• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Groupbuy GESLOTEN: Heavy Duty Foam Lances! Met 40% korting! Van € 85,- voor € 50,-

@tinus, mij werd altidj verteld dat je met SSF 1:8 tot 1:12 kan verdunnen. Ik doe zelf altijd 1:10 en het werkt perfect. Krijg een mooie schuimlaag die langzaam van de auto druipt. Scheelt zo ook nog wat product.

Hans en Binnetie, bedankt voor jullie suggesties! Denk dat ik er dan ook maar een bij m'n bestelling ga plaatsen...
Had al wat proberen te zoeken, maar kreeg alleen een hoop van deze thread te zien. Nog maar eens wat kneuen met de zoekopdracht... Zijn die 2 mooie plaatjes van Erik en Ronald nu met Bilthammer, of geven die nog minder schuim? Heb geloof ik al dikkere schuimlagen gezien. Maar da's misschien ook niet zaligmakend, als het maar goed kan losweken.

@ Eelko. Ja heb de Bilthamber(ruikt ook erg lekker)

Heb 150 ml in het flesje gedaan de rest aangevuld met water.
De auto was nog nat van de regen. dus liep het er redelijk snel weer af.

Denk dat er wel iets meer dan 150 ml in kan.

de bilthamber in de 1l fles op de HD-versie voor de helft vullen met BH-foam, en met de knop op een kwart slag terug vanaf max (+; = helemaal naar rechts)

Fles daarna ook nog afvullen met (warm) water Tinus?

Apart luchtje idd bij de BH, geen idee wat, maar blijft wel lang hangen.

91) 307SW, Nilfisk Alto BESTELD EN BETAALD!
Jihaaa, op naar een witte kerst! :jippie

Tevens gelijk 5L SSF en een Carrand - Microfiber MAX Supreme Drying Towel besteld.
Met de PB Waffle Weave redde ik het toch niet om in 1x mijn hele auto te drogen. Misschien met deze wel en anders heb ik er nu 2 om het toch helemaal te halen 8-)

(BTW: bijna 100 lansen..... inderdaad ongelooflijk!)

Eelco zei:
Fles daarna ook nog afvullen met (warm) water Tinus?

Apart luchtje idd bij de BH, geen idee wat, maar blijft wel lang hangen.

flesje inderdaad afvullen met water. Het luchtje is een beetje 'groene zeep', en ruikt een beetje muf.

Na een lange tijd van afwezigheid door drukte (af en toe uiteraard wel meegekeken:-b ) meteen met mn kont in de boter gevallen. Wat een geweldige inkoopactie!
Ook hier via de shop besteld en afgerekend... Ben benieuwd wanneer het binnenkomt! Meteen wat SSF en APC er bij besteld...

vandaag een half liter flesje gescoord die zonder lekken op de lans past (zat bij mijn 10 tje's foam lansje)

daar in gestopt: 1 pomp wolfgang autobathe, afgevuld tot 1cm totaal met SSF, en gevuld met water..

foamt prima, en tevens een heerlijke geur..

dit is mijn "to-go" combinatie, en met zo een klein flesje kan ik PRIMA mijn hele auto doen!

als er een liter in zit.. maak ik ook een liter op:D zo leuk is het:lol

Zelf wil ik wel serieus de foamgun gebruiken om mijn serre dak te doen, wat zou je hier voor gebruiken? mag redelijk agresief zijn daar je niet te maken hebt met wax.
Maar moet uiteraard niet de lak aantasten ]d~^

307SW zei:
91) 307SW, Nilfisk Alto BESTELD EN BETAALD!
Jihaaa, op naar een witte kerst! :jippie

zoo buurman zullen we het even laten sneeuwen in onze buurt dan...

ik had op een witte sinterklaas gehoopt maar zag dat de foamlansen voor de karcher er ff niet zijn.:'( :'( :'(

andere fles erop draaien..
bij mij pastte er een gewone spray fles á la die van nipak erop..
ook mij goedkope foamlans fles past erop!

Ik wil ook wel een foamlans kopen, maar ben nog aan het twijfelen !
Wie kan me overhalen ?
Is het echt zoveel beter dan het goed schoonspuiten met een HD reiniger (bij sterk vervuilde auto).
Ik spuit de auto nu (als deze sterk vervuild is, wat weinig voorkomt) gewoon goed af met de HD reiniger, alvorens het wassen. En dan bedoel ik echt goed.
Heeft het dan nog een toegevoegde waarde om een foamlans te kopen ?

Moet je voor het foamen ook de auto eerst afspuiten als deze sterk vervuild is. Van de week had ik redelijk wat modder op de auto zitten door het rijden op met slijk besmeurde polderwegen. Kan je hierop dan rechtstreeks foamen ? Of moet je toch eerst de dikke laag slijk wegspuiten ?
Als je dan toch aan het spuiten bent met de HD reiniger kan je de auto hiermee toch gelijk 'schoonspuiten' voor het wassen ?

En als de auto licht vervuild is, heeft het toch ook geen toegevoegde waarde om te foamen ?

Het is zeker beter dan gewoon afspuiten en gezien de zachte lak van Subaru's zou ik alles aanpakken om zoveel mogelijk swirls te voorkomen.
Niet eerst afspuiten, gelijk het foam erop. Dat is nu juist de bedoeling, dat het zand e.d. omgeven wordt door zeepsop zodat het veilig afgevoerd kan worden.

Als de auto heel licht vervuild is zou je zonder kunnen al zou ik het persoonlijk bij zachte lak bijna altijd doen.

vandaag een tt gehad die.. lichtelijk mishandeld was..
ik kreeg hem met een hele berg zand / rotzooi erop.

dus eerst even foamen.. na het foamen bleef er een dunne film van verontreiniging over..

deze was ZOO weg te vegen met een spons en een sopje..

enigste wat er niet zo 1 2 3 afging waren de vliegjes. maar 1 haal met een stukje klei en 2 spraytjes detailer, waren ze er zo af!! nog nooit zo simpel gehad eigenlijk..

en het is en blijft buiten nuttig, ook gewoon erg leuk!! weleens een blauw/witte tt gezien?:-b
4b155121a196a-DSC_0583_%5B1024x768%5D.webp