• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Ceramic Quartz Coating

Geen wonder dat die TFR zo goed werkt ;) houdt ik het lekker bij poorboys bug squash als pre wash, of is die pH ook zo hoog?
 
@Zluytr precies wat ik ook denk, is namelijk enorm effectief spul. Opspuiten, afspoelen, en meteen is het meeste traffic film en zout eraf. Wel direct weer beading en sheeting, zelfs onderop de deuren en achterop de auto.
Misschien heb je bug squash staan @tembaco? Zou je die kunnen testen in verhouding 1:3?
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Ik had wel begrepen dat volgens de aanbevolen verhouding (1:3) bug squash LSP safe zou zijn.

Anyway, het goede nieuws is dat ik zojuist voor 57 eurocent lakmoespapiertjes heb gekocht, het nadeel is dat ik pas na bestellen erachter kwam dat die shit zo goedkoop was omdat het uit China komt dus ik kan jullie pas midden februari een update geven over de bug squash ;)
 
Ik gebruik de tfr ook al tijden op een auto die in de Si3D staat. Die heeft er ogenschijnlijk geen last van, dusdat doet me vermoeden dat de coatings van Gyeon er ook wel tegen kunnen.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Zelfs verdund zit het dus op/over de grens van de pH-tolerantie van een coating. Persoonlijk zou ik dus niet eens een sterke prewash gebruiken op een coating omdat dit overkill is. Foamen en afspuiten doet al veel. ;)

Blijf het toch vaag vinden dat de CC36 zo snel aangetast is. Zo heb ik gisteren de auto weer gewassen en de lak voelde spekglad. Terwijl dit altijd juist erg stroef was.
 
@Quantoxx gewassen met welke shampoo?
Ik heb de TFR nu ook al vele malen gebruikt (1:30) en het lijkt de waxen die ik gebruikt heb, niet aan te tasten, de laatst gesmeerd Fusso moet ik nog testen met TFR.
Mijn motor staat nu in de Nanolex Si3d en ook deze zit zeker in de planning om eerst met TFR te behandelen voor het wassen...ik ben een beetje bang dat de Sonax niet zo'n sterke coating is dan dat ze willen zijn...maar dit antwoord is uiterst speculatief.
 
@Altos - Ik was gewoon met BtbM.

Jah, ik denk dat de pH-tolerantie inderdaad een stuk lager ligt als Sonax gehoopt had. Ik heb echter geen reactie meer gekregen van hen sinds de applicatie van de CC36 in augustus 2017.

..."11"... Zelfde als de vraag hoe hard een auto kan en het antwoord is: "Ja, gewoon vet hard enzo!" :p
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Blijft raar. Meter liegt natuurlijk niet. Daarom alles twee keer gemeten. En tussendoor gespoeld zoals beschreven in demiwater.

Je meter liegt niet denk ik, want mijne gaf ook 12.2 ongeveer aan en ik heb precies dezelfde meter;). Ik heb m niet 1:30 getest, maar wil wel zodra het weer buiten goed is 1:10 en dan foamen. Dan dus eerst in de 1:10 verhouding in de fles en dan ook een laagje in een emmer foamen en daar de meter in houden. Omdat door de HD er ook nog meer water door het mengsel komt.

Ik heb die lakmoes papiertjes ook liggen, opzich wel grappig, maar echt duidelijkheid geeft het niet vind ik. Ga maar eens goed beoordelen of de paarse kleur nou het meest lijkt op die van pH 11, pH 12 of pH 13....o_O Je hebt een soort van richtlijn van paars/blauw is aan de sterke kant, maar verder....
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Je geeft het antwoord zelf al. :) De boekjes zijn nog niet geupdate. Niet fysiek en niet digitaal.
 
Toch zou ik denken dat ze digitaal al wel bestaan. Lijkt me n belangrijk stukje vd marketing bij Gyeon.
 
Je kunt niet altijd alles tegelijk updaten. Website, folders, producten zelf, uitleg aan de dealers, importeurs updaten. Iets zal als laatste zijn... Gelukkig zijn dat nu de folders ;)
 
Ik had wel begrepen dat volgens de aanbevolen verhouding (1:3) bug squash LSP safe zou zijn.

Anyway, het goede nieuws is dat ik zojuist voor 57 eurocent lakmoespapiertjes heb gekocht, het nadeel is dat ik pas na bestellen erachter kwam dat die shit zo goedkoop was omdat het uit China komt dus ik kan jullie pas midden februari een update geven over de bug squash ;)

https://forum.carclean.com/threads/ph-poorboys-bug-squash.20272/

Om on topic te blijven een apart topic gemaakt.