leathercareguide.pdf
 
Als je dat leest, moet op een natte huishoud spons (warm water) twee druppels van ongeveer 20/50 euro cent cleaner erop doen, dit even inwrijven op de spons en dan op je leer inwrijven.
Als het erg vuil is dan de cleaner rechtstreeks op de borstel doen en met ronde bewegingen inwrijven op het leer....
Afnemen met een vochtige doek 100% katoen....

DUS waar staat water ???? (ja een natte spons) maar water zou uit den boze zijn op leer......

Conditioner is niet zo moeilijk, gewoon met een pad, netjes ecgaal inwrijven als het erg snel intrek herhalen...
Nawrijven met een droge 100% katoenen doek...

Nou ik ga het morgen middag wel even bekijken mensen, het is koud/fris buiten maar heb nu de tijd ervoor, en ik kan de auto nu ook iets makkelijker laten staan...hoef niet naar het werk etc etc..
 
Ik doe altijd het meeste vuil afnemen met een apc mixje afhankelijk van de vervuiling, dit doe icm met een zachte borstel en doeken.

Vervolgens doe ik een druppel ter grootte van 20 eurocent muntje direct op de paardenhaarborstel. Hiermee behandel ik dan een bepaalde oppervlak door het goed in te borstelen om vervolgens af te nemen met een mf doek.

Als laatst doe ik de conditioner opbrengen met een soft foam applicator en laat het intrekken. Vervolgens wrijf ik het na met een doek.

Bij mij heeft het zo altijd gewerkt.
 
Duitse Wolfjes schijnen het ook erg goed te doen bij leder-schoonmaak-actie
( geen persoonlijke ervaring, van horen zeggen / lezen ( ervaring mogen vermeld worden ))
 
Vanmiddag begonnen met uitzuigen en daarna met een vochtige MF doek afgenomen.
het hele spul goed laten drogen, daarna met een vochtige spons (heet water daarna goed uitknijpen) de cleaner aangebracht op het leder door het met rondjes in te wrijven, zo ben ik begonnen met de bestuurders stoel daarna de bank en als laatste de bijrijders stoel. ;)

Op die manier zat de cleaner op de bestuurders stoel er alweer een min. of 10-15 op, om dan die weer af te nemen met een Handoek, de handdoek was wit, na de stoel wijs hij niet echt vies, maar wel smoezelig (hoe zeg je dat ?) :-b Dus de vervuiling in de 3 á 4 jaar valt heel erg mee.
En zo weer het rondje gemaakt, heb het toen even goed laten drogen.

Overigens, STOM maar had het flesje cleaner in de auto staan DOM DOM, stot natuurlijk het flesje om.
Dus de mat met heel veel water schoon kunnen maken, stom van me zelf maar jah word de volgende keer weer een bestelling bij CC....

Toen met een badstof pad, de conditioner heb het leer redelijk dik ingesmeerd, niet dat het nog wit is maar ze zijn nu goed VET zeg maar.
Dit is overigens precies de look die ik absoluut niet wil !!! (je ziet het wel eens, vet, glimmend)
Nu laat ik de auto een ruime 20 uur met rust, en laat het lekker intrekken, dus hoop morgen nog een keer met een droge handdoek na te wrijven en dat dan wel die vette glans ervan af gaat of is......

Ben benieuwd...

Misschien dat ik het nog een keer insmeer, en dan vrijdag het pas uitpoets.
Dan zitten er twee lagen op of zou dat niets uitmaken :weetniet , trekt het er niet meer in ??
 
Was het leder na het schoonmaken mooi dof? Dan hoef je je geen zorgen te maken, het glimt omdat het nat is van het conditioner. Als het ingetrokken is, met een badstofdoek uitwrijven. Dan is de glans ook weg. Mijn zwarte lederen interieur glom eerst als keutel in de manenschijn. Heel goed schoongemaakt met Colourlock cleaner, wat een vuil kwam er vanaf! Daarna gevoed met Gliptone. Prachtig dof interieur.
 
Ja, zoals het eruit zag na de cleaner zo zou ik het willen hebben ietsje zwartere dat wel maar het was een mooie egale matte uitstraling !

Net nog effe gekeken maar glimt nog steeds.
dit is dus waarschijnlijk HET nadeel als je het nu doet als het kouder is, duurt langer om in te trekken....

Morgen zien we het wel...
 
Als het leder mooi op temperatuur is dan trekt het vlot in inderdaad, daarom breng ik dit soort producten in het voorjaar / najaar aan. Winter alleen in een overdekte en verwarmde ruimte.
 
Eigenlijk hoort het bij show off, maar voor die paar stoelen :-"

Nou ben begonnen met uitwrijven/poetsen met een handdoek, geen succes pluist....dus een tshirt gepakt en nieuw nog wel :-b dat ging beter.

Maar het is niet naar mijn zin, helaas vind ik het teveel glimmen het is een beetje zijdeglans zeg maar, hopelijk gaat het in de loop van de tijd wat minder worden.
Waarschijnlijk hoort het leer zo te zijn, maar ik vond de niet verzorgde look mooier :(
Mijn vrouw vind het wel beter/mooier nu, zo hoort het zegt ze, dus het kan prima zo zijn hoor dat het er zo uit hoort te zien, en het leder echt een "buurt" nodig had, maar ik vond het andere mooier...

het werd wel steeds beter hoe meer ik het oppoetste, dus ga zometeeen nog een keer een rondje poetsen en daaarna even de weg op om het een en ander warm te maken misschien helpt dat ook nog iets...

Voor:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Na:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Voor:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Na:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

eigenlijk zeggen de foto's ook niets ze zijn onder andere hoeken genomen du het verschil is al door de foto zeg maar...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ah ik kom er al wel iets op terug....
Heb het nog weer eens grondig na gepoetst en oké het ziet er HEEL netjes uit !!

Maar iets teveel glim naar mijn smaak, neemt niet weg dat het er zeer verzorgt uit ziet ;)
 
Als ik de voor en na foto's bekijk vind ik niet dat het eindresultaat glimmend is. De kleur is juist mooi opgehaald. Zo ziet het erbij ook uit. Ik heb helaas geen voor foto's van mijn interieur toen ik de RS kocht. Maar die glom echt verschrikkelijk omdat altijd ledervet is gebruikt. Op zich wel goed want het leder was/is in nieuwstaat. Maar na de behandeling met Gliptone en Colourlock is het mooi mat geworden.

Mooi eindresultaat Arjan!
 
Moet ik colourlock als een soort lederverf zien? De naden van mijn halflederen interieur zijn namelijk kaal aan het worden. Net zoals m'n stuur overigens.

Van de week heb ik het leder wel helemaal gereinigd met gliptone cleaner. Daarna voelde het inderdaad soort van plakkerig, maar na het gebruik van de conditioner werd het leder direct mooi zacht. Prima spul wat mij betreft. :)^
 
Colourlock heeft van alles voor het onderhoud van leder, en inderdaad ook lederverf! Kijk maar eens op hun site. Zal hier geen link plaatsen i.v.m de regels.
 
Nou, het wat ik teveel aan glans vond is er nu na 2 dagen af !! :grinning:

het is nu mooi egaal donker zwart, met een tja mat is het niet maar ook geen zijdeglans.....

Dus een leer voor de volgende keer denk ik, dat als je het wilt doen tijdens de koudere dagen dit KAN, maar houd rekening dat je het 2 DAGEN met rust laat ! om dus volledig in te trekken.

Het ziet er nu helemaal mooi egaal donker uit ! :party:
 
Reinigen, voeden lederen verwarmbare zetels met perforatie. ( matzwart )

Hoi allemaal. Welk produkt kan ik het best voor bovenstaande gebruiken en hoe? Die "gaatjes" in de zetels baren me wat zorgen i.v.m. het achterblijven van produkt.

Alvast bedankt voor jullie antwoord(en).