Ik zou me om te beginnen niet al te blind staren op de prijsverschillen tussen een vaste en een vloeibare wax. Vooral omdat je van een vloeibare wax veel meer nodig hebt.
Ik zou me om te beginnen niet al te blind staren op de prijsverschillen tussen een vaste en een vloeibare wax. Vooral omdat je van een vloeibare wax veel meer nodig hebt.
De combinatie van glaze en sealant vind ik niet de beste. Ik was altijd in de veronderstelling dat een glaze niet met een sealant kan, aangezien dit de standtijd zou beïnvloeden.
Je kan een sealant aftoppen met een wax maar glaze met een sealant niet![]()
sealant is een synthetische wax. Vooral in de winterperiode wordt dit door heel wat mensen gecombineerd met wax: dan wordt er eerst een sealant op de lak aangebracht, en daar gaat nog weer een waxlaag overheen.
Ik was het niet van plan, vroeg het mij af of het kon.
Dus volgorde:
Poetsen, drogen, kleien(Klei supernatural fine dodo Juice), polijsten(Monello mezzo), glaze(Poorboys White diamond), en als laatste stap dan de wax Collinite 845. Goede combie?![]()
De glaze met en de collinite met de de zwarte pad bij de DAP 900 ? Of is dit geen goed ideeWaarmee ga je de glaze en de collinite mee aanbrengen en uitwrijven?
Het kan alleen twee dingen. In de pad blijft bij mij vaak vettige residu van de glaze achter, heb vandaag de micro-restorer wasmiddel besteld om het eruit te krijgen. Als je dat allebei machinaal dus wil doen moet je iets hebben om het vettige residu eruit te halen of een extra pad.De glaze met en de collinite met de de zwarte pad bij de DAP 900 ? Of is dit geen goed idee?
Maar je zei dat de glaze niet moest omdat dit misschien de standtijd van de sealant gaat verkorten.
Ik wou de glaze toepassen en daarna meteen een wax erop, ik veronderstel dat dit dan geen effect heeft op de wax en dit de iets 'betere' combie is voor een goede standtijd en een mooie glans? Natuurlijk ook veel afhankelijk van het aanbrengen, dit terzijde gelaten.
, heb vandaag de micro-restorer wasmiddel besteld om het eruit te krijgen. Als je dat allebei machinaal dus wil doen moet je iets hebben om h
Wel of geen glaze blijft een discussiepuntje. Persoonlijk vind ik een glaze op een wat oudere lak zeker wat toevoegen. Diepte wordt beter en je maskeert de overgebleven defectjes. Heb je een auto van max een paar jaar oud en heb je met polijsten alles eruit? Dan zal het minder doen.
Er wordt inderdaad gezegd dat de standtijd korter wordt. Of dat waar is weet ik niet, maar mij boeit dat ook niet zo. Ik wil mijn auto gewoon zo mooi mogelijk hebben. Als dat betekent dat ik per jaar een keer extra een rondje met een product moet doen dan neem ik dat voor lief.
Sealant en wax zijn twee verschillende producten die een vergelijkbaar doel hebben: beschermen. Een sealant is een synthetisch product wat een langdurige bescherming geeft, maar een wat mindere glans. Een wax is een (deels) natuurlijk product wat minder lang beschermt maar wel een vollere glans geeft. Deze twee producten lopen een beetje in elkaar over. Zo zijn er synthetische waxen met een (natuurlijke) carnauba toevoeging, de zogenaamde hybride waxen. Meguiar's NXT tch wax is hier een voorbeeld van. Poorboys heeft dan weer de EX, wat een sealant is met carnauba. Zodoende is er dus een grijs gebied. Poorboys EX-P is dan weer een echte sealant en bijvoorbeeld DDJ Supernatural is een echte wax.
en 'maskeer' en vul ik liever de overgebleven defectjes op met een glaze(White diamond). Hierna dan een wax(Collinite) erover.