• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Groentje 1e keer polijsten

Remke

Detailing addict
10 jan 2016
187
70
Beste mensen,

Vanmorgen aan het polijsten geslagen met de dap900.
Ik merk dat de swirs niet echt minder worden...
Heb maar 1 hit gedaab met mezzo op oranje..
En kan me niet voorstellen dat de lak zo hard is tis un ford.....

Ik beweeg voor mijn gevoel zeer langzaam en ik oefen een beetje druk uit.

De swirls blijven zeker voor 60% zitten.. Wat te doen??

Extra hits of veloce gebruiken andere pad gebruiken?

Heb geen ervaring haha dus geen idee welke combinatie beter gaat werken.

Waarom dan oranje en mezzo.. Omdat ik dat altijd als eerste stap hier voorbij zie komen.

Iemand in de buurt van margraten die mij anders op weg kan helpen?
 
Ford heeft normaal geen superharde lak, maar ook niet boterzacht. Mezzo en oranje moet toch wel iets doen, dus ik denk dat je werkwijze ergens niet goed is. Ik neem aan dat je de lak afgenomen hebt, na polijsten. Als je een extra hit doet, wat levert dat op? (anders is óf de stap naar Veloce, óf een gele pad te overwegen).
 
De swirls blijven zeker voor 60% zitten.. Wat te doen??
?
Welke machinestand had jij de machine staan?
Hou je de machine wel recht genoeg anders vibreert de pad alleen en draait ie niet...
Probeer anders Mezzo op Geel en machine stand 6 (wanneer echt niet genoeg dan Veloce).
Dan Mezzo/oranje machinestand 4
Als laatste Finale/wit op 3.
De Ford Focus (zelfde tijdperk als jou auto) die ik wel eens doe heeft zeker geen keiharde lak maar goed ik sta niet naast jouw auto en ga voor nu af op jouw bevindingen.
 
Laatst bewerkt:
Heb net even veloce op ornaje geprobeerd dit zorgt ervoor dat ze voor 95% weg zijn. Het erna mezzo gedaan beide op oranje. Nu koken en straks alles dus eerst met veloce en dan mezzo op oranje om vervolgens te finishen op zwart.

Hou jullie op de hoogte
 
Bedankt voor de tips mannen!
Ik heb zoals hierboven vermeld het idee dat hij inderdaad niet echt rond draaid... Ook als ik geen druk uit oefen.. Heeft dit te maken met de rindingen van spatbord/ motorkap/ spoiler etc??

Motorkap is vrij goed gelukt de spoiler daar in tegen weer niet:eek:

Huer draaid zoals aangegeven de pad ook niet echt.. ..
Miss toch maar eens bij een ervaren rot op bezoek gaan... Niemand in de buurt van margraten/ maastricht?
 
@Remke , zet met een merkstift een streepje op je backingplate zodat je makkelijker kunt zien of je pad draait.
Zorg dat je de machine evenredig op de lak houdt en gebruik weinig druk op wat voor machinestand zet je de machine dan?
 
  • Leuk
Reacties: 350Z en tembaco
Ik ga dat streepje zetten. Het kan natuurlijk ook zo lijken dat ie niet draait.. Pff wat een gedoe haha. Geen tijd meer gehad door al de fratsen om hem in de wax te zetten.. Hoop niet dat het heel erg is als ik dat pas dinsdag doe... Zal hem dan ook af polijsten.

Heb nu veloce gepolijst dan polijst ik alles na met mezzo en dan in de wax.. Of raden jullie mij finale ook nog aan? Dan moet ik eens als ik veel tijd heb die laatste swirls er ook nog eens uit poetsen.. Gaat niet zo makkelijk en snel als ik dacht haha.

Hoop gewoon niet dat ik het verneuk door Zo vaak eroverheen te gaan.. Echter begreep ik ook dat je met een dap niet zo heel veel kan verneuken..
 
Hey Remke,

Ooh, op stand 5 zou je plate gewoon moeten ronddraaien. Als hij dat niet deed, vermoed jij, dan druk je te hard of rijgt de machine op een andere manier teveel weerstand. Een streepje zetten op je plate is inderdaad aan te raden.

Nu polijsten en over enkele dagen, of jaren, polijsten is niet erg. Je loopt alleen het risico om in de tussentijd weer nieuwe krassen en dergelijke te krijgen.

Als je met Veloce hebt gepolijst, is het inderdaad aan te raden om daarna nog met Mezzo op Oranje af te schalen en als laatste Finale op Wit. Wanneer je Veloce goed doorwerkt, kan het lastig zijn om de effecten van het afschalen goed te zien, maar ik adviseer je toch om dit wel te doen.

Je verneukt niet zomaar je lak, hoor. Met een DAP en hele grove combinatie duurt het wel even voordat je door je blanke lak heen gaat. :P Ik zou niet het geduld hebben om bewust door de lak heen te willen gaan met een DAP., haha!


Greetz
 
bedankt @Quantoxx en overige voor jullie tijd. ik ga maar weer eens aan de slag dinsdag avond..
Niemand in de buurt van maastricht die me wat tips en tricks kan bijbrengen? en me even opweg kan helpen anders?
 
Graag zou ik hier nog even op inhaken.

Kan iemand mij uitleggen hoe het mogelijk is dat een DAP stil gaat staan? Is dit een soort beveiliging die optreed wanneer je teveel druk op de DAP zet? En wat gebeurt er dan precies, want dat zou betekenen dat er een soort slip koppeling aanwezig is? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je gewoon de motor stil zet, dan moet je er volgens mij wel heel veel druk op zetten?

Benieuwd naar jullie reactie!

Groetjes,
Gerben
 
  • Leuk
Reacties: Martind8b
@Gerben Visser : die schijf gaat niet stoppen stoppen (persies Haroon haha), maar draait dan niet meer.
De motor zelf blijft draaien, maar de schijf niet (die kan je los ronddraaien en die draaiing is er niet meer dan)

Is niet echt duidelijk uitgelegd denkik :-D
hier kan je wat zien
 
Beste @Gerben Visser,
Ik weet niet precies waarom hij neit blijft draaien.. het komt bij mij door de vorm van mijn plaatwerk waardoor hij denk ik teveel wrijving heeft...
Ik ben bij @tembaco geweest en deze heeft mij goed op weg geholpen. hebben streepjes aangebracht op de machine en dit werkt in ieder geval veel beter.. nu kan ik teminste corrigeren als ik zie dat hij niet meer ronddraaid..

Mijn motorkap en dak zijn gedaan nu de rest nog..

ik was trouwens met oranje veloce bezig geweest.. bij tembaco blijkt echter dat mezzo wit al genoeg is.. --> zachte lak wat ik al vermoede..

@tembaco nogmaals bedankt.
en ik zal het eindresultaat laten zien als ik klaar ben.
 
  • Leuk
Reacties: tembaco
Hoi,

mij is geleerd altijd een testspot te maken. Zelfs bij 2 identieke auto's kan de lak hardheid nog verschillen namelijk.

Als je bij 1 hit toch al 40% correctie behaalt, zou je zeker nog een 2de hit kunnen proberen met dezelfde combi, eventueel langzamere passes enzo. En natuurlijk de andere techniekverbeteringen zoals hierboven besproken.
Als oranje + Mezzo niet voldoende werkt zou ik altijd eerst de pad opschalen, daarna pas de pasta.

Overigens valt me ook op dat velen finishen met Finale op wit. Ik zou altijd finishen met een zwarte of groene pad.

Maar dat is mijn bescheiden mening:)
 
@Dreier-Reihe

De "oude" groene pad is tegenwoordig wit en andersom. Dus tegenwoordig is het groen, wit, zwart (van grof naar fijn) & vroeger was het wit, groen, zwart. Dit is redelijk verwarrend en mede de reden waarom dit regelmatig verkeerd gaat.

Misschien kunnen andere dit beamen?

@ Algemeen

Wat betreft het stilstaan van de machine, als je dus teveel druk op de machine geeft kan het zijn dat het stopt met draaien. Dit betekent automatisch ook dat de excentrische beweging niet meer gemaakt wordt. Maar op het filmpje zie je de machine nog wel iets doen? Of zijn dit gewoon trillingen en dergelijke? Het is dus altijd verstandig een merkteken op je steunplaat te maken, zodat je kan zien wanneer de machine stil staat. Is dit het geval, dan zet je er dus teveel druk op? Oplossing is dus wat minder op de machine geven?

Gerben
 
Laatst bewerkt: