• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

goed middel voor de bumpers gezocht

Peter1980

Detailing addict
24 mrt 2011
56
55
43
Hallo mede forum lezers,

deze vraag zal ongetwijfeld vaker gesteld zijn, maar toch stel ik hem.
Voor mijn auto ben ik op zoek naar een goed middel om de bumpers weer mooi van kleur te krijgen.
Ik heb het forum doorgezocht maar ik kon eigenlijk niet zo heel veel hierover vinden.

Alvast bedankt voor jullie eventuele antwoorden.
 
Black-Wow geeft mooi resultaat, na aanbrengen met make-up pad even uitwrijven met een MF doek. Maar is wel behoorlijk vettig.

Mothers Black Magic heb ik afgelopen weekend mogen proberen, vond ik ook prettig (met een mf pad aanbrengen) maar kan nog niets vertellen over de standtijd daarvan. Goedje ziet er alleen niet heel fris uit....
 
Zeer goede ervaring met Autofinesse - Revive. Ook alle rubbertrims buiten.
Wel petroleum luchtje maar daarom buiten. Spul trekt goed in.

Poorboys Natural Look, lekkere lucht maar die wil je alleen binnen gebruiken ivm kans op watervlekken daarmee weer aan de buitenzijde, zelfs mijn dorpels doe ik er niet mee naast het aluminium vanwege druppels.
 
Peter, ik neem aan dat het over ongespoten kunststof bumpers gaat (anders gewoon hetzelfde behandelen als je plaatwerk, alleen met DAP meer oppassen voor hoge temperatuur van de kunststof).

Andere optie is Poorboy's Trimrestorer.
 
Aanradertje, en dan zorg je even dat je een smalle schuimapplicator maakt of in bezit krijgt en that's all ;)
Er zijn meerdere wegen naar Rome maar dit is echt een hele snelle en goede weg!

Dat kleine flesje doe je zeer, zeer lang mee in normale persoonlijke situatie want het is erg zuinig in gebruik.
Ik heb verder eigenlijk niets van AF maar dit is een blijvertje voor die situaties.
 
Bedankt voor jullie ,zoals vaker, zeer snelle reactie's.
Het betreft inderdaad ongespoten bumpers die in de loop der jaren wat verkleuren.

Ik denk dat ik dan ga voor autofinesse revive. Dit omdat je er ook de rubbers van oa de ramen kunt doen.
 
Ook op zoek naar een geschikt middel om de bumpers/kunststof exterieur wat te doen heropleven, de te behandelen auto heeft namelijk redelijke grote stukken kunststof.

2013_07_24_19_22_28.jpg


Is ook hier de Revive aan te raden of is de DLUX hiervoor beter? Namelijk ook veel lof over.
 
C.Pro DLUX is hier wellicht een betere optie omdat dit deel met veel vuil in aanraking komt. DLUX is meer afstotend en heeft een langere standtijd dan een reguliere kunststof dressing. Zelf vind ik C.Pro PERL (1:3) erg fijn. Zeker ook aan te raden is Dodo Juice Supernatural Tyre Dressing. Deze kan ook op kunststof; houdt lang, geeft een mooie satijnen afwerking en is water afstotend.
 
Is toch de Revive geworden...vanwege de prijs en aangezien de ik er geen flauw idee van had of de 50ml van de D.LUX toereikend was voor de hele auto (de te behandelen delen uiteraard ;) ). Ook was er precies geen ontkomen aan de Eraser bij te bestellen dan, wat nog duurder ging uitvallen!
Waar ergens is de werking van Eraser verschillend van een goede APC trouwens?
 
APC is een multi reiniger die die je kunt gebruiken voor allerhande klusjes. C.Pro Eraser is een ontvetter die er voor zorgt dat alle vetten, oliën en residu verwijder worden. Iets dat met APC niet lukt.
 
Verkleurde parafaanplaten, sideskirts, bumpers en andere kunststofdelen kreeg ik alleen maar proper en zoals origineel met die melaminesponsjes van de action.
Ik heb ook pre black wow, black wow, AF trimrestore, PB NL, apc etc etc geprobeerd, maar het makkelijkst en beste werken die sponsjes. Daarna een laagje black wow oid en het ziet er uit als nieuw.

Deze parafaan was helemaal wit uitgeslagen, dood en het zoog alles zo op.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Om te huilen. Nu ziet dat er zo uit!
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Looney;336805 zei:
Deze parafaan was helemaal wit uitgeslagen, dood en het zoog alles zo op.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]]

Zo dat knapt er van op, is dat echt van dat flesje:-" :D
Sorry beetje flauw van me ;)
 
Blijf met alle dressings, apc's ervan af, dan behouden je bumpers, trims etc het langste hun originele kleur.
Zijn ze verweerd, pak een fohn en fohn ze tot een satijn zwarte kleur.
 
Echt waar bartr123? De Aygo's die ik wel eens doe slaan de trims anders flink wit van uit, ook zonder dressing oid.
 
Ik heb mijn Antara van 2008, altijd netjes gedrest en ontvet.
Bumpers zijn zo vaal als weet ik het wat..
Tijdje geleden stond ik naast een andere geparkeerd, vol krassen en schrammen, maar wel mooi egaal zwarte bumpers....

image_zpsf680475f.jpg


Bovenstaande foto is tijdens het föhnen genomen, verschil is goed te zien lijkt me.
 
Dat fohnen heb ik ook geprobeerd. En hoewel het zeker weer donkerder wordt is het moeilijk dit egaal te krijgen en verandert de textuur van het goedje. Probeer het maar eens met zo'n zakje wondersponzen van de action. Goed nat gebruiken en je zult versteld staan!

Die eerste foto is niet de goede :-" Haha, dat zou wat zijn. Die tweede foto wel, en mijn inziens oogt dat alsof het een nieuwe is :heart_eyes:

Deze bedoel ik
img20120828132518.jpg
 
@Bartr123: de reguliere haarföhn of zo'n verf-afhaal-föhn ( zal best een andere goede naam hebben ) ?
Ik heb gelezen dat je de dressing er wel op kan doen, maar dan tijdens/net na het föhnen: het plastic staan dan wat meer 'open' en als de dressing er in zit dan 'sluit' het plastic weer en houd de dressing vast.
Jij hier ervaring mee en/of een gedachtegang over? ( mag uiteraard ook een ander met ervaring )