• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

voor de eerste keer auto polijsten, doodeng !!

Ik behandel de hele auto als een mooie vrouw dus dat moet goed komen :)

heb trouwens een monello droogdoek, vind alleen de doek wel wat aan de harde kant worden, was een elke keer met wasmiddel en zonder wasverzachter maar echt zacht word die er niet van, na wat zoeken zie ik wat berichten dat je een een nachtje in water met azijn zou kunnen zetten, ga dit maar is proberen, harder zal de doek er niet van worden

Je gebruikt wel vloeibaar wasmiddel? (Poeder kan, zeker bij overdosering als hard materiaal in je doek achterblijven) Daarnaast, overdosering zorgt voor een minder schoon wasresultaat (heeft te maken met de chemie van de actieve stoffen in het wasmiddel, die dan niet meer kunnen reageren), vaak is de helft van de voorgeschreven dosering ruim voldoende. (wasmiddelen fabrikanten willen graag veel omzet, dus geven (te) hoge doseringen op, daarnaast hebben veel huisvrouwen de gewoonte om bij vuile was juist extra wasmiddel toe te voegen, terwijl dit juist averechts werkt). Andere optie is om de doek in speciaal wasmiddel voor microfibers te wassen (zijn er van diverse merken bij CC), of zoals op het forum ook al eens iemand postte: half microfiber wasmiddel, half vloeibaar wasmiddel.
 
  • Leuk
Reactions: Tonny
Ja vandaag was het zover, zoals al gezegd eng maar je moet ergens mee beginnen.....

wat heb ik vandaag gedaan:
- gewassen
- volledige auto kleien
- testspot gedaan op de motorkap en bleek dat ik met mezzo en witte pad al genoeg resultaat had ( de hele kleine swirls verdwenen al )
- polijsten witte pad met mezzo
- paar plekjes gedaan met oranje pad en mezzo omdat ik hier en daar een krasje niet helemaal weg kreeg
- polijsten zwarte pad met finale
- onvetten met nanolex EX
- in de wax met collinite 915
- banden behandeld met meguiars tire protection gel
- ramen reinigen met nanolex glass reiniger
- auto uitgezogen en interieur stofvrij gemaakt

het was een behoorlijk werk en ben van 9:00-17:30 bezig geweest ( weinig rust genomen, maar vond het ook leuk want je ziet behoorlijk resultaat ), was het eng zijn terecht, nee zeker niet, eigenlijk stelt polijsten niet veel voor als je gewoon logisch nadenkt en natuurlijk met alle hulp vanaf dit forum, mijn dank hiervoor..

hieronder een paar foto`s, 1 foto van de auto voordat ik begon en de andere van het resultaat

DSC_0292_zpsri3tjdzd.jpg

DSC_0295_zpsad1kchp6.jpg

DSC_0298_zps9sdxrsdp.jpg

DSC_0300_zpsgyxtuwlo.jpg
 
Nou ziet er zeker goed en zie je wel het is gewoon een kwestie van doen;) anders blijf je het eng vinden maar zoals je nu zelf ondervonden heb valt het allemaal wel mee:D.
Hoe vond je de 915 gaan voor de eerste keer èèn ding is zeker van de 915 ga je zeker geen spijt krijgen:grinning:.
Nu maar lekker genieten van de glans en bescherming en met beading en sheeting gaat het ook allemaal wel goed komen deze week:joy:
Grtzzzz Rémon
 
  • Leuk
Reactions: Marcelca
Nou ziet er zeker goed en zie je wel het is gewoon een kwestie van doen;) anders blijf je het eng vinden maar zoals je nu zelf ondervonden heb valt het allemaal wel mee:D.
Hoe vond je de 915 gaan voor de eerste keer èèn ding is zeker van de 915 ga je zeker geen spijt krijgen:grinning:.
Nu maar lekker genieten van de glans en bescherming en met beading en sheeting gaat het ook allemaal wel goed komen deze week:joy:
Grtzzzz Rémon

viel idd 100% mee, gewoon doen en je verpest het echt niet snel :)

vond de 915 eigenlijk heel makkelijk gaan, en omdat ik al ergens gelezen had dat je het dun op moest brengen ging het heel makkelijk erop en eraf en het geeft een geweldige afwerking..

Yep vanaf morgen hebben we een hoop beading :):)
 
  • Leuk
Reactions: Rémon en Blade
Heel fraai resultaat!

Zag op de vorige pagina de vraag hoe de defecten ontstaan waren. Mijn pa heeft begin dit jaar een nieuwe Focus gekregen (ongeveer dezelfde kleur als de Megane) en die heb ik gezien toen hij net uit de folie was. Echt om te janken hoeveel swirls, krasjes en defecten al in een nieuwe auto zitten. Goeie kans dus dat de beschadigingen niet door je zelf zijn veroorzaakt.
 
  • Leuk
Reactions: Marcelca
Super leken vraag :blush:; de wax heb je machinaal met de zwarte-pad opgebracht en hierna met een microfiber doek uitgewreven/opgepoetst?
 
Ik ben ook nog een absolute beginner, dus misschiend dat iemand anders een beter antwoord kan geven...

ik heb monello finale met zwarte pad gedaan ( machine ) en daarna de wax met de hand ( dit is een harde wax in een blikje handmatig opgebracht en weer uitgewreven, ik heb daar de machine niet voor gebruikt, misschien volgende keer proberen, moet ik alleen verzinnen hoe je de harde wax op dje pad krijgt :)