• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Groupbuy GESLOTEN: Heavy Duty Foam Lances! Met 40% korting! Van € 85,- voor € 50,-

1:100 lijkt me niet juist. Je kan het verdunnen tot 1:12. Bij veel viezigheid 1:6, ik zit er altijd tussenin met 1:8, dan krijg je een mooi dik pak sneeuw.

Dus als ik het goed begrijp heeft de HD een mogelijkheid om zelf te mengen. Ik had hier eens naar gevraagt wat het verschil tussen de gewone en de HD was. Het verschil zat hem in dat de HD meer kon hebben en minder snel kapot zou kunnen gaan. Daarom heb ik destijds de gewone gekozen. Maar nu ik zo lees dat de HD zelf kan mengen lijkt me dat interessant.

Zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben met beide (gewoon en HD)?

:lol het lijstje blijft maar groeien

heb de mijne nog wel niet, maar zit toch al met een vraagje.
ik zie dat de meeste het schuim wegspuiten met de HD. Is het niet beter om dit te doen met de gewone tuinslang, dit om de kans op krasjes te vermijden ?Want zelf heb ik altijd zowat huiverig gestaan om een HD te gebruiken op een auto.

Mensen, wat doe ik verkeerd?:'(

Heb een karcher hogedruk spuit, niet de nieuwste maar werkt goed.
De foam gun, Foam.

Alleen nu heb ik 100ml in het kleine potje gedaan, aangevult met water.

Nu schuimt hij wel maar loopt er meteen weer af eigelijks. Niet dikke schuim zoals ik bijv. op filmpjes zie !!

Waar kan dit aan liggen ? tips?

Guest007 zei:
:lol het lijstje blijft maar groeien

heb de mijne nog wel niet, maar zit toch al met een vraagje.
ik zie dat de meeste het schuim wegspuiten met de HD. Is het niet beter om dit te doen met de gewone tuinslang, dit om de kans op krasjes te vermijden ?Want zelf heb ik altijd zowat huiverig gestaan om een HD te gebruiken op een auto.
Nope, met HD geeft een veel betere / vollere schuimlaag dan met een tuinslang.
Staat hier al vaker beschreven, je kan anders ook eventjes youtube'n, dan zie je wel degelijk het verschil.
Ennuh...85 man die 'm bestellen bij carclean...zegt genoeg denk ik zo ;)

Antwoorden doorgelezen.

Heb nu de 1 liter kan gepakt, gevult met 120ml foam, rest heet water.
Heb de Foam knop boven op het apparaat gebruikt. Geeft wel een aardige schuimlaag alleen als ik bestuurders kant doe, en dan bijrijderskant dan is 75% er alweer af als ik klaar ben met de bestuurderskant.
Is dit goed? Heb een Karcher 490 (120 bar vond ik op internet)

Tips?

weet je dat zeker??
onze oude (inmiddels bejaarde) karcher 300 foamt ook PRIMA!! totaal geen klagen over!
mocht hij stuk gaan, ben ik nu wel weer aangewezen op een kacher.. maar het zei zo.

mk-us zei:
Nope, met HD geeft een veel betere / vollere schuimlaag dan met een tuinslang.
Staat hier al vaker beschreven, je kan anders ook eventjes youtube'n, dan zie je wel degelijk het verschil.
Ennuh...85 man die 'm bestellen bij carclean...zegt genoeg denk ik zo ;)

heb er dus een besteld, sta nr 38 op de lijst :rules
wat ik bedoelde is je spuit de foam op de wagen met een HD. Maar is het niet beter om daarna af te spoelen met de gewone tuinslang tov afspuiten met de HD om de kans op krassen te verminderen ??

ik denk dat het niet echt uitmaakt.. hd of tuinslang..
als je een beetje oppast met een hd zal deze echt geen schade maken..

hier is e iemand die indd ze lak eraf gespoten hebben, maar dit gebeurd 9 van de 10 keer met de roterende vuilfrees..

met een variolans, kan je prima (maar voozichtig) de wagen afspuiten..

dit kan PRIMA! mits je je koppie erbij houdt (maa neem aan dat we dat allemaal doen)

Vandaag ook maar ff een poging gewaagd met de Bilthamber Foam.

1 op 100 doet niets alhier. Dus 100 ml op een volle fles warm water, en dat ging prima.
Ook nog geprobeerd met bovenstaande dosering om een heel klein scheutje Dodo shampoo (BTBM) toe te voegen, dat maakt het schuim nog een fractie steviger (zeker geen scheerschuim)
Moet er wel bij melden dat ik wel het idee heb dat het beter kan, maar dat ligt denk ik vnl. aan de cheapo HD.
Blijft lastig zonder vergelijkingsmateriaal.

Zou je de HD trouwens ook aan de warmwaterkraan kunnen hangen voor het foamen trouwens? Of is dat niet raadzaam?

Iemand nog tips voor een goede, doch betaalbare HD? Mag ook via mail/pm.

@soeper

zo heet dat toch?? (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen??)

@eelco

bilthamber is gemaakt met "wetting agents" en zal dus nooit zo dik worden als de ssf..
de bilthamber foam zal goed schoonmaken, maar iets eerder van de lak afglijden