• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

voor de eerste keer auto polijsten, doodeng !!

Ga ik volgende keer doen :)

Beetje in de war geraakt door dat monello schema, waar de zwarte pad ook achter de Finale stond, vandaar deze keuze....

Dus eigenlijk heb ik dit resultaat behaalt met 1 stap, mezzo met wit, finale op zwart doet dus niets als ik het goed begrijp en de collinite wax :):):)

vond een ook al zo dof van kleur ;);)

maar het is duidelijk, ben nog een beginner....
 
Finale op zwart kan wel, en zal ook wel iets doen, maar doorgaans heb je een iets stevigere pad nodig hebben om de finale goed te verwerken.
 
  • Leuk
Reactions: Marcelca
Prachtig resultaat inderdaad, echt een spectaculaire kleur je auto!

Ik heb de 915 niet, maar volgens mij heb ik wel eens in een filmpje gezien dat de kleine backing plate met een kleine zwarte pad net in het blik past, kan je toch machinaal waxen!

Al wax ik ook met de hand, maar dat is puur voor mijn eigen therapeutische voldoening.
 
ga het wel een keertje proberen met de kleine backingplate, moet wel eerlijk zeggen dat het volgens mij amper de moeite is om dit machinaal te doen want het handmatig opbrengen kost totaal geen moeite

en inderdaad, het is eeen hele dankbare kleur om mee te werken :)
 
Een vaste wax moet je gewoon lekker met het handje aanbrengen. Pot in je hand en lekker smeren. :p

Kleine plate = kleine pad. Een foam applicator is niet veel groter, maar machinaal waxen doe je veelal om tijdswinst en met zo'n kleine pad schiet je er niet veel mee op. xD
 
Ik durf hem wel aan dat ik het met de hand sneller doe dan met een machine... Daarbij is het veel makkelijker om precies te werken.
 
Maar het belangrijkste is, hoe fijn is het om met de hand even een waxje aan te brengen, lekker met een kop koffie/biertje te wachten tot het gecured is en daarna genieten van je noeste arbeid. Heerlijk toch?
 
Ik zou niet zo stellig durven beweren dat Finale op een zwarte pad niets doet, zeker als het om een zachte lak gaat, kan dat echt nog wel iets doen, terwijl dezelfde combinatie bij een harde lak kansloos is.
 
  • Leuk
Reactions: Timm