• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Groentje!

Blancmeister

Detailing trainee
17 jun 2008
11
47
Hallo mijn naam is Marcus sommige kennen mij van het Audiforum,

Ik ben nog een groentje wat betreft het car cleanen en ik verwacht morgen mijn pakket te ontvangen. Dat bestaat uit:

Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1'
Meguiars - Deep Crystal Polish 'Step 2'
Meguiars - Gold Class Supreme Shine Microfiber
Chemical Guys - Miracle Drye
Meguiars - NXT Generation Car Wash Shampoo
Meguiars - NXT Generation Tech Wax Vloeibaar
Meguiars - Quik Clay Detailing System
Meguiars -Super Thick Microfiber Wash Mitt
Meguiars -High Tech Applicator pads
Meguiars -NXT Generation Speed Detailer

Voordat ik van het weekend ga beginnen heb ik een aantal vragen.

1. Moet ik de zeem voordat ik die ga gebruiken eerst omspoelen met water of kan ik er gelijk mee aan de slag?
2. Kan ik de applicators na gebruik gewoon weer gebruiken op een andere auto of de zelfde of moet ik altijd nieuwe kopen?
3. Hoe werkt het klei moet ik de klei in kleine plakken snijden (heb er nog nooit mee gewerkt namelijk) of is het maar 1 keer bruikbaar?

Alvast bedankt.
 
Welkom!

Euh... zeem??? Ik zie geen zeem in je lijstje staan :-"
Applicators zijn herbuikbaar, geen probleem, gewoon wassen.
Klei is meerdere malen bruikbaar, afhankelijk van de vervuiling kun je er 10 auto's mee doen. Stuk in 3 stukken knippen, dat is groot genoeg. Kijk even naar het filmpje in de webshop over het gebruik van de klei.
 
Poging tot ..

1. Ik veronderstel dat je de Miracle Dryer bedoeld ,Daar kan je direct mee drogen ,als hij verzadigd raakt en geen water meer oppakt ,dan wring je hem ff uit.
2. Applicators goed uitwassen en dan kan je ze weer gebruiken.
3. Zoals Stimpy zei:)^
 
Hoi Marcus, welkom op het gezelligste detailforum van Nederland! :)

Er is ook een 'showroom' waar je jezelf kunt voorstellen, met een paar foto's van je auto. > Klik meteen weggooien! (zand = schuren).

Pads en doeken kun je wassen, alleen nooit wasverzachter gebruiken.

Stimpy heeft de rest al uitgelegd... Filmpje over kleien staat [url=https://www.Carclean.com/PopYouTubeMovie?id=yfEfLGL59GI ]HIER
 
Hallo Marcus,

ff een vraagje, die Miracle Dryer, heb je die ook bij Tim besteld of ergens anders?
Ik hoef niet te weten waar je hem besteld hebt indien je hem ergens anders hebt besteld, ik zie hem alleen niet op de website staan van Tim op dit moment, vandaar.

Groeten, Patrick
 
Ik heb 'm indertijd van Tim gekocht. Koop nergens anders meer sinds ik Carclean ken, dus... ;)

Misschien is hij even niet op voorraad? Anders schijnt de Mothers Drying Towel een uitstekend alternatief te zijn heb ik me laten vertellen.
 
Welkom op het forum. Je vragen zijn al beantwoord zie ik.
De Cobra Super Plush Ultimate Microfibre Towel is voor 99% hetzelfde als de Miracle Dryer.
 
Sven S8 zei:
Ik heb 'm indertijd van Tim gekocht. Koop nergens anders meer sinds ik Carclean ken, dus... ;)

Misschien is hij even niet op voorraad? Anders schijnt de Mothers Drying Towel een uitstekend alternatief te zijn heb ik me laten vertellen.

Die schijnt nog beter te zijn eigenlijk.
 
Poorboys Waffle Weave..Extra voordelig en groot, mijn favoriet..8d
Wil wel nog altijd eens die miracle dryer proberen:-"
 
ja idd, ik heb zelf ook de Miracle Dryer, maar een oom van me wil er ook wel een omdat het een superdoek is. Ik koop ook alleen nog maar bij Carclean, maar Tim heeft ze op dit moment niet op voorraad is mij bekend. Vandaar mijn vraag of Marcus hem via Tim gekocht heeft (hij hoopt de bestelling namelijk morgen binnen te krijgen).
 
Dibbuz zei:
De Cobra Super Plush Ultimate Microfibre Towel is voor 99% hetzelfde als de Miracle Dryer.

Krijg ook een goed review op de site zie ik... Als die inderdaad 99% hetzelfde is zou ik die pakken. Prijs is ook gelijk. ;)
 
Ik heb de Cobra Super Plush Ultimate Microfiber Towel én de Miralce Dryer en ik ben met beide tevreden.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik eerder de Cobra pak dan de Miracle Dryer.

De Cobra blijft lekker zacht na enkele wasbeurten daar waarde MD wat 'stugger' wordt ondanks dat ze even vaak in de wasmachine en droger zijn gegaan.

Patrick
 
Chemical Guys Miracle Dryer is 70/30 Polyester/Polyamide
Cobra Super Plush Ultimate Microfiber Towel is 80/20 Polyester/Polyamide

Er zit dus een klein verschil in.
 
Allen hartelijk dank voor het antwoord, dat wordt i.i.g een productief weekend voor me

Mamnuvo zei:
Hallo Marcus,

ff een vraagje, die Miracle Dryer, heb je die ook bij Tim besteld of ergens anders?
Ik hoef niet te weten waar je hem besteld hebt indien je hem ergens anders hebt besteld, ik zie hem alleen niet op de website staan van Tim op dit moment, vandaar.

Groeten, Patrick

Die heb ik inderdaad bij Tim besteld
 
stimpy68 zei:
Chemical Guys Miracle Dryer is 70/30 Polyester/Polyamide
Cobra Super Plush Ultimate Microfiber Towel is 80/20 Polyester/Polyamide

Er zit dus een klein verschil in.

Dus als ik het goed snap, zou de Cobra doet dus zachter moeten zijn?
In mijn geval is dat ook zo.
Afgelopen zondag alle 2 gebruikt, alle 2 in de wasmachine en droger. De Cobra komt er zachter uit.

Patrick
 
OK gisteren aan de slag geweest met de auto van mijn vriendin een Seat Ibiza zwart metallic.

Eerst de velgen gedaan met Dasty en een borstel has eerst een schuursponsje gepakt maar daardoor zag ik wat krassen dus toen maar een borstel gepakt.

Daarna met de 2 emmer methode gewassen volgens mij iets teveel nxt gebruikt want het bleef maar schuimen.

Vervolgens afgedroogd met de Myricle dryer er zaten na het afdrogen wel een paar zwarte vegen op het doek betekent dat ik dan mijn auto niet goed gewassen heb?

Vervolgens wachten op de postbode toen die geweest was ben ik begonnen met kleien heel apart omdat te doen had al wat instuctie filmpjes bekeken.

Daarna de cleaner step 1 erop , daarna de polish (deze lijkt veel sneller te drogen dan de cleaner) en daarna de NXT wax.

Stap voor stap zie ik de lak van dof naar glanzend worden!!

Als laatst het interieur gedaan met kruidvat cockpit spray en uitgezogen met de stofzuiger.

kostte me een ur of 5-6 en wat spierpijn maar het resultaat is verbluffend!

Nu heb ik nog wel wat vragen:
Er zijn wat poetsvlekken van licht naar donker hier en daar niet heel erg veel wat kan ik fout gedaan hebben?
Op sommige plekken zie ik nog wel wat lichte krasjes hoe kan ik die weghalen?
Is het noodzakelijk om gelijk daarna al mijn doeken en pads te wassen of kan ik die nog een keer gebruiken?
 
Blancmeister zei:
Er zijn wat poetsvlekken van licht naar donker hier en daar niet heel erg veel wat kan ik fout gedaan hebben?
Op sommige plekken zie ik nog wel wat lichte krasjes hoe kan ik die weghalen?
Is het noodzakelijk om gelijk daarna al mijn doeken en pads te wassen of kan ik die nog een keer gebruiken?

Lichte krasjes kun je bijvoorbeeld verwijderen met Scratch X

Donkeren vlekken betekent dat de wax, paintcleaner, polish te dik, of te dun, enz. enz. Gewoon goed nawrijven met een microfiber doek.

Je kan de doeken, pads enz. nog wel een keer gebruiken, maar weet je bijvoorbeeld na een week nog met welke pad je welk produkt hebt aangebracht?
Veiliger is het, om kruisbesmetting te voorkomen, voor elke beurt, elk produkt een nieuwe schone pad / doek te pakken.
Verstandig is het ook om wat reserve te hebben. Stel dat je halverwege je applicatorpad op de grond/zand/vuiligheid laat vallen.....

Ik zelf was na elke beurt alles in de wasmachine op 40 graden met vloeibaar wasmiddel, maar wel zonder wasverzachter.

Patrick
 
Mamnuvo zei:
ja idd, ik heb zelf ook de Miracle Dryer, maar een oom van me wil er ook wel een omdat het een superdoek is. Ik koop ook alleen nog maar bij Carclean, maar Tim heeft ze op dit moment niet op voorraad is mij bekend. Vandaar mijn vraag of Marcus hem via Tim gekocht heeft (hij hoopt de bestelling namelijk morgen binnen te krijgen).

We hebben er nog een paar over, ze komen zometeen weer online. Daarna zijn ze voorlopig op! Ik was vergeten een extra doos in te boeken hier. Eigenlijk is het een meevallertje dus.